Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden lapsi ei halua ylioppilasjuhlia

Vierailija
04.04.2023 |

Lapseni valmistuu keväällä ylioppilaaksi. Olin ajatellut "luonnollisesti" järjestää juhlat. Lapsi on kuitenkin ehdoton eikä halua juhlia. Tietysti kunnioitan hänen toivetta. Onko muiden lapset kieltäytyneet juhlista?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi halua juhlia siis ollenkaan, vai eikö vain halua vieraita? Juhlikaa nyt edes oman perheen kesken, jos ette muuten! Jos lapsi ei ole menossa illemmalla koulukavereitten kanssa yo-päivälliselle, niin menkää vaikka jonnekin hienoon ravintolaan perheen kanssa.

Mieluummin niin, että lapsi menee ravintolaan haluamiensa ihmisten kanssa ja vanhemmat maksavat laskun.

Vierailija
22/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi halua juhlia siis ollenkaan, vai eikö vain halua vieraita? Juhlikaa nyt edes oman perheen kesken, jos ette muuten! Jos lapsi ei ole menossa illemmalla koulukavereitten kanssa yo-päivälliselle, niin menkää vaikka jonnekin hienoon ravintolaan perheen kanssa.

Me juhlittiin oman perheen kesken. Sitten yo meni sinne muiden lakitettujen kanssa illalliselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. kertoo yleensä siitä, että perheessä välit eivät ole kovin luontevat. Lapsi yrittää säästää vanhempiaan, yleensä äitiään, ylimääräiseltä kuormalta.

Lapsella voi olla paljon kavereita ja vilkas sosiaalinen elämä silti, ja jatkoille hän voi mielellään mennä, mutta tämä perhejuhlaosuus voi olla hankala, jos jotkin asiat hiertävät isän tai äidin kanssa.

Hän on vasta teini, suhtaudu lempeästi ja ymmärryksellä. Ne juhlat ovat yleensä tärkeämpiä vnhuksille kuin itse juhlan kohteelle eli ylioppilaalle.

Luultavasti ap:n lapsi on joutunut ihan tarpeeksi kärsimään äitinsä käyttäytymisestä ja odottaisi vain kauhulla, mitä kaikkea äiti ilkeilee muka niiiiiiin ystävällisesti.

Jos ap haluaa vihdoin olla edes mitenkään hyvä äiti voisi tuo äiti antaa lapselleen ylioppilaslahjaksi pankkitilin, johon tallettaa "yo-kahvikekkereiden" verran rahaa (vaikka 1000 euroa, jotta lapsi pääsee äkkiä itsenäistymään.

Vierailija
24/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi häpeää joko perhettään tai kaverittomuuttaan

Vierailija
25/35 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensä Helsingin suurpiirissä oman luokan ylioppilaat yhdessä varaavat päivälispaikat ravintolassa.Siirtyvät päivälisiltä jatkoille aamuyöhöm asti. Koulujen lakkiaisista tulevat vain kotiin käntymään.Moi moi sukulaisille ja häipyvät .

Näin on kyllä muuallakin. Itse Lahdessa vietin suvun kanssa pari tuntia, sitten Seurahuoneelle illalliselle ja yökerhoon. Oon luullut että ihan normiasia.

Vierailija
26/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yksinkertaisen vanhanaikaisen lauman mukana menevän aivopestyn vastaus

Vierailija
27/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin se valitettavasti on 🙁

Vierailija
28/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut kumpikaan lapsi yo- juhlia. Pidettiin juhlat, kun esikoinen valmistui yliopistosta.

Vierailija
29/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muöntyi siihen että mummot saa tulla kahville

Vierailija
30/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei olisi halunnut juhlia. Hänen äitinsä vaati saada järjestää juhlat ja vaati myös että mieheni piti käydä valokuvaamossa ottamassa ylioppilaskuva. Juhlat sitten oli ja kuva, jossa mieheni murjottaa, otettiin. Tämä tapahtui vuonna 2000.

Mieheni inhoaa edelleen juhlia ja yhä harmittelee sitä ettei pannut äidilleen kovemmin vastaan.

Minulle kävi samoin, sillä erotuksella että yritin kyllä pistää hanttiin kaikin keinoin. Äiti oli jo kutsunut salaa vieraat ennen kuin oltiin edes puhuttu juhlista, riideltiin huutamalla ja mököttämällä puolin ja toisin asiasta pari kuukautta. Isä yritti olla puolueeton, isosiskoni yritti puhua äidilleni järkeä mutta kun ei niin ei. Vielä juhlien aamuna harkitsin että olisin vain lähtenyt toiselle puolelle suomea pariksi viikoksi kaverin luo.

Stressiä ei auttanut yhtään sekään että en ollut edes varma pääsenkö kirjoitukset läpi. Ja kaiken tämän ihanuden lisäksi kokeeni kanssa sattui koulun osalta joku kömmähdys, parin oppilaan kokeet oli menneet väärään pinoon (tai tippuneet jostain pöydältä, en muista) ja koulu sähelsi sitten niiden kanssa.

Vierailija
31/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei mikään kakara estä pitämästä juhlia ja saamasta onnitteluja lapsestani!!!

Vierailija
32/35 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan ne on enemmän vanhemman juhlat.

Vierailija
33/35 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ei myöskään halunnut juhlia. Annoimme hänelle lahjaksi 500 euroa ja lahjaan osallistuivat myös isovanhemmat ja kummit. Muilta sukulaisilta hän sai lähinnä onnittelukortteja. Myöhemmin poika oli katkera kun muut kaverit saivat vierailtaan kalliita lahjoja ja useimmilta rahaa, jota kuulemma monelle kertyi useita tonneja. Kolme parasta kaveria lähtivät lahjarahoillaan etelään kuukaudeksi mutta pojan rahat eivät siihen riittäneet eikä meillä ollut varaa sponssata. 

Poika pyysi, että antaisimme hänelle sen rahan, mikä olisi juhliin mennyt mutta siihen emme alkaneet. Lisäksi olisin juhliin tehnyt kaiken itse, joten rahaa olisi mennyt luultavasti korkeintaan pari sataa. Tiedän, että hän katuu nyt kun ei halunnut juhlia, sillä vaikka itse emme ole varakkaita, ovat mieheni ja minun sisarukset kaikki menestyneet elämässä hyvin. Ei juhlia tietenkään pidetä sen takia, että siitä hyödytään taloudellisesti, mutta yo-juhlat nyt vain ovat sellaiset, jolloin yleensä annetaan rahaa juhlakalulle.

Vierailija
34/35 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua nyt kirjoittava abi. Itsekään en halunnut, mutta painostus oli valtava, joten suostuin. Juhlitaan ihan vain käymällä syömässä ja poika saa kunnon lahjan.

Vierailija
35/35 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monestihan ne on enemmän vanhemman juhlat.

Niinpä. Onnitellaan myös vanhempia ja äidit pörhistelee lyyra rinnuksissa, minun ansiota, pyh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän