voiko pelkka paansarky olla raskausmyrkytyksen merkki? mulla jo toista paivaa putkeen kauhee paansarky. Lisaksi vasyttaa tavallista enemman, voipiko olla merkki raskausmyrkytyksest
ä? nyt rv 30. Kertokaa asiastatietävät ja te joilla itsellänne ollut raskausmyrkytys. Millaisia oireita?
Kommentit (4)
käväistä mittauttamassa paineet ja antaa pissanäyte. Kyllä raskausmyrkytyksessä on yleensä paineet koholla ja / tai pissassa valkuaista myös, päänsärkyäkin voi olla, itselläkin oli, mutta siinä vaiheessa olin jo sairaalassa ja tuo myrkytys oli huomattu jo viikkoja aiemmin.
mulla kohosi...aikaa tästä 14 vuotta, mutta muistan lukemia..jotain 140/90...sitten nousi johonkin 150/105...olin kyllä sairaalassa silloin. Noi oli jo sellasia lukemia, että sain verenpainelääkettä.
Mutta sullahan on tosi alhainen verenpaine, että tuskin nyt yhtäkkiä olisi mihinkään ylös hypännyt? milloin mitattu viimeksi? kyllä se alkaa pikkuhiljaa kohota, viikko viikolta, eli ei hyppää yleensä tollasiin lukemiin kuin mulla ihan yhtäkkiä. Kyllä se neuvolassa huomataan, jos alkaa olla merkkejä siitä.
Mutta tuo päänsärky voi olla ihan normaaliakin, niskat ja hartiat jumissa..
käy neuvolassa, jos mietityttää.
vielä..eihän sulla ole migreeniä? Mulla migreenisärky saattaa kestää parikin päivää. ja se myös väsyttää.
Mutta tosiaan, käy neuvolassa, saat mielenrauhan, niin pääkin paranee..jos mietit ja hermoilet, niin varmasti särkykään ei helpota!
tsemppiä! kaikki on varmasti ihan hyvin!
Sinuna soittaisin neuvolaan, että tarkastavat tilanteen.