1. lapsi vilkas poika, toinen poika tulossa. Voi surku:(
Mun on vaan pakko sanoa ' ääneen' , että olen masentunut ja mieli on maassa, sillä ultrassa näkyi toinen poika:(
Eka poikamme 2v on ihan mahoton vilkas uhmis, jota en jaksaisi yhtään nyt. On muutenkin oikein isin kaveri, leikkii vaan poikien juttuja, puhuu autoista jne.
Olisin niin toivonut tyttöä mullekin kaveriksi:/
Tiedän, että olen paska itsekäs sika kun ajattelen näin, mutten voi sille mitään.
Kommentit (35)
Sukupuoli ei aina ratkaise vilkkautta.
Meillä tyttö huomattavasti vilkkaampi ja rajumpi luonteeltaan kuin meidän poika.
:-)
jos et osaa olla tyytyväinen lapseen sukupuolesta riippumatta!
Mutta koska kuitenkin tietyllä tavalla ymmärrän sinua niin voin vaan lohduttaa että pojatkin voi olla ihan täysin erilaisia vaikka samoista geeneistä onkin tehty.
T:5:n pojan äiti
Näyttäisi kuitenkin siltä että tästä toisesta, joka on nyt vähän yli vuoden, ei tulekaan yhtä villi kuin veljestään. Luonteen eron huomaa jo nyt=) Tosin ihan sama oli vaikka olisi tullutkin yhtä vilkas, ihania ne silti on. Odotan nyt kolmatta ja ultran mukaan se olisi tyttö, saas nähdä millainen vekara siitä tulee, kun poikien kanssa kasvaa. Älä masennu!!!
Eikä se sanottu ole, että toinenkin on yhtä vilkas, ihan yhtä mahdollista on, että tulee rauhallinen poikalapsi. Kyllä sä sitä lasta sitten rakastat kun se syntyy, ja olet siitä kiitollinen ja onnellinen, mutta senhän tiedät varmaan itsekin!
mulla on 4 poikaa ja 2 tyttöä ja nuo minun flikkani on olleet aina paljon vilkkaampia, kuin pojat ja sanonkin aina, että millon vaan kasvatan 10 poikaa kuin 2 tyttöä ;)
Niin ja se tyttöjenjuttujakin niin minäkin luulin aikoinani että kun 2 pojan jälkeen tuli tyttö että pääsen tytön kanssa tyttöjenjuttuja tekemään niin hahahaa.. se likka onkin ihan " jätkä" paljon mielyttävämpää senm ielestä on aina ollut ropaa isän kanssa autotalissa koneita ja varsinkin autoja. nukkelikit on ollut out. nyt sittenisompana on kiinostunut kyllä sisustamisesta ja laitelee isoa nukketaloaan ja koristelee sitä. mutta vieläkin se seuraa enemmin autourheilua telkkarista kun lähtee äidinkanssa shopailemaan. Onneksi toinen mein tytöistä onkin sitten oikea pimu isolla P:llä. ja sen kanssas itten käydään enempi tyttö hömpöttelemässä.
Onnea kasvavalle perheelle!
Älähän nyt lannistu, lapsetkin voi olla niin erilaisia. Mulla on yksi rauhallinen poika, mutta pikkuveljestä tuntuisi tulevan vilkkaampi (vielä vauva). Ei se sukupuoli vilkkauteen vaikuta. Yhtälailla sitä vauhtia tytöilläkin riittää, jos vaan luonne on sopiva.
Varmaan kanssa tosi hölmöä, mutta mua pelottaa, että saisin oikein tyttömäisen tytön. En ole koskaan itse ollut erityisen paljoa sellainen, ja luulen, että olisimme miehen kanssa aivan pihalla kaikista tyttöjutuista. Emme kumpikaan osaa kuvitella meille pientä prinsessaa, jonka huone pitäisi sisustaa vaaleanpunaiseksi ja joka teininä viettäisi tuntikausia peilin edessä. Vaikka kai sitä siihenkin oppisi...
Toki pienet leikkii keskenään sukupuolesta riippumatta, sitten kun/jos leikkii mutta sitten vähän isompana löytyy peli- ja harrastuskaveri läheltä.
Kai kaksivuotiaalle kuuluukin olla vilkas, touhukas ja uhmaileva? Sehän on hyvän ja turvallisen kehityksen merkki, ole tyytyväinen. Mutta jaksamista se vaatii, en sitä kiellä.
Useimmat naiset toivoisivat saavansa tytön. Ehkä se kolmas sitten on se prinsessa!!
Eka lapsi rauhallinen ja viisas! Toinen ihana vilkas termiitti!
T. 2 pojan onnekas äiti
olis varmaa kannattanut ajatella ennemmin että voi tulla toinen poika. Ja ihan muistutuksesksi että tyttö ei välttämättä ole yhtään sen rauhallisempi. Meillä 2 poikaa, muita ei tule ja tidella tyytyväinen olen että toinenkin oli poika.
meillä entuudestaan erittääin vilkas ja fyysinen poika ja sitten saatiin tää pikku2:nen, joka on erittäin paljon enemmän fyysinen, nopea, itsepäinen ja vilkas eli toi esikoinenhan vaikuttaa nykyään ihan järkevältä ja helpolta lapselta kun tää Demolition Man ilmesty perheeseen... *huoh*
Ja nyt muutama viikko tiedon jälkeen että toinen poika on tulossa en enään osaa edes kuvittellakaan että tulokas olisi jotain muuta kun poika.
Jopa tykkään ajatuksesta " meidän pojat" . Vaikka varmaan arvaat että minäkin eka toivoin tyttöä.
ja 2v ikäerolla olevat pojat ovat tosi railakkaita. parhaita kavereita ja tappelukavereita. ihana katsoa niiden menoa, paita ja peppu pahassa ja hyvässä ;-)
meillä on 2 poikaa, enempää ei ole tuolssa. Jos jollekin meet sanomaan että meillä lapsiluku täynnä, tulee kommenntia tyyliin: pitäähän teidän se tyttö vielä tehdä! jne...
Pitäis oppia kunniottamaan tositen mielipiteitä, miksi aletaan tyrmäämään heti jos tuo oman mielipiteensä ilmi. Meillä esim. tilanne on se, että emme enää halua/pysty/voi saada lapsia, niin tympii tuollaiset puheet. Ensinnäkin on jokaisen oma asia tekeekö lapsia 0, 1, 2 vai 8!
1. lapsi vilkas poika, nyt tulossa kaksoset ja molemmat poikia! En uskalla edes ajatella... Mutta onneksi tykkään pojista ihan mahdottomasti, ovat niin ihania pikku riiviöitä :-). Tsemiä!
kuule siltä kannalta, että jotkut meistä olis valmis tekeen vaikka mitä että sais edes yhden lapsen. Ei oo kuule tullu mieleenkään et toinen sukupuoli ois ei toivotumpi. Tietysti kummastakin sukupuolesta löytyy omat " kivat" ja omat " huonot" puolet. Oos nyt onnellinen kahdesta ihanasta lapsesta!!!
Lapsettomien ja keskenmenon saaneiden (itse lukeudun tähän joukkoon) on kyllä vaikee ymmärtää et lapsen saaminen vois masentaa, sen sukupuolen takia, haloo!!!!
Vierailija:
Mun on vaan pakko sanoa ' ääneen' , että olen masentunut ja mieli on maassa, sillä ultrassa näkyi toinen poika:(
Eka poikamme 2v on ihan mahoton vilkas uhmis, jota en jaksaisi yhtään nyt. On muutenkin oikein isin kaveri, leikkii vaan poikien juttuja, puhuu autoista jne.
Olisin niin toivonut tyttöä mullekin kaveriksi:/
Tiedän, että olen paska itsekäs sika kun ajattelen näin, mutten voi sille mitään.
Kuopus on rauhallinen poika, enemmän siitä on äidille kaveria, mutta toisin kuin sinä niin mitään pikkuprinsessaa en ole koskaan toivonutkaan.
seuraavana syntyneet pojat hyvin määrätietoisia, päättäväisiä. Joten sukupuoli ei taida olla luonteen mitta. Voimia ja onnea odotukseen!
Onnea odotukseen!!!!! Elä masennu!