Alkuraskauden KM, kaikki tullut pois?
Mistä tiesit, että kaikki tullut pois? Mulla viikko 5+2. Ja verta vuotanut silloin tällöin nyt 3 päivää, mutta huomattavasti vähemmän kuin menkkojen aikaan. Lääkärissähän vaan pyydetään seuraamaan tilannetta.
Pitäisikö siis tulla jotain " kappaleita" tai jotain. Tämä, kun on ihan puhdasta tavaraa.
Kommentit (4)
Tiesin, että kyseessä km mutta jotenkin halusin vain varmistua.
Ultrannut lääkäri pyysi käymään viikon päästä uudelleen. Hän halusi varmistaa, että kohtu oli tyhjentynyt kunnolla. Oli tyhjentynyt. Mutta kyllä sitä vuotoa olikin! Ihan puhdasta verta ja välillä isoja hyytymiä joukossa :P
Rv oli tasan 8.
Tästä nyt 4,5v ja muistan kuin eilisen :(
Kolmoselta vielä kysyisin, että mitenkä sitten tiesit, että raskaus nyt ohi (muusta kuin verenvuodosta)?
Eilen sain vielä kirkkaan plussan raskaustestiin, joten odottelen nyt vuodon runsastmista. Rinnat ei ainakaan enää kipeät, vaikka eilen olivat ihan tulessa. Outoa, mutta surullista.
Jaksamista teille molemmille,
Ap
Silloin voi olla, että kaikki ei ole poistunut itsestään.
Noin minulle neuvottiin vastaavassa tilanteessa.
Mullakin verenvuoto oli niukempaa kuin tavallisissa menkoissa, siksi kysyin asiaa lääkäriltä. Kuulemma mitään kappaleita ei niin varhaisilla viikoilla todellakaan tule, ja verenvuoto voi vaikuttaa jopa niukemmalta kuin tavallisissa menkoissa sen takia, että sitä kuukautiskierron loppupäässä normaalisti kasvavaa limakalvoa kasvaa vähemmän jos on hedelmöittynyt, verta valuu vain lähinnä siitä kohdasta, johon se alkio on ollut kiinnittymässä. Itse alkio on noilla viikoilla niin pieni höttöinen riisinjyvä, että sitä ei erota verenvuodon seasta, lisäksi kuulemma oma elimistö tavallaan " hajottaa" ja eliminoi raskausmateriaalin. Selitinköhän nyt ihan hassusti, en muista tarkkaan mitä lääkäri sanoi, mutta kuulemma ei juuri koskaan tarvita mitään kaavintoja tms. noin aikaisin. Jos nousee kuumetta tai tulee paha haju tms. niin sitten tietenkin heti yhteys lääkäriin.