Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käskettekö lapsenne puolustaa itseään fyysisesti, raapia tai purra takaisin tms.?

Vierailija
28.11.2006 |

Tuli mieleen tuosta päiväkodissa raapiva poika-ketjusta. Meillä ollut joskus vähän samanlaista tilannetta, ja miettinyt olen minäkin että pitäisikö ohjeistaa oma lapsi pitämään puolensa ihan fyysisesti jos joku toinen lapsi jatkuvasti häiriköi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerhossa oli poika, joka aina kävi läpsimässä ja tönimässä tyttöämme. Opetin tytölle, että ensin huutaa kovaan ääneen ÄLÄ! Jos (kun) se ei auta, huutaa uudestaan kovalla äänellä ÄLÄ! Jos sekään ei auta, tönäisee/lyö takaisin kovaa, ja juoksee karkuun.

Kerrasta oppi sekin kauhukakara, kun sai tytöltä turpaansa :o)

Kerhon tädeille oli ennen sitä kerrottu monta kertaa tönimisestä ja lyömisestä, tuloksetta. Olin myös keskustellut tämän pojan äidin kanssa, joka oli sitä mieltä että pojat on poikia, ainahan lapset tappelee, ja opeta lapsesi puolustamaan itseään.

No, tein työtä käskettyä, ja tämä 5 v kiusaaja kusi housuihinsa (kirjaimellisesti!) kun juuri 4 v täyttänyt tyttäreni tönäisi ja täräytti oikein kunnolla. Ei varmaan saisi, mutta olen ylpeä tytöstäni.

Muita lapsia tyttöni ei ole lyönyt.

Vierailija
2/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt opettaa pojalle että sano kovaan ääneen ÄLÄ! tai EI SAA PURRA! jne., poika kun ei oikein osaa puolustautua mitenkään. Mielestäni fyysinen puolustautuminen ei kuitenkaan ole oikeutettua, en missään tapauksessa opettaisi tönäisemään takaisin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden kimppuun ei käydä, mutta heittopussiksikaan ei tarvitse ryhtyä.

Jos hyökkääjää satuu, katsokoon peiliin ja vanhemmat myös.

Vierailija
4/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toimin samalla tavalla kuin kakkonen. Ensin pitää nostaa meteli, ja jos ei tehoa niin sitten saa " maksaa samalla mitalla."

Vierailija
5/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...päikkytätiä nyt vähän nolottaa, mutta se on ihan totta, että pahinkin öykkäri rauhoittuu yleensä hetkeksi ja pysähtyy miettimään, kun joku kerrankin uskaltaa tirvaista takaisin.