Kokoomuksen leikkauslista arvuuttelua
Aloitan:
Sairauspäivät tiputetaan puoleen ja arkipyhistä lähtee vappu ja helatorstai.
Kommentit (68)
On todella kunnon porvarillisia näkemyksiä tässä ketjussa. Oikein tekee itsekin mieli kyykistyä valmiiksi vaikka omaakin varallisuutta on....
Ei täällä (juuri) mikään muutu. Eihän Suomesta mikään kokoomus-diktatuuri yhdessä yössä tullut vaan yhäti vaaditaan yhteistyötä ja enemmistöä jotta asiat saadaan tapahtumaan.
Ja olipa ehdotus melkein mikä tahansa -aina löytyy joku taho joka älähtää ja aloittaa lakkoileminen...
Turhaan täällä mitään merkittävää yhteiskunnan rakenteiden muutosta maalailette...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varauduin kokoomuksen valtaantuloon jo etukäteen. Olen kokoomukselle kauhukakara.
Olen vähentänyt kulutuksen minimiin. Käytän palveluita hyvin minimaalisesti. Säästän ruokaostoksissa viljelemällä ruokaa itse. Teen töitä 1-2 päivää viikossa enkä käytännössä maksa veroja. Asun edullisesti omistamassani asunnossa josta ei ole velkaa ja asuminen on edullista. Minulla on buffetrahasto yllättäviä menoja varten.
Olet arjen sankari.
Ei vaan on itse porvari.
Vierailija kirjoitti:
On todella kunnon porvarillisia näkemyksiä tässä ketjussa. Oikein tekee itsekin mieli kyykistyä valmiiksi vaikka omaakin varallisuutta on....
Kaikki täällä heittää läppää. Tosiasia on että mitään merkittävää ei tule tapahtumaan, siitä pitää huolen yhteiskuntamallimme ja poliittinen järjestelmämme.
Jokainen voi siis nukkua yönsä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Varauduin kokoomuksen valtaantuloon jo etukäteen. Olen kokoomukselle kauhukakara.
Olen vähentänyt kulutuksen minimiin. Käytän palveluita hyvin minimaalisesti. Säästän ruokaostoksissa viljelemällä ruokaa itse. Teen töitä 1-2 päivää viikossa enkä käytännössä maksa veroja. Asun edullisesti omistamassani asunnossa josta ei ole velkaa ja asuminen on edullista. Minulla on buffetrahasto yllättäviä menoja varten.
Mäkin haluan "buffetrahaston"!! -- pitääkö sen rahat käyttää ABC-buffettiin vai saako mennä ruotsinlaivan buffettiin kans?
Vierailija kirjoitti:
Perintövero poistetaan yli 100 000 euron perinnöistä
Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki täällä heittää läppää. Tosiasia on että mitään merkittävää ei tule tapahtumaan, siitä pitää huolen yhteiskuntamallimme ja poliittinen järjestelmämme.
En nyt menisi vannomaan. Äänestäjien tulee ottaa vastaa seuraukset mitä halusivat äänestämisellään saada aikaan. Leikkauksia - juuri niin. Oikein kuulitte. Niitä on todellakin tulossa. Ei pidä uskotella muuta. vaikutukset toki näkyvät taas useamman vuoden päästä. Ehkä seuraavalla hallituskaudella. Olen kirjoitellutkin tästä monesti, että vuodesta 2004 olemme nauttineet oikeistohallituksista ja vuodesta 2008 lähtien 0 tai negatiivisella kasvulla. Repikää siitä, mutta sitä saa mitä tilaa. Lisää kurjuutta....
Kaikki me olemme Suomalaisia ja kaikki me haluamme varmasti oman maan parasta.
Turvallisuusasioihin toivon pikaista muutosta ja tässä olemme toivottavasti kaikki samaa mieltä 🙏
Myös lasten ja nuorten pahoinvointi on järkyttävää.
Köyhä yh äiti olen, mutta on asioita, mitkä merkitsee enemmän kun raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt menisi vannomaan. Äänestäjien tulee ottaa vastaa seuraukset mitä halusivat äänestämisellään saada aikaan. Leikkauksia - juuri niin. Oikein kuulitte. Niitä on todellakin tulossa. Ei pidä uskotella muuta. vaikutukset toki näkyvät taas useamman vuoden päästä. Ehkä seuraavalla hallituskaudella. Olen kirjoitellutkin tästä monesti, että vuodesta 2004 olemme nauttineet oikeistohallituksista ja vuodesta 2008 lähtien 0 tai negatiivisella kasvulla. Repikää siitä, mutta sitä saa mitä tilaa. Lisää kurjuutta....
Edelleen radikaalisia muutoksia ei ole tulossa vaikka leikattaisiin. Se on radikaalimuutos jos leikataan vaikka vain tuista 6 miljardilla ja niin ei tule käymään. Tässä maassa on silloin levottomuudet ja yleislakko päällä jos sellainen päätös jollain ihmeellä eduskunnassa menee jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta tehdään velka, joka on maksettava takaisin. Ulosottokelpoinen.
Eikös se ole ihan järkevää. Nyt pitää ottaa velkaa jos opiskelee, mutta jos on vaan kotona tekemättä mitään, saa ilmaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juha Sipilä. Mitään pahaa ei tapahtunut? Minulta mm leikattiin lomarahat ja pidennettiin työpäivää.
Odotan innolla, miten nämä mulkerot hoitavat maahan täystyöllisyyden lakkauttamalla kaikki tt-tuet. Vai miten siinä taas kävisikään?
Muistakaa kuitenkin kaikki, jotka näitä äänestitte, että heidän mielestään palkalla ei tarvitse tulla toimeen, eli olletinkin kurjistavat myös duunarien osaa. Sitä en sitten tiedä, millä kuvittelevat ihmisten tulevan toimeen, jos tuista leikataan, eikä palkankaan tarvitse riittää elämiseen. Ehkä heidän agendana on, että Suomessa on 4 vuoden kuluttua elossa enää rikkain kymmenys ja heitä palvelemassa Lähi-idästä roudattu orjatyövoima? Sopisi kapitalistiseen ajatusmalliin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta tehdään velka, joka on maksettava takaisin. Ulosottokelpoinen.
Ja vastikkeellinen. Teet työtä josta saat palkkaa kun et omista mitään. Myöhemmin maksat tämän "palkan" takaisin. Stalin-setä hymyilee pilvenreunalta kun oikeisto toteuttaa kommunistista agendaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja persut hyväksyy duunarien kurittamisen mukisematta ja se on ihan oikein kaikille duunari tolloille jotka äänesti persuja.
Tottakai hyväksyy. Persu on niin oikealla kuin voi olla. Heille tuet on luksusta, jota ei tarvita.
Nyt on kokoomuksella ikävä tehtävä maksaa sdp:n tekemää velkaa, virheitä ja tietämättömyyttä.
Ikävä kyllä nyt on velanmaksun aika mitä edellinen hallitus tössi. Kiittäkää marinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja persut hyväksyy duunarien kurittamisen mukisematta ja se on ihan oikein kaikille duunari tolloille jotka äänesti persuja.
Tottakai hyväksyy. Persu on niin oikealla kuin voi olla. Heille tuet on luksusta, jota ei tarvita.
Toivottavasti persut päätyy hallitukseen hyväksymään miljardien pankkienpelastusrahastot ja tukipaketit Italiaan ja Ranskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juha Sipilä. Mitään pahaa ei tapahtunut? Minulta mm leikattiin lomarahat ja pidennettiin työpäivää.
Pientä siihen että Marin pakottaa työttömät laittamaan turhia työhakemuksia pikkupaikkakunnalla vaikka ei ole työpaikkoja. Kun ei ole 4 paikkaa tulee ikikarenssi.
Terveydenhuollosta säästetään: hoitajia ja suorittavan tason muita työntekijöitä pistetään pihalle, mutta hallinto vain paisuu. Yksityistä terveyden- ja sairaanhoitoa suositaan.
Seurauksena on se , että Suomen julkinen terveydenhoito romahtaa.
Kyllä, mutta se on idealtaan kapitalistinen. Työläinen maksaa palvelusta. Kapitalisteihin toimii kapitalismi.
Kapitalisteja on imeytynyt ammattiyhdistyksiin rahan toivossa.