Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin matkustavat. Onko tullut millaisia kommelluksia tai muilla ollut ennakkoluuloja?

Vierailija
06.04.2023 |

Ev

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, miksi olisi?

Vierailija
2/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan ole törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, miksi olisi?

No voi olla.

Vierailija
4/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, miksi olisi?

No voi olla.

No mikä on tämän tentin tarkoitus?

Vierailija
5/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reissulla en huomannut ottaa kondomeja mukaan, kävin sitten tultua kokeissa ennen mieheni kanssa puuhastelua. Moni mies ei ole varautunut vaan haluaisi paljaalla.

Vierailija
6/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Respassa toteaa

"Teillä huone kahdelle kahdeksi yöksi" Ei kun yhdelle. "Auton voi jättää tuonne taakse parkkipaikalle" Olen bussilla.

Ravintolassa seison jonossa yksin. "Monelle hengelle?" Yhdelle. Kiusaantunut ilme: "aha" Pieni miettimistauko ja lähtee viemään minua syrjäisen sermin taakse pieneen pöytään. Kysyy sentään että eihän tämä ole liian syrjässä :)

Vierailija
7/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, miksi olisi?

No voi olla.

No mikä on tämän tentin tarkoitus?

Kuulla onko tullut kommelluksia tai oletko toisilla ollut ennakkoluuloja kuten otsikkokin kertoo.

Vierailija
8/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku ihmettelee että matkustatko yksin, minusta ei olisi yksinlähtijäksi

Vierailija
9/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään ihmeempiä.

Vierailija
10/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut, käsittääkseni yksin matkustaminen on ihan normaalia. Enempi kommelluksia on tullut jos matkustaa jonkun kanssa, koska silloin joutuu tekemään kompromisseja ja tekemään mitä muut tykkää. 

Vierailija
11/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ihmetelty, kuinka uskallan naisena matkustaa yksin.

Vierailija
12/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Respassa toteaa

"Teillä huone kahdelle kahdeksi yöksi" Ei kun yhdelle. "Auton voi jättää tuonne taakse parkkipaikalle" Olen bussilla.

Ravintolassa seison jonossa yksin. "Monelle hengelle?" Yhdelle. Kiusaantunut ilme: "aha" Pieni miettimistauko ja lähtee viemään minua syrjäisen sermin taakse pieneen pöytään. Kysyy sentään että eihän tämä ole liian syrjässä :)

Tuo on minullekin tuttua. Etenkin kun on reppureissaaja eli näkyy päällepäinkin, etten aio tilata samppanjaillallista.

Roomassa varastettiin lompakko, mutta koska tiesin että siellä lähtee helposti omaisuus kävelemään, niin siellä ei ollut kuin 40 e. Ehdottomasti rohkaisen matkustamaan yksin, jos ei ole matkaseuraa.

Vierailija
13/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmeempiä. Joskus ravintoloissa tietyissä kohteissa ovat ehkä vähän jotenkin vaivautuneita tai outoja kun tulee yksin syömään päivällis/illallisaikaan. Joku joskus kyselee miten osaan ja uskallan matkustaa naisena yksin, ja varsinkin tuota osaamista aina ihmettelen: ajatteleeko jotkut että naiset on jotenkin yksinkertaisia ja tarvitsevat miehen että osaavat toimia lentokentillä tai matkakohteissa. 

Mutta iän myötä olen jotenkin valitettavasti huomannut etten oikein nauti yksin matkustamisesta enää. Olen tehnyt sitä paljon, ja alkuun se oli jännittävää. Juhlimisesta ja yöelämästäkin nautin. Nyt lähes 50 v:nä ei sellainen enää oikein kiinnosta, joten vähän yksinäistä se yksin matkustaminen lähinnä on. Illat istut siellä hotellilla yksin sitten vaan ihmettelemässä. En ole muutamaan vuoteen enää matkustanut ulkomaille tästä syystä.

Vierailija
14/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun mies päästää sut?

Tätä kysyttiin paljon Keski-Aasiassa.

Vierailija
15/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään koskaan. Yövyn dormeissa niiden kaikkien muidenkin yksin matkustavien kanssa ja yleensä kyllä tutustun johonkuhun sen verran, että käydään syömässä tai lasillisilla yhdessä. Päiväsaikaan kiertelen kaupungilla ihan itsekseni, ei kukaan kiinnitä mitään huomiota.

On täysin tavallista, ikään tai sukupuoleen tai kansallisuuteen katsomatta, että matkustaa yksin. Olen tavannut reppureissaajia ihan laidasta laitaan. Ei kukaan niitä missään ihmettele.

Vierailija
16/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihmeempiä. Joskus ravintoloissa tietyissä kohteissa ovat ehkä vähän jotenkin vaivautuneita tai outoja kun tulee yksin syömään päivällis/illallisaikaan. Joku joskus kyselee miten osaan ja uskallan matkustaa naisena yksin, ja varsinkin tuota osaamista aina ihmettelen: ajatteleeko jotkut että naiset on jotenkin yksinkertaisia ja tarvitsevat miehen että osaavat toimia lentokentillä tai matkakohteissa. 

Mutta iän myötä olen jotenkin valitettavasti huomannut etten oikein nauti yksin matkustamisesta enää. Olen tehnyt sitä paljon, ja alkuun se oli jännittävää. Juhlimisesta ja yöelämästäkin nautin. Nyt lähes 50 v:nä ei sellainen enää oikein kiinnosta, joten vähän yksinäistä se yksin matkustaminen lähinnä on. Illat istut siellä hotellilla yksin sitten vaan ihmettelemässä. En ole muutamaan vuoteen enää matkustanut ulkomaille tästä syystä.

Minä aloin matkustaa yksin eron jälkeen. Varaan yleensä huonoiston, jossa voi kokata illallisen ja nyt varasin puolihoidon hotellista. Yleensä teen päivä- tai puolipäiväretkiä pienissä ryhmissä ja päivän jälkeen on jo niin väsynyt että mielellään jää illaksi hotellille tai huoneistoon. Lounaan syön reissun päällä. Nyt otin vielä kylpylähotellin, jotta voin nauttia myös kaikista hoidoista ja vain rentoutua päivän päätteeksi. 

N51

Vierailija
17/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään koskaan. Yövyn dormeissa niiden kaikkien muidenkin yksin matkustavien kanssa ja yleensä kyllä tutustun johonkuhun sen verran, että käydään syömässä tai lasillisilla yhdessä. Päiväsaikaan kiertelen kaupungilla ihan itsekseni, ei kukaan kiinnitä mitään huomiota.

On täysin tavallista, ikään tai sukupuoleen tai kansallisuuteen katsomatta, että matkustaa yksin. Olen tavannut reppureissaajia ihan laidasta laitaan. Ei kukaan niitä missään ihmettele.

Minulle taas dormit olisivat ihan mahdoton ajatus, en yövy edes kavereiden kanssa samassa huoneessa silloin harvoin, kun reissaamme yhdessä. Enkä jää yöksi kyläpaikkoihin. Kun reissaan yksin niin otan joko hotellihuoneen tai apartmentin.

Vierailija
18/18 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattunut yksinmatkustamiseen liittyviä kommelluksia (kaikenlaisia muita kyllä), enkä ole kohdannut siihen liittyviä ennakkoluuloja. toki olen aina matkustanut järki kädessä enkä siis ole mennytkään mihinkään epäilyttäviin tai vaarallisiin paikkoihin. En mene sellaisiin kaverin kanssakaan.