Ketkä ovat persujen ministeriainesta?
Ministerit joutuvat paljon myös EU-kokouksiin ja muihin kansainvälisiin yhteyksiin. Tässä listaa: Riikka Purra, Ville Tavio, Wille Rydman (on kyllä uusi), Jussi Halla-aho ja Sakari Puisto. Mitä te lisäisitte?
Kommentit (115)
Olis kyllä outo hallituspohja, jos kokoomus ja persut yhdessä hallitukseen. En nyt vaan näe tätä.
Kokoomus ei hallitus paikastaan luovu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin nähdä myös Keskisarjan kulttuuriministerinä ja Arja Juvosen sosiaali- ja terveysministerinä.
Ei mitään tuollaista poliittista untuvikkoa kuin Keskisarja pistetä ministeriksi. Juvonen sen sijaan voisi jo käydäkin.
Juvonen olisi karma. Muistatteko miten Soini kosti hänelle aikoinaan kun ei suostunut vastustamaan homolakia? Ei ottanut sinisiin! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin nähdä myös Keskisarjan kulttuuriministerinä ja Arja Juvosen sosiaali- ja terveysministerinä.
Tai Kike. Purra ja Juvonen on samasta vaalipiiristä niin ei ehkä tarvita kahta (nais)ministeriä sieltä?
Vai hetkinen, onko Kikellä hämäryyksiä taustalla mikä voisi olla este?
Luulen, että joku ehdotti Kikeä ihan vitsinä :)
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä outo hallituspohja, jos kokoomus ja persut yhdessä hallitukseen. En nyt vaan näe tätä.
Kokoomus ei hallitus paikastaan luovu.
Ps tuskin menee hallitukseen jos kepu ei tule myös, koska on vaara että oppositiossa kepu onnistuu haalimaan takaisin ps:lle menettämänsä äänet.
Tästä oli juttua aamutelkkarissa, Iltalehden Nurmi avasi tätä kuviota hyvin. Tosin riippuu paljon siitä onko kepu hyväksynyt olevansa auringonlaskun puolue vai yrittääkö vielä kerran nousta 30+ kansanedustajan ryhmäksi.
Eikös se Onni Rostila päässyt uusimaalta ps läpi ja taisi olla koulutukseltaan juristi
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaarelle varmaan jotain salkkua virittelevät. 🤭
EU-ministeri. Hänellä on kokemusta. Huh huh.
Tulisi kyllä ennennäkemätön pellehallitus joka kaatuu heti ekan kovan paikan tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Kike. Purra ja Juvonen on samasta vaalipiiristä niin ei ehkä tarvita kahta (nais)ministeriä sieltä?
Vai hetkinen, onko Kikellä hämäryyksiä taustalla mikä voisi olla este?
Luulen, että joku ehdotti Kikeä ihan vitsinä :)
Ei suinkaan, on yksi kokeneimmista persuista ja smp-taustakin.
Sebastian Tynkkynen varapuheenjohtajana ja ääniharavana on tietysti itseoikeutettu ministeri.
Muistaako joku nimeltä aiemmat persuministerit? Soini oli ulkoministeri ja pärjäsi itse asiassa aika hyvin, mutta entäs ne muut?
Vierailija kirjoitti:
Tynkkynen mukaan.
Opetusministeri?
Vierailija kirjoitti:
Ei Halla-aho ministerinä pärjää. Maailmalla nähdään trollin läpi heti ja siitäkös Jussi turhautuu.
Ei nähneet Marininkaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi kyllä ennennäkemätön pellehallitus joka kaatuu heti ekan kovan paikan tullen.
Niinkö meinaat? Tiedossa on joka tapauksessa Petterille kuumottavia hetkiä jos Kok. + Ps.
Harmittaa ettei PS voittanut koska olisin halunnut nähdä Purran pääministerinä. Olisin halunnut hänen joutuvan samaan tilanteeseen kuin edeltäjänsä ja nähdä kuinka hän selviytyisi vastaavissa tilanteissa. Olisin halunnut että häntä olisi päästy arvostelemaan samalla tavalla kuin edeltäjäänsä. Siinä suhteessa olen pettynyt. No ehkä hänestä tulee jokin muu ministeri. Haluan hänen joutuvan vastaavaan somehelvettiin jonka itse aiheuttivat edeltäjälleen. Ehkä toiveeni jossain muodossa käy toteen.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku nimeltä aiemmat persuministerit? Soini oli ulkoministeri ja pärjäsi itse asiassa aika hyvin, mutta entäs ne muut?
Lindström sai burnoutin työministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin?
Ykkösprioriteetti oli solmia Irakin kanssa palautussopimus. Mm. Ruotsin feministihallitus onnistui siinä.
Ja sitten presidentti joutui julkisesti oudoksumaan kun alkoi sooloilla homman noustua todella hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Tynkkynen mukaan.
Tynkkynen ehkä joutuisi jopa korjailemaan pukeutumistaan, ei nyt metsuripusakassa sentään istuta ministeriaitiossa.
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaarelle varmaan jotain salkkua virittelevät. 🤭
Ehkä persut perustaa sille oman Venäjänlipomis-ministeriön, sinne sitten vaan😅
No ainakin Tavio on juristi. Itse asiassa jo kolmannessa polvessa suvussaan.