Finnairin lounge. Mitä maksaa ja onko hinnan arvoinen?
Maakunnasta kun lähtee taas ensimmäistä kertaa koronan jälkeen lennolle (yli 6h), niin mietin että ottaisikin perheelle pääsyt loungeen ja söisi siellä. Pisteitä ei ole jäänyt, joten ihan rahalla maksaisin. Onko hintansa arvoinen, jos ajatuksena on että saisi kunnolla syödä ja levähtää ennen lentoa, kun ajomatka on jo ollut tunteja kentälle.
Kommentit (202)
Kiitos kommenteista tuohon non-Schengen loungeen liittyen! Pitää se käydä ehkä katsomassa ja hengailla siellä odotteluaika.
Lounge portin 52 vieressä on ihan käymisen arvoinen. Ainoa miinuspuoli on, että siellä ei ole ikkunoita, joista näkee ulos. Plussana on oikeasti laadukas baari. Platinium Wingin puolella on hyvät näkymät ulos, mutta sinne pääsee vain tietyllä tasolla olevat asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ei ole kyllä parhaasta päästä tuolla. Lisäksi valikoima on tosi rajallinen. No, ehkä olen tullut vähän turhan krantuksi, kun olen viettänyt aikaa Emiratesin ja Qatar Airwaysin loungeissa jonkun verran.
Ruoka onkin se juttu, jonka taso toivottavassti paranee tässä kohta avattavassa loungessa. Eipä ole paljon hyötyä siitä, että pinnat kimaltaa ja hohtaa uututtaan, jos sisältö on kuitenkin sitä samaa kuin ennen.
Loungen sisäänpääsyn voi hoitaa rahan sijaan myös avios-pisteillä. En sitten tiedä, kumpi on lopulta kannattavampaa.
Selittäkää tyhmälle: Voiko siis loungeen ostaa sisäänpääsyn kuka vaan? Olen aina luullut, että vain paljon matkustavat pääsevät niihin sisään rentoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää tyhmälle: Voiko siis loungeen ostaa sisäänpääsyn kuka vaan? Olen aina luullut, että vain paljon matkustavat pääsevät niihin sisään rentoutumaan.
Voi ostaa pääsyn kuka vaan. Business-luokassa matkaaville sisäänpääsy kuuluu lipun hintaan.
Pari kertaa olen ollut Hki-Vantaalla finskin loungessa. Ei se mikään kovin kummoinen ole. On se kuitenkin paljon parempi kuin Aspire-lounge, jossa on esim vain kämäiset syömiset ja wc-tilat.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 9.7. aukeaa Schengen alueella uusittu finnairin lounge. Mulla on lento 12.7, joten pääsee heti testaamaan tämän tason. On sen pakko olla parempi kuin se nykyinen.
Annappa rapsaa sitten tänne. Itse pääsen testaamaan tuon vasta lomien jälkeen elokuussa.
Mikä tuon loungen normaalihinta on, finski mainostaa nyt tarjouksena 29€, mutta luinko sivuilta oikein, että 30€ normaalisti?
Jos lasten kanssa olette reissussa ja pitää saada kunnon ruokaa, niin minä en menisi loungeen. Ei noissa Helsinki-Vantaan loungeissa ole kovin kummoista ruokaa. Matkustan paljon työni vuoksi, on tasokortti ja istun usein odotteluajan loungessa, käyn kyllä aina katsomassa mitä on tarjolla, mutta usein en aina välttämättä välitä syödä mitään, koska se ruoka ei houkuttele.
Tähän asti Helsinki-Vantaan paras lounge on ollut Non-Schengen alueen lounge portin 52 lähellä, mutta sinne pitää mennä passintarkastuksen kautta, voi olla että sinne pääsee vain jos lento on Schengen-alueen ulkopuolelle. Mutta toki, jos ihmeisiin jaksaa uskoa, niin uusi Schengen-alueen lounge varmaan voi olla hieno, tai sitten ei. Pyytäisin ainakin, että saa ensin käydä kurkistamassa, ennen kuin päättää, ostaako koko perheelle pääsyn loungeen.
Paljon varmemmin ruokit perheesi kunnolla vanhassa klassisessa Fly Inn -ravintolassa, joka on portin 27 lähellä 3. kerroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ei ole kyllä parhaasta päästä tuolla. Lisäksi valikoima on tosi rajallinen. No, ehkä olen tullut vähän turhan krantuksi, kun olen viettänyt aikaa Emiratesin ja Qatar Airwaysin loungeissa jonkun verran.
Ruoka onkin se juttu, jonka taso toivottavassti paranee tässä kohta avattavassa loungessa. Eipä ole paljon hyötyä siitä, että pinnat kimaltaa ja hohtaa uututtaan, jos sisältö on kuitenkin sitä samaa kuin ennen.
Todellakin! Finnairin ruoat on vaan kautta linjan niin huonoja, että odotukset ei ole uudenkaan loungen suhteen kovin korkealla. Omasta mielestäni en ole edes mitenkään kranttu.
Jos olette perheen kanssa liikkeellä, niin suosittelen O'Learys ravintolaa portin 29 lähellä ja leikkitiloja porttien 16 ja 20 lähellä. O*Learyssä on ainakin ollut aamiaisbuffet, en tiedä onko vielä, ja lasten lista on erikseen. Loungessa voi tulla piinallista lasten kanssa, koska siellä yleensä työmatkalaiset tekee töitä, eikä voi esim. juosta tai pitää kovaa ääntä. Leikkitilassa on hyvä purkaa energiaa niin jaksaa sitten istua lentokoneessa.
Kukaan vielä ehtinyt käydä uudessa loungessa? Ovatko muuttaneet ruuan siten, että vaihtelevat liha-kala-kasvisruuan välillä? Eli kala-allerginen tai kasvissyöjä on sitten syömättä, jos on lihaviikko?
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen ollut Hki-Vantaalla finskin loungessa. Ei se mikään kovin kummoinen ole. On se kuitenkin paljon parempi kuin Aspire-lounge, jossa on esim vain kämäiset syömiset ja wc-tilat.
Unohdit alkoholin mainita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit alkoholin mainita
En unohtanut. Alkoholi loungeissa on mielestäni itsestäänselvyys, joten jätin mainitsematta.
Nyt oli sen verran edullinen tuo tarjous, että piti ostaa pääsy tuonne. Pari kierrosta Oak Barrelissa ja jokin sämpylä tulee jo kalliimmaksi kuin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä maakunnassa ole loungeja. Ota vaan se kolmioleipä sieltä kylän ABC:ltä evääksi.
Kovasti piti päästä vit tuilemaan ap:lle, mutta osoitit vain oman tyhmyytesi kun et ymmärtänyt lukemaasi.
Millainen se uusi lounge nyt sitten on? Kovasti arvuutellaan, mutta onko kukaan vielä korkannut paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Millainen se uusi lounge nyt sitten on? Kovasti arvuutellaan, mutta onko kukaan vielä korkannut paikkaa?
Vasta tänään näkee mestan, jos muistan niin kirjoittelen tänne
Pitää tutkia, itsellä on Silver-kortti, kai sillä jonkun alennuksen ehkä saa. Kiitos