Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka nopeasti toivuit (alatie)synnytyksestä?

Vierailija
27.11.2006 |

Siksi kyselen, kun la aika lähellä joulua ja yritetään tässä ratkaista lähdetäänkö jouluna mummilaan (siis ihan tuohon muutaman km päähän) vai ei. Vauvalle tämä tuskin olisi mikään rasitus, mutta mietin itseäni, että olenko ylipäänsä pystyssä/ pystynkö istumaan, saati auttelemaan keittiössä jne.

Vastatkaa mahd. moni, pliis!!!! Vaikka yksilöllistähän se toki on..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesti synnytyksen jälkee joku kuukausi et pystyin normaalisti istumaan tai kävelee...mut se on niin yksilöllistä kuinka nopee paranee..

Vierailija
2/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka nopeasti toivuit käveleväksi/istuvaksi, en tarkoita esim. henkisesti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti kunnossa. Niin olin kyl tokankin jälkeen.

Vierailija
4/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka synnytys maanantaina, kotiin keskiviikkona ja mun mummin 80-v juhlilla lauantaina Nopeeta siis minä toipunut

Vierailija
5/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kuukaudessa olin täysin parantunut synnytyksestä.

Vierailija
6/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOrmaalin synnytyksen jälkeen ei varmaan kävelemisessä ole ongelmia missään vaiheessa, ja se istuminen riippuu onko miten tikkejä alapäässä.

Vierailija
7/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin elämäni kunnossa seuraavana aamuna jo

Vierailija
8/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi ja tuli kyllä niin paljon tikkejä alapäähän että istuminen oli aika tuskaa monta viikkoa. ja kävely ja vessassakäynti yms muutenkin. ei ihan heti tullut kyläilyt mieleen. taitaa olla niin yksilöllistä.. ja sit kaikki muu maidonnousu yms on aika kipeetä ja jokaiselle vähän erilaista miten lähtee sujumaan toi alku. olin sairaalassa kolmepäivää mutta olisin kyl mieliisti ollu pidempään :( en viitti pelotella mutta näin kävi. muuten olikin aivan ihanaa toi vauvaaika! kyllä pientä kipua kestää kun on suloinen vauveli sylissä

Vierailija
9/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tikkejä, ehkä tulehtunut epparihaava tai kipeät pukamat?

Vauvaa ei tarvitsisi viedä ulos kuin muutamaksi sekuntiksi välille ovi-auto-ovi. (sinulle, joka kysyit)

-ap

Vierailija
10/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että kuinka nopeasti toivuit käveleväksi/istuvaksi, en tarkoita esim. henkisesti jne.

Mutta en kyllä olisi jaksanut lähteä minnekään kotoa. Sen verran yöheräämiset väsytti.

Vierailija
11/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen yleensä tuottaa hankaluuksia mutta onhan niitä olemassa erilaisia tyynyjä istumista helppottamaan.

Vierailija
12/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa viikkoa kannattaa ihan rauhassa lepäillä kotona vauvan kanssa, vaikka tuntisikin olonsa hyväksi, voi tulla takapakkia, nousta kuume esimerkiksi..itselleni kävi näin, olo oli mitä mahtavin ja vieläpä keski kesä, mut niin vain kuume nousi kun rasitin itteeni liikaa heti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
13/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaterialla en olisi jaksanut auttaa kyllä, mutta helpommalla toki pääset mummolassa, kuin jos yrittäisit kotona joulua laittaa. Ja tämähän on toki yksilöllistä, kuten itse toteatkin.

Minulla pahinta kaikessa oli pissallakäynti, pissa kun osui haavoihin ja koski melkein enemmän kuin itse synnytys. Kun haavat alkoivat parantua, helpotti vessassakäynnit ja istuminenkin paljon. Alkuun tuli makoiltua lapsen kanssa paljon sohvalla.

Vierailija
14/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki menee normaalisti niin alle viikko niin kunnossa yleensä ollaan.

Riippuu tosin yksilöstä jos olet " reipas ja pärjäävä luonne" ei tikitkään hirveästi menoa haittaa jos haluaa mennä.

(nyt ei kenekään tarvitse loukkaantua!)

Vierailija
15/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä toipuminen kesti muutamia viikkoja. Noin viikkoon en istunut kunnolla. Lisäksi maidon nousu, hirmuinen hikoilu ja runsas jälkivuoto pitivät minut tehokkaasti kotona...

Kannattaa muuten miettiä pikkuisen viemistä ihmisjoukkoihin (tämä näin yleisesti, ei ap:lle suoraan), esim. talvella on liikkeellä RS-virusta, joka ei ole mikään pikku juttu vastasyntyneelle!

Vierailija
16/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa kesti ennen kuin kävelin kunnolla ja useampi viikko et istuin. Mitään en saanut kurotettua lattialta yli viikkoon ja tarpeet tein suihkun alla seisten. EN olisi useampaan viikkoon kuvitellut istuvani autossa edes lyhyttä matkaa.

Mulla oli varmaan ihan extreme kivut!

Vierailija
17/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo alapää arkana ja istuminen hankaa, kun sitä tikattiin. Ja tämä esikoisen jälkeen.

Vierailija
18/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään heti, ekan kanssa tein jo remonttia kun lapsi oli 1vko ja ehkä sen takia se epparihaava tulehtui. Muuten jos sulla nyt jo pukamia niin yritä hoitaa voiteella ja supolla niitä, ne on tosi ikävät jos tulehtuu ja joudut just silloin synnyttämään.

t. 20

Vierailija
19/19 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä tuntuu, että en ole vieläkään täysin palautunut....

Eli tällä tarkoitan siis sitä (humorisesti), että lapsi on ensimmäinen ja paluuta aikaisempaan minään ei ole. Fyysisesti meni noin pari kuukautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi