Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??
Kommentit (1013)
Kokoomus haluaa poistaa kannustinloukkuja, siis tarkoittaa, että vähennetään työttömien vähiäkin tuloja lisää. Yksi kannustinloukku on unohtunut, se että ei saisi maksaa niin pientä palkka, jolla ei voi tulla toimeen. (vaikka joku 7 eur/tunti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja baarit. Johtajia on baareissa ja ravintoloissa vappuna ja viikonloppuisin. Sinne isolla porukalla pyytämään johtajalta työpaikkaa.
Eikö ole ihanaa, kun johtaja on perheensä kanssa ravintolassa vappu lounaalla ja sitten tulee työttömien joukko pyytämään töitä.
Ei hävetä yhtään tulla. Mitäs se johtajan vaimo punastelee?
Pitää alkaa kiusaamaan kokoomulaisia.
Ihan vinkki, johtajien kannattaa myös kokouksissa vastata, jos työtön soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Li i t e r i n taakse ja...
Tietenkin.
Tapettua ei voi kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja baarit. Johtajia on baareissa ja ravintoloissa vappuna ja viikonloppuisin. Sinne isolla porukalla pyytämään johtajalta työpaikkaa.
Eikö ole ihanaa, kun johtaja on perheensä kanssa ravintolassa vappu lounaalla ja sitten tulee työttömien joukko pyytämään töitä.
Ei hävetä yhtään tulla. Mitäs se johtajan vaimo punastelee?
Pitää alkaa kiusaamaan kokoomulaisia.
Ihan vinkki, johtajien kannattaa myös kokouksissa vastata, jos työtön soittaa.
Työtön tulee olemaan se korkea arvoisin henkilö, jos ei johtaja halua vapaa - ajan seuraa eli kun teet vaikka yrityskauppaa niin muista vasta silti heti kun puhelin soi.
Kun olin palkkatuella ja soitin johtajalle, että olen kipeä niin johtaja ei vastannut heti, kokous oli tärkeämpi kuin minä eli kun kysyn töitä niin kysyn kun johtajalla on vapaa-aikaa.
Valtiolla on varaa maksaa isoa palkkaa monelle eli työttömyyskorvauksia ei tarvitse leikata. Jos leikataan niin alkaa johtajien häiriköinti vapaa-ajalla, työsopimus on allekirjoitettava.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35836 kirjoitti:
Kaikki "työväen" puolella olevat puolueet puhuivat vaalien alla tuloeroista, veronkorotuksista ja tasapäistämisestä. On puhuttu heikko-osaisista ja köyhistä, ei pienituloisista ja suunareista. Progressiivinen verotus, tyel-maksut yms riipii jo keskituloisiltakin 1/3 palkasta, samalla kun eläkeikä karkaa vuosi vuodelta kauemmas kaikilla. Kokoomus on sentään puhunut veronalennuksista ja siitä, että työnteon tulisi olla kannattavaa - koskien siis myös matalapalkka-aloja. Kevyttä optimismia tulevaa ajatellen.
Duunarina olin aiemmin myötäillyt työväenpuolueiden linjoja, vaan en enää. Jostain syystä työväki nähdään vain verontuottajina ja keskituloisiakin tuntuvat pitävän rikkaina, joilta voi ottaa enemmän, se ei oikein kannusta panostamaan työelämässä menestymiseen ja koulutukseen. Niin ja se absurdi 60% korkeakoulutettuja Suomeen, miksi?
Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin, 8% työttömiin ja loput terveydenhoitoon.
Luuletko oikeasti, että veroja voidaan laskea ottamatta velkaa?
Katsoin joskus nuo prosentit THL: n sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on varaa maksaa isoa palkkaa monelle eli työttömyyskorvauksia ei tarvitse leikata. Jos leikataan niin alkaa johtajien häiriköinti vapaa-ajalla, työsopimus on allekirjoitettava.
Ei työttömyyskorvauksia voi leikata. Eläkeläiset sai 8% korotukset ja kansaneläke+takuueläke nousi 922 netto summaan.
Myös työssäkäyvät sai isot korotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyyskorvauksia voi leikata. Eläkeläiset sai 8% korotukset ja kansaneläke+takuueläke nousi 922 netto summaan.
Työttömiä on kaikki valtion ja kaupungin yksiköt täynnä ja voidaan tehdä kiusaa, jos meiltä leikataan. Noihin työpaikkoihin oikein vielä pakotetaan karenssin uhalla työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on kaikki valtion ja kaupungin yksiköt täynnä ja voidaan tehdä kiusaa, jos meiltä leikataan. Noihin työpaikkoihin oikein vielä pakotetaan karenssin uhalla työmarkkinatuella.
Jos menee kauppaan töihin työmarkkinatuella niin juoruanko kuka ostaa kondomeita ja alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko poistaa eläkeläisiltä kelataksit ja lääkekatto. Maksakoon itse.
Jälleen kerran, toivon että karma opettaa. Mitä jos sairastut ja tarvit niitä lääkkeitä? Toteat että ei varaa no enpä osta niitä. Olet invalidi ja et voi liikkua?
Kuule, voit saada kiukkuisen työttömän avustajaksi ja työtön määrää et sinä sieltä pyörätuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran, toivon että karma opettaa. Mitä jos sairastut ja tarvit niitä lääkkeitä? Toteat että ei varaa no enpä osta niitä. Olet invalidi ja et voi liikkua?
Kuule, voit saada kiukkuisen työttömän avustajaksi ja työtön määrää et sinä sieltä pyörätuolista.
Avustettavan kuuluu tehdä kotitöitä, osa kuulemma ei tee, käskyttää vaan. Jos minä menen avustajaksi niin se avustettava todellakin tekee niitä kotitöitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustettavan kuuluu tehdä kotitöitä, osa kuulemma ei tee, käskyttää vaan. Jos minä menen avustajaksi niin se avustettava todellakin tekee niitä kotitöitä myös.
Hyvässä lykyssä itkee ja tekee.
Työttömien haukkuminen ja tukien leikkaus on mennyt liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pyörätuolissa lusmuilu loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörätuolissa istuva pystyy myös puristelemaan mattoa, pitämään toisesta päästä kiinni. Pyörätuolissa oleva pystyy imuroimaan ja luutaamaan, minä lykkään pyörätuolia ja hän imuroi ja luutaa. Pyörätuolissa oleva pystyy tiskaamaan, minä ostan 2 pesuvatia ja hänelle laitan niihin vedet, hän istuu pöydän ääressä ja tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörätuolissa istuva pystyy myös puristelemaan mattoa, pitämään toisesta päästä kiinni. Pyörätuolissa oleva pystyy imuroimaan ja luutaamaan, minä lykkään pyörätuolia ja hän imuroi ja luutaa. Pyörätuolissa oleva pystyy tiskaamaan, minä ostan 2 pesuvatia ja hänelle laitan niihin vedet, hän istuu pöydän ääressä ja tiskaa.
Pyörätuolissa istuva istuu pöydän ääressä ja pilkkoo salaattiaineet jne.
Auta armias jos minä menen avustajaksi. Minä en ota käskyjä vaan hän tekee mitä minä sanon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1 600 000. Nyt pitää kyllä leikata välillä niiltä.
Eläkeläisiä on moneen jamaan. On rikkaampia, on köyhempiä, on sairaampia. On väärin leikata vähäosaisimmilta sairailta.
Kaikki eläkeläiset ei ole köyhiä ja moni heistä maksaa pientä yhtiövastiketta, kun nuoremmat korkeaa vuokraa.
Saamattomat joutaakin maksamaan.Luuletko että eläkeläiset ei ole maksaneet korkeita lainakustannuksia?
Vierailija kirjoitti:
Maksa sinä ensin elämisesi itse.
On, sitten mummot joutuvat menemään vuokralle kokoomuslaisten omistamiin asuntohin.