Oikeastaan epäreilua, että jotkut saa kaksoset ja jotkus taas ei lasta ollenkaan!
Kommentit (16)
On aihettakin olla, ei kaikki saa kaksosia, ähäs!
Mutta ole kade siksi, että olen selviytynyt näinkin hyvin tämän hulabaloon keskellä. Moni yhden lapsen äiti väsyy paljon aiemmin, väsyyhän myös lapsettomat joskus. Mäkin olen joskus ihan naatti, mut jaksan silti iloita tuplapotistani enemmän kuin tuplasti. Siitä huolimatta, että he tupsahtivat jo valmiiksi suureen porukkaan.
Toivottavasi saat kaksoset! Tuus sitten kertomaan kokemuksia kateellisten ajattelemattomista lausahduksista tyyliin siinähän ne kaksi kuin yksikin, heh.
Itse en enää kaksosia haluaisi mutta nähtäväksi jää sitten kun seuraavaa yritetään...
T:3:n yksösen sekä kaksosten äiti joka on raskaana viikolla 30+...
Pitäisikö kaksosten vanhempien antaa toinen adoptioon lapsettomille?
Onneksi ei kukaan tuttu saa kolmosia, tulisin hulluksi. Ihmetyttää mitä pahaa sitä on tehnyt ettei saa edes yhtä lasta kun toiset saa kaksikin kerralla. Ottaa päähän kovasti!!
syntyy perheisiin, joissa laiminlyöntiä, pahoinpitelyä yms.
Oikeasti kaksosten saaminen ja hoitaminen on kovaa hommaa. Siinä on ihan jumalaton rumba jota en olisi voinut aikaisemmin kuvitellakaan!! Kaksoset ovat hoidoilla, mutta jos nyt saisin valita, niin ottaisin yhden kerrallaan. Kaksosia ei mielestäni ehdi hoitaa kunnolla vaan aina jompikumpi jää sylistä paitsi.
Lisäksi saimme vielä kolmannenkin lapsen ihan itsestään ja se vasta kivaa olikin!
Jos hoidoilla onnistutaan niin toivon kaksosia jotta saataisiin edes kaksi lasta, voi olla että raskaaksi tulen vain kerran jos sitäkään. Ei elämän aina niin helppoa tarvitse olla... ap
Ja näyttävät olevan hyvin hoidettu ja niin pois päin.
Eikös 11 kirjoittanut, että kaksoset on saatu hoidoilla?
Ja niinhän se meneekin, ettei kukaan saa valittaa lastenhoidon rankkuutta (sehän siis tarkoittaa, ettei heitä arvosta?!?!) koska on monia lapsettomia. Kumma ajattelutapa sulla!
Muistathan, ettet itse vain koskaan tee niin jos saat lapsia (tai jos sinulla on niitä jo)
terv. ei 11
Ja siitä minulla on todella omakohtaista kokemusta, vaikka kaikki loppujen lopuksi hyvin. Itsekin hoitojen tuloksena kaksoset saanut. Silloin ajattelin myös, että mieluummin kaksi kerrallaan kuin ei yhtään ja minusta kaksosarki on ollut palkitsevaa. Toivottavasti sinäkin ap, vaikka hoitojen avulla saisit yksösen tai jopa kaksoset!
Yritimme sitä ennen vauvaa 3,5 vuotta. Olimme tietysti tosi innoissamme kaksosuutisista ja tuntuu että jokainen hoidoissa olevahan niitä haluaakin! Harva vain ajattelee, että se arki niiden kaksosten kanssa voi olla jotain ihan muuta kuin ruusuilla tanssimista. Usein myös kaksosilla on valitettavasti jotain muutakin ongelmaa, esim. meidän toisella lapsella on nyt sitten vissiin jonkin sortin oppimishäiriö. Seurausta kai ihan siitä että raskauden aikana on kasvanut vähän liian heikosti, kun velipoika on vienyt kaikki voimat ja ravinteet:((.
Lisäksi toisellakin kaksosista oli fyysinen ongelma, jota ei tosin tiedetä johtuuko kaksosuudesta vai olisiko ollut muutenkin.
No olen vähän pessimistisellä päällä tämän takia. Muuten jos olisi tullut ns. terveet lapset niin elämä olisi varmaan ollut toisenlaista.
Mutta älkää kuvitelko että se elämä jotenkin muuttuisi käden käänteessä " aah niin ihanaksi" vain siksi että saattekin sitten joskus sen vauvan!! Koska ei se välttämättä muutu! Lapsettomuushoidoissa oleville voi olla SUUREMPI kriisi kuin muille huomata, että se vauva-arki voi olla todella raskasta!!! Kun on niiden yrittämisvuosien aikana ehtinyt kuvitella jos mitä ruusunpunaista...
t. 11
Erityisesti kuitenkin olen kaksosten äideille kateellinen... ap
Silloin ei ehdi muuta kuin suremaan, " miksi noilla on noin ja mulla näin" .
Vauva/lapsettomuus asia on tietenkin hyvin arka, mutta ei se siitä parane, jos miettii muiden elämää. Kannattaa keskittyä ennemmin siihen, miten itse voisi olla siinä omassa tilanteessaan mahdollisimman onnellinen. Ja miettiä ennemmin niitä asioita, jotka teillä on hyvin kuin niitä jotka on huonosti.
mutta pois ovat lapset, jos ei ap:lla niitä kerran ole. Näin minä ajattelen ja saan ajatella.
ei myöskään ap
heh vaikka sinuna kyllä olisin, ovat he niin syötävän söpöjä ;)