Aiotko mennä pääsiäiskokkoa seuraamaan lauantai-iltana?
Mielestäni kiva perinnä kaikkine oheistoimintoineen, usein myydään makkaraa, on arpajaisia jne.
Kommentit (25)
Säästän pussi ja metro lippu rahat kun en mene. Lisäksi siellä ei varmaan myydä kana makaraa? Sikaa kun en syö misään muotoa.
Minä käyn usein ajelemassa "kokko-bomgaillen", yhdellä voin pysähtyä kahvilla ja makkaralla. Tosiaan hieno kun kokko palaa ja ilta hämärtyy.
En mene, ihan outo perinne minulle.
Kaikki tiedot kokoista maksumuurien takana nykyään paikallislehdissä, vaikea enää löytää tietoa missä järjestetään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni juhannuskokko outo perinne, usein metsäpalovaara ja täysin valoisat yöt ettei se kokon valo edes näy kunnolla
En tiedä jaksanko mennä. Tuli yllättäen lauantaille yövuoro ja paikkakunnan ainoa pääsiääsvalakia sytytetään silloin kun olen vielä nukkumassa yötä varten.
Onko kokkoja muuallakin kuin Pohjanmaalla?
Pääsiäisenä poltetaan noita trulleja ja trolleja.
Minulla on vielä taottu kynttelikkö jonka voitin arvonnassa pääsiäiskokon yhteydessä, kiva muisto
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla on vain venetsialaisia ja niitäkin vain elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole! Kokot ei kuulu millään tavalla pääsiäiseen, lueppa raamatusta mitä pääsiäinen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni juhannuskokko outo perinne, usein metsäpalovaara ja täysin valoisat yöt ettei se kokon valo edes näy kunnolla
Puhutaan pääsiäiskokosta, etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole! Kokot ei kuulu millään tavalla pääsiäiseen, lueppa raamatusta mitä pääsiäinen tarkoittaa.
Pääsiäisvalakioita on ollut jo ennen kuin kristinusko saapui maahan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan pääsiäiskokosta, etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi!
Etkö osaa lukea mihin aiempi vastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla on vain venetsialaisia ja niitäkin vain elokuussa.
Onko gondooooleja myös? 🤔
Pääsiäsien kohokohta on kun kokko sytytetään ja ilta alkaa hämärtyä.