Työtön, mitä olet opiskellut?
Ja nimenomaan loppuun asti eli saanut paperit kouraan.
Kommentit (21)
Kaikkee turhaa ja liikaa... ja vielä pitäis jaksaa jotain paskaa, jos työkkäriin on uskominen. Olen väsynyt tuohon opiskeluhypetykseen ja iänikuiseen hössöttämiseen.
Peruskouluun lopetin. Tämän jälkeen elämän koulu
Vierailija kirjoitti:
Kaikkee turhaa ja liikaa... ja vielä pitäis jaksaa jotain paskaa, jos työkkäriin on uskominen. Olen väsynyt tuohon opiskeluhypetykseen ja iänikuiseen hössöttämiseen.
Joo itseäni kiinnostaakin että mille alalle lähteä ettei päädy samaan tilanteeseen kuin omat vanhemmat... Pää ei riitä lääkikseen.
Ylemmän korkeakoulututkinnon. T. DI
Vierailija kirjoitti:
Ylemmän korkeakoulututkinnon. T. DI
Sama
Ylioppilaaksi luin tuossa viime syksynä. Hain AMK:hon opiskelemaan sosionomiksi ja paria muutakin alaa. Sovittiin työkkärin tädin kanssa, että keskityn kouluun hakemiseen ja pääsykokeisiin lukemiseen. Haen aktiivisesti myös kesätöitä, mutta alkaa vähitellen motivaatio loppumaan, kun ei hakemuksiin kuulu vastauksia.
Kaksi amk-tutkintoa tekniikan alalta.
Uimamaisterin tutkintoa olen lukenut viimeiset 20-vuotta mutta en ole päässyt kuin sohvalta jääkaapille.
Kirjoitin ylioppilaaksi keskinkertaisilla papereilla 20 vuotta sitten. Sen jälkeen olen erilaisia aloja koittanut opiskella, mutta kaikki ovat päättyneet keskeytykseen. Nyt olen siis keski-ikäinen pitkäaikaistyötön vailla koulutusta. Tämä nykyisessä työmarkkinassa tarkoittaa siis ikuista työttömyyttä.
Vanha yo-merkonomi ja sen päälle filosofia maisteri luonnontieteistä.
Eikä löydy töitä. Hakemuksia laitan jatkuvasti
:(
Olen tradenomi eli liiketalouden AMK-tutkinto.
Tässä sen taas näkee. Jos duunarin työt kelpaisivat, pääsisitte töihin. Nyt vaan opiskelemaan esim putkiasentajaksi, sähköasentajaksi tms.
Yhteiskuntatieteiden ja teologian maisteri.
Riippuu varmaan ihan, minkä erikoistumisalan ovat opiskelleet. Itsekin olen ammattikorkeakoulupohjalla, enkä ole koskaan ollut työtön, it-ala.
Amiksessa metallipuolta. Olin töissäkin vuosia, sitten terveys reistaili ja nyt työttömänä eikä hyvältä näytä jatko...
V i ttu palkkaisivat nyt motivoituneita töihin!
Olen ylioppilas ja suorittanut pari arvosanaa avoimessa yliopistossa. En ole kuitenkaan päässyt yliopiston pääsykokeista läpi, vaikka olen monta kertaa yrittänyt.
Sosiaalialaa. Ja siellä 15 vuotta työskenneltyäni sairastuin niin pahaan työuupumukseen, että vasta nyt kolme vuotta myöhemmin pystyn ajattelemaan töitä kaiken sen pilkan ja kiusaamisen jälkeen.
Toisen asteen sekä ammattikorkeatutkinnon.
T. Työtön insinööri