Finnairin lounge. Mitä maksaa ja onko hinnan arvoinen?
Maakunnasta kun lähtee taas ensimmäistä kertaa koronan jälkeen lennolle (yli 6h), niin mietin että ottaisikin perheelle pääsyt loungeen ja söisi siellä. Pisteitä ei ole jäänyt, joten ihan rahalla maksaisin. Onko hintansa arvoinen, jos ajatuksena on että saisi kunnolla syödä ja levähtää ennen lentoa, kun ajomatka on jo ollut tunteja kentälle.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan vielä ehtinyt käydä uudessa loungessa? Ovatko muuttaneet ruuan siten, että vaihtelevat liha-kala-kasvisruuan välillä? Eli kala-allerginen tai kasvissyöjä on sitten syömättä, jos on lihaviikko?
Viime viikolla ainakin oli tarjolla sekä kasvis että kalavaihtoehto ruokana siellä. Siellä myös kiersi henkilökuntaa tarjoilukärryn kanssa kysymässä, että saisiko olla jotain alkoholijuomaa? Ei siis tarvinnut tehdä välttämättä drinksuja itse siellä tiskillä.
Itse yllätyin, kun olin valmistautunut maksamaan sisäänpääsyn sinne uuteen loungeen (finskin silver-taso), niin toivottivat tervetulleeksi ilmaiseksi. Ei ennen ainakaan silver-kortilla sisään päässyt pelkästään, vaan piti maksaa se 50% hinnasta. En valita, jos jatkossakin on näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä uudessa loungessa tuntuu olevan joka toinen päivä tarjolla jotain pastaa, kahta eri vaihtoehtoa. Kai se sitten on sellainen universaali sapuska, joka uppoaa vähän kaikille olivatpa mistä tahansa kotoisin. Tilat on joo ihan kivat, mutta ei nyt mitkään maailman parhaat edelleenkään. Alkoholia siellä olisi tarjolla mukavasti, jos vain haluaisi juoda sitä.
Pastaa siellä oli eilenkin tarjolla. Muutamaa eri salaattia myös. Joku keittokin oli, mutta en katsonut, että mikä. Lounge tuntuu tilavammalta kuin se entinen, joten sinne on helpompi upota muiden sekaan. Istumapaikat oli mukavia. Ainoa miinus oli, että loungessa oli paljon lapsia, jotka juoksivat siellä täällä. Omalla kohdallani yksi lapsista meinasi huitaista kahvit syliini, kun juoksi siitä ohi kädet heiluen.
Pitäisi olla lapsille erikseen karsina.
Vierailija kirjoitti:
Itse yllätyin, kun olin valmistautunut maksamaan sisäänpääsyn sinne uuteen loungeen (finskin silver-taso), niin toivottivat tervetulleeksi ilmaiseksi. Ei ennen ainakaan silver-kortilla sisään päässyt pelkästään, vaan piti maksaa se 50% hinnasta. En valita, jos jatkossakin on näin.
Mun mielestä kun ne vaihtoi tasopisteet uusiksi avios-pisteiksi, niin siinä samalla antoivat silver-jäsenille 2 ilmaista sisäänpääsyä sinne loungeen. Eli varmaan vielä toisenkin kerran pääset sinne sisään ilmaiseksi. Itse en ole vielä tuolla uudessa loungessa käynyt. Lentoni suuntautuu useimmiten schengen alueen ulkopuolelle, joten käytän sen alueen Finnairin loungea, joka on kyllä ihan hyvä.
Ei ole kalliin hintansa väärti kumpikaan Finnairin lounge Hki-Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.
Mistähän mahdat oikein puhua? Ap kysyi loungea, ei upgradea businekseen (jota tuolla ykkösluokalla ehkä tarkoitat?). Ja sekä loungessa että business-luokassa on kasvissyöjille muutakin tarjottavaa kuin suolapähkinöitä. Ykkösluokasta puhumattakaan.
Ap:n talous ei varmaankaan myöskään ole hurjan tiukalla, jos hän miettii kannattaako loungesta maksaa. Ylimääräinen kuluhan se kuitenkin on oli sen hinta mikä vaan.
No jos sinne nelihenkinen perhe menee niin, että kaikki joutuvat maksamaan normaalin sisäänpääsyn, menee siinä jo noin 250 euroa. Luulisi sillä summalla syövän ja juovan ihan hyvin ja paremmin kuin loungessa. Jos taas molemmilla aikuisilla olisi ilmainen sisäänpääsy sinne, niin sitten se olisi eri asia.
Mikähän siinä on, että niitä työpuhelujaan ei voi mennä puhumaan siihen tarkoitettuun tilaan? Ovatko he niin huonokuntoisia ihmisiä, etteivät jaksa muutamaa metriä kävellä sinne? Mä en halua kuunnella muiden strategiasuunnitelmista tai muutosneuvotteluiden ajankohdista. Tuollaiset asiat pitäisi oikeasti puhua ihan muualla kuin keskellä loungea, jossa on kymmeniä korvapareja kuulemassa.
Heinäkuussa avattu lounge on mun mielestä myös ihan onnistunut. Ruoka voisi olla monipuolisempaa.
Se kv.puolella oleva Finnairin lounge on oikeasti hyvä. Siellä baarimikko tekee drinksuja pyynnöstä ja ruoka on ihan hyvää ja sitä on riittävästi tarjolla. Myös suihkuun pääsee yleensä. Ja jos on jonoa, niin 30min sisällä yleensä joku suihkutiloista vapautuu.
Penkit on tosi tilavia istua ja siellä on riittävästi niitä suojaisia penkkejä, joihin mahtuu piiloutumaan muulta maailmalta jos niin haluaa.
Matkustan työni puolesta suhteellisen paljon, ja miulla on näin luonnollisesti pääsy useampaankin loungeen.
Mikään ei ole sen arvoinen että maksaisin pennin jeniä siitä, juuri ja juuri näin "ilmaiseksi" niitä viitsii käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tyhmälle: Voiko siis loungeen ostaa sisäänpääsyn kuka vaan? Olen aina luullut, että vain paljon matkustavat pääsevät niihin sisään rentoutumaan.
Voi ostaa pääsyn kuka vaan. Business-luokassa matkaaville sisäänpääsy kuuluu lipun hintaan.
Korjataan sen verran, että lentosi on oltava Finnairin tai jonkun muun one world-allianssiin kuuluvan yhtiön lento, jotta pääset sisään Finnairin loungeen. Sinne voi ostaa sisäänpääsyn rahalla, jos lippu tai taso ei sinne muuten oikeuta.
Vierailija kirjoitti:
Mene lentoaseman Alepaan.
1.9. alkaen turvatarkastuksessa ei saa olla juomia kuten vielä tässä kuussa, eli palataan samaan minigrip meininkiin.
Onko sinulla mikä pankki ja/tai luottokortti kun meillä on sitä kautta loungekorttikin. Pääsee tiettyihin loungeihin ilmaiseksi. Yleensä syödään jotain pientä, juodaan kahvit ym ja pari lasia viiniä. Vessatkin on aina siistejä.
Meilläkin on pankin kautta aspire-loungen käyttö. En kyllä maksaisi siitä erikseen. Mutta nyt, kun tuo kortti on, niin ollaan käytt ennen lentoja syömässä tai kahvilla.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on pankin kautta aspire-loungen käyttö. En kyllä maksaisi siitä erikseen. Mutta nyt, kun tuo kortti on, niin ollaan käytt ennen lentoja syömässä tai kahvilla.
Noilla pankin korteilla ei taida kuitenkaan olla asiaa Finnairin loungeen, joka on paljon parempi kuin nuo kentän Aspire-lounget.
Vierailija kirjoitti:
Hinta selviää Finnairin nettisivuilta. Kai teillä maallakin pääsee netissä muualle kuin av-palstalle?
Kysymys kuului, onko hintansa arvoinen. No, onko? Et ole tainnut koskaan käydä, kun et osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä maakunnassa ole loungeja. Ota vaan se kolmioleipä sieltä kylän ABC:ltä evääksi.
Tarkoitin, että on joutunut matkustamaan tunteja jo ennen kuin on Helsiki-Vantaan lentokentällä. Toivottavasti joku ymmärsi oikein, vaikka ilmaisu toki oli epätarkkaa.
Finnairin sivuilta löytyi todella huonosti tietoja siitä, mitä on tarjolla. Hinnastoakaan en löytänyt.
https://www.finnair.com/fi-fi/mutkatonta-matkantekoa-helsinki-vantaalla…
Ole hyvä :)
Tuossa ei ollut hintoja, vaikka lounget muuten hyvin esiteltiinkin.
Etkä mitenkään osaa kirjoittaa googleen "Finnair loun
Häh? Minne googleen?
Vierailija kirjoitti:
Hinta riippuu siitä, millä tasolla olette kanta-asiakasohjelmassa. Ei ole kovin kummoinen palvelu. Kentällä saa muutenkin ihan riittävän hyvin syödäkseen.
Helsinki ehkä on niitä ainoita joissa voi olla ihan ok ilman laungeakin; yleensä saa istumapaikan eikä ole kuin jossain karjamarkkinoilla. Toisaalta myös launge on korkeatasoisempi kuin miltei missä muussa tähän mennessä käymässäni. Eli ruoka on ollut hyvää, lämmitä oikeaa ruokaa eikä mitään pakattuja snacksejä, ei päästetä liikaa ihmisiä (tämä yleensä ongelma muualla, on ahdasta ja meluisaa, pahempi kuin Helsinki ihan ilman laungea), eli saat rauhallisen istumapaikan. Kannattaa ehkä Helsingin kohdalla laskea ihan että mitä ruuat ja juomat perheelle maksaa. Muualla luin Pohjoismaissa ehdoton must. En ole käynyt toki kaikilla maailman lentokentillä.
Äskettäin haukuttiin isossa lehdessä nämä lounget, ruokakin on paskaa ja tungosta, koska nykyisin sinne änkeävät jotkut turistimatkalaiset, kun se maahdollisuus on liitetty matkan hintaan. On tarkoitettu alunperin bisnes- ja muille paremmille ihimisille-
Pastaa siellä oli eilenkin tarjolla. Muutamaa eri salaattia myös. Joku keittokin oli, mutta en katsonut, että mikä. Lounge tuntuu tilavammalta kuin se entinen, joten sinne on helpompi upota muiden sekaan. Istumapaikat oli mukavia. Ainoa miinus oli, että loungessa oli paljon lapsia, jotka juoksivat siellä täällä. Omalla kohdallani yksi lapsista meinasi huitaista kahvit syliini, kun juoksi siitä ohi kädet heiluen.