Onko parisuhde ajantuhlausta
Kaveri kertoi, että erosi naisestaan, koska ilmoitti halustaan muuttaa töiden perässä toiselle paikkakunnalle. Nainen sanoi, että on tuhlannut aikaansa parisuhteessa, ja lähti. Töiden saaminen ei ole vielä varmaa, mutta olen onnellinen, että pääsi tuosta naisesta eroon.
Onko se nykyään sitten niin, että parisuhde nähdään ajankäyttönä, ja jos jotain tapahtuu, niin se onkin ajantuhlausta ja poissa toisilta miehiltä. Vai mitä sillä tarkoitetaan?
En ole itse koskaan ajatellut niin, ja nuorempana asennekin oli vähän erilainen kuin nykyään. Tämä ei ole suinkaan ainoa kerta, mutta erityisesti sosiaalisessa mediassa näkee näitä tapauksia. Mielestäni se on aika epäterve ajattelutapa, että näkee parisuhteenkin oman aikansa käyttämisenä, eikä esim. haluna olla onnellisia yhdessä ja olla toiselle hyvä kumppani. Omalla kohdallani työpaikan vaihto ei ole koskaan ollut parisuhteelle mikään kompastuskivi, vaan aina ollaan selvitty ilman suurempia kipuiluja. Pari kertaa tapahtunut.
Rakkaus on ilmeisesti muuttunut oman ajan budjetoinniksi ja seksin vonkaamiseksi. En vaan voi ymmärtää tätä nykyajan pinnallista meininkiä
Kommentit (6)
Mielenkiintoinen aihe. Haluaisin kuitenkin ajatella, että jos kumppanista välittää aidosti tarpeeksi niin vastavuoroisesti siinä molemmat joustavat elämäntilanteen vaatimalla tavalla. Se olisi ikäänkuin panostus parisuhteen jatkuvuuden kannalta ja "palkinto" siitä sitten näkyisi myöhemmin.
N31
Mä olen asunut nyt viitisen vuotta avoliitossa enkä koe tuhlanneeni yhtään aikaa . Elämä päinvastoin on ollut seesteisempää kun ei tarvitse juosta treffeillä eikä baareissakaan .
Siis kumpi ilmoitti muutosta ja erosta?
Parisuhde on elämän parasta antia. Kumppanuus, rakkaus läheisyys ja intohimo. Ei ole olemassa parempaa, kuin rakastava parisuhde.
Naiset näkevät parisuhteen oman aikansa tuhlaamisena.
Naisten mielestä miehen pitäisi olla kiitollisia jokaisesta minuutista hänen kanssaan, jonka hän on luovuttanut miehensä hyväksi.
Ja jos mies tekee jotakin epäkiitollista - kuten esimerkiksi etsii töitä toiselta paikkakunnalta - on koko parisuhde mitätön, ja mies on ehdottomasti velkaa eksälleen hänen hukkaamistaan minuuteista.