Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitais tulla käymään ja sopiiko että jäädään yöksi

Vierailija
03.04.2023 |

Mitä vastaat?

Itse en ole oikein innoissani. Laitan ruoat ja keitän kahvit, mutta älkää pliis jääkö yöksi, jatkakaa matkaa. Ihan sama keitä olette.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ihminen harrastaa tätä paljonkin. Soittaa ensin kysyäkseen vierailusta. Kun siitä on sovittu, rupeaa ruinaamaan yösijaa. Ärsyttävintä tuossa on se, että tulee yleensä sovittua myöhemmin ja sitten starttaa matkaan heti aamulla. Olen siis oppinut, että käyttää meitä vain sopivana majapaikkana. Olenkin oppinut sanomaan ei mahoittumiselle.

Minun tuttupa harrasti sellaista, että oli tulossa kylään, sitten kertoi, että haluaa olla yötä. Jos lupasi sen, yö muuttuikin kahdeksi, sitten kolmeksi. Lopulta opin laittamaan stopin.

Musta on oikein kiva, että joku läheinen tulee kylään, mutta todellakin pitää sopia etukäteen, että kuinka kauan aikoo viipyä, ja varsinkin, jos kauemmin, niin odottaako kuinka paljon seuraa (kun joskushan voi olla, että vieraalla on vaikka päivällä jotain menoa meillä päin ja oikeasti vain tarvii yöpaikan, muttei seuraa päivälle jne.). Että kiva kun tulee vieraita, mutta suunnitelmat pitää olla selkeät ja kommunikoidut, että isäntäperhe tietää sitten sopia omat menonsa sen mukaisesti. Ja mullakin on siis kokemusta vieraista, jotka vain tulevat, eivätkä yhtään osaa sanoa, että koska lähtevät. Se on kyllä kamalaa.

Vierailija
22/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joutuisin varmaan sanomaan ei. En jaksa mitään ylimääräistä, elämä on sellaista selviytymistä tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihana että joku kysyy sentään, mutta meillä jotkut sukulaiset harrastaa YLLÄTYYYYS-yökyläilykäyntejä. Vaikka kuinka tuovatkin ruokaa ja petivaatteensa niin se on aina ihan shokkitilanne.

Vierailija
24/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos yövieraita meille. Olen introvertti ja tarvitsen paljon omaa tilaa ja valitettavan harvoin saan sitä. Epäonnekseni olen sosiaalisessa työyhteisössä, johon kuuluu myös paljon asiakastapaamisia, joten viikonloput menevät tosiaankin toipumiseen työstä.

En myöskään ole mikään mököttävä mörökölli, vaan pystyn antamaan itsestäni erittäin sosiaalisen vaikutelman ihmisten kanssa, ja tästä syystä lähetän ilmeisesti jotain signaalia, että oikein kaipaan ihmiskontakteja myös vapaa-ajalla. Ja voin siis kyllä tosiaan ne kahvit silloinkin keittää ja jutella mukavia pari tuntia, mutta ajatus siitä, että sama viihdytysjoukkoshow jatkuu siihen asti, että pääsen nukkumaan, on vain yksinkertaisesti liikaa.

Joten sori, menkää hotelliin. Niin aina itsekin teen, vai olenko monestikin tuppautunut kylään yöksi?

Vierailija
25/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kyläillä enkä tykkää että minun luo tullaan kyläilemään. Mutta tykkään tavata ystäviä kaupungilla tms.

Vierailija
26/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ystäväni ja sukulaiseni eivät koskaan tee tuollaista. Miehen ystävät/tuttavat tekevät enkä minä puutu siihen mitenkään Saavat majoittua piharakennuksessa ja mies viettää siellä heidän kanssaan aikaa. Saatan itsekin käydä tervehtimässä mutta en kaikkia.

Sitten ovat erikseen ne miehen ystävät ja sukulaiset, jotka käyvät päiväseltään mutta hyvin harvoin, kun asumme sen verran kaukana heistä.

Vierailija
27/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea sopia tapaaminen. Minä olen päättänyt jo pidemmän aikaa sitten , että sovin kaikki tapaamiset vain lounas ravintoloihin. Se on niin kätevää, kun jää aikaa seurusteluun.

Yöksi voimme mennä Oittaan Campingille. Siellä on vuokrattavana mukavia pikku mökkejä. Nyt ei ole edes itikoita riesana. Ottakaa mukaan omat liinavaatteet ja makuupussit.

Oittaa Camping ei ole ollut toiminnassa sitten vuoden 2020. Siellä on nykään frisbeegolfrata.

Vierailija
28/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa? Tottakai! On meillä tilaa, tai siis sopu sijaa antaa. Vähän viiniä, saunaa, lautapelejä, musiikkia, hauska ilta.

Aina on vieraat tuonut enemmän ruokaa ja juomaa kuin itse nauttivat. Tarjoutuneet jopa tuomaan omat petivaatteet ja pyyhkeet, mutta tähän jo totean, ettei tarvii, meillä on kyllä, ja toimiva pesukonekin. Ihanaa kun tuutte!

Se vaivaa, että esimerkiksi tänään kotiuduin puoli tuntia sitten. Jos pihaan olisi iltapäivällä pölähtänyt kutsumattomia vieraita, niin olisivat saaneet istua täällä iltansa yksin ja kohta jäisivät jälleen yksin, kun minä menen nukkumaan. Enkä tässä välissä olisi ollut kovin seurallinen pitkän päivän jälkeen. Aamulla seitsemän jälkeen ulkoilutan koiran ja sitten aloitan työt. Päivällä siirryn toimistolle, sitä ennen käytän koiran pikkulenkillä ja johonkin aikaan illalla palaan sieltä. Sen jälkeen lähden päivän pitkälle koiralenkille. Sieltä palattua olisi hieman aikaa ennen kuin olisi päivän viimeisen koiralenkin aika, mutta olen kyllä suunnitellut käyttäväni huomisen vapaa-ajan siihen, että pesen viikonlopuksi reissuun vaatteita ja opiskelen.

Ei minulla ole paljon sellaisia iltoja, joille ei olisi mitään suunnitelmia. 1-3 iltana viikossa on kokouksia, lisäksi opiskelen, päivät menevät töissä, koira pitää lenkittää satoi tai paistoi, kotitöitäkin olisi joskus tarpeen tehdä vaikka puoliso tekeekin niistä isomman osan. Tapaan mielelläni ystäviäni mutta vain sovitusti.

Vierailija
29/37 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70-luvullahan tuo yökyläily oli ihan tavallista, eikä monella ollut mitään vierashuoneita, joko vieraat tai isäntäväki nukkui sohvalla tai patjoilla lattioilla.

Nykyisin hotellit ei enää ole mitään eliitin paikkoja, ja on ihan normaalia ja joskus edullistakin asua siellä.

Mökillä meillä käy joskus yövieraita, heille on vaatimaton vierasmaja  rakennettu. Tosin joku arvosteli, että pitäisi olla kaappitilaa enemmän.

Vierailija
30/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa? Tottakai! On meillä tilaa, tai siis sopu sijaa antaa. Vähän viiniä, saunaa, lautapelejä, musiikkia, hauska ilta.

Aina on vieraat tuonut enemmän ruokaa ja juomaa kuin itse nauttivat. Tarjoutuneet jopa tuomaan omat petivaatteet ja pyyhkeet, mutta tähän jo totean, ettei tarvii, meillä on kyllä, ja toimiva pesukonekin. Ihanaa kun tuutte!

Niin, sehän on kiva, jos on samanhenkistä seuraa, jossa itsekin viihtyy, mutta ainakin nämä meille yöksi änkeävät ovat sukulaisia, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä kuin se, että noh, ollaan sukua.

Tuolla asenteella ei kyllä ikinä tutustukaan eikä löydä yhteisiä asioita.

Vierailija
31/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sopii oikein hyvin. Käydään nyt ensin hakemassa puukuorma ja sitten ...

Aika vähän sellaisia vieraita, jotka viihtyvät meillä pitempään.

Vierailija
32/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät hyvät. Meillä asutaan paikassa, jossa on kilometrin säteellä neljä hotellia. En siis majoita ketään. Se vain ei ole enää tätä päivää.

Vierailija
33/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos änkeää yövieraaksi, on kohteliasta tuoda lakanansa ja pyyhkeensä. On todella hankala kuivatella kerrostalokämpässä lakanoita pienellä pyykkitelineellä joka ei edes mahdu kylppäriin. Hyvä kun saa omansa kuivattua. Lisäksi "ruokavammaiset"eli keliakia,laktoosi ym.ym. ruokavaliota noudattavat voivat tuoda omat ruokansa. On rasittavaa kun vieras syynää joka tarjottavaa: onko tässä sitä, onko tässä tätä jne. Itse en tunge kenenkään luo kutsumatta ja jos yövyn otan makuupussin ja pyyhkeen mukaan.

Vierailija
34/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko ne 17 vuotiaat kaksoset joilla molemmilla silikonit ja pinkit minishortsit, voitte kyllä jäädä yöksi

t Veikko 55v

Vierailija
35/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän on kiva, jos on samanhenkistä seuraa, jossa itsekin viihtyy, mutta ainakin nämä meille yöksi änkeävät ovat sukulaisia, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä kuin se, että noh, ollaan sukua.

Tuolla asenteella ei kyllä ikinä tutustukaan eikä löydä yhteisiä asioita.

Niin millä asenteella? Ne, joiden kanssa on yhteistä eli ystävät asuvat samalla paikkakunnalla. Ei tarvetta yökyläilyyn puolin tai toisin. Heidän kanssaan tuttavuuden lähtökohta on alun perinkin ollut se, että heistä itsestään aidosti pitää ja yhteisiä keskustelunaiheita löytyy. Ne, joiden kanssa ei ole ja jotka tulisivat itsensä kutsumana yöksi, ovat sukua joiden kanssa ollaan tekemisissä vähän kuin velvollisuudesta. Mitään henkistä yhteyttä näihin täysin arvoiltaan ja kiinnostuksen kohteiltaan oleviin ihmisiin ei kuitenkaan ole. Ruokaa ja kahvia toki hekin saavat ja kohteliasta seuraa sen ajan mitä on pakko.

Onko nyt jotenkin vaikea ymmärtää ero näiden kahden asian välillä?

Vierailija
36/37 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä hinkua yökyläillä. Luulis että on helpompi mennä hotelliin yöksi kuin jonkun nurkkin, miten joku voi edes nauttia siitä? Ainakaan meille yökylään änkeävillä ei rahasta ole pulaa.

Vierailija
37/37 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä hinkua yökyläillä. Luulis että on helpompi mennä hotelliin yöksi kuin jonkun nurkkin, miten joku voi edes nauttia siitä? Ainakaan meille yökylään änkeävillä ei rahasta ole pulaa.

Yltiösosiaaliset ekstrovertit tätä harrastaa, mm. veljeni vaimo. Hänen elämänsä keskeinen sisältö on tavata ihmisiä mahdollisimman paljon ja usein. Soittelee mm. pitkien pyhien aikaan kuten nyt pääsiäisenä muutaman perättäisen kyläpaikan ja kiertävät yökyläillen kavereilta ja sukulaisilta toisille. On vielä sillä lailla vähän yksinkertainen, ettei tajua vihjeistä, etteivät ole tervetulleita. Vaikka kyläpaikassa sairasteltaisiin niin who cares vaikka pieni flunssa tarttuu, kunhan pääsee NÄKEMÄÄN IHMISIÄ.

Voi luoja.