Muut iltavuoroja tekevät: saatteko unta ihan normaalisti illalla?
Aloitin joku aika sitten uudessa työssä, jossa myös jonkinverran iltavuoroja, 1-2 viikossa. Tuntuu, että aina iltavuoron jälkeen olen jotenkin ihan käynnissä pitkän aikaa, vaikka olisin tosi väsynyt. Tänäänkin olen herännyt joskus kuuden jälkeen 3-vuotiaan kanssa, ollut töissä kymmeneen asti ja nukkumaanhan tässä pitäisi nyt jo mennä, mutta eipä vaan tule uni silmään. Muita?
Kommentit (3)
herkästi. Täytyisi varmaan löytää se oma tapa rentoutua ja nollata päivä mahdollisimman nopeasti. Itselläni on tuo lukeminen paras tapa.
Ja huomenna on herätys puoli kuusi. tiedän että sitten taas väsyttää armottomasti.
Mutta ajatukset pyörii vielä niin vinhaa vauhtia päässä ettei nukahtamisesta tule mitään.
Mä olen ollut 10 vuotta vuorotyössä ja sama homma aina.
Tietenkin on eri konsteja miten rauhoittuis nopeammin. Mä esim yleensä menen kuumaan suihkuun ja otan ihan pinen likööri napsun jos haluan nopeasti nukahtaa.
Täällä netissä pyöriminen on vihoviimeinen juttu, karisee loputkin unihiekat silmistä!
Mun keinoja on herätä edeltävänä aamuna niin, että oon nukkunut noin 7-7.5 h. Sitten töistä tultuani, en ala katsoa telkkua, en mene koneelle, enkä tee mitään ristikkoja tms. Koitan vaan esim. lukea. Pääsen 10ltä, yleensä klo on 23.30 ennen kuin uni tulee.