Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsettomuus johtua " epäsopivista" pareista??

Vierailija
27.11.2006 |

Siis että miehellä ja naisella ei vaan jostain ihme syystä natsaa yhteen niin että lapsi saisi alkunsa.

Tuli vaan mieleen tapaus Tom Cruise ja Nicole Kidman. Yhdessä eivät onnistuneet saamaan lasta, mutta nyt on kumpikin tahoillaan onnistunut, kun kumppani on vaihtunut.

Onko tästä mitään tutkittua tietoa vai kuuluuko sarjaan selittämättömät tapaukset?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni yritimme lapsia 3 vuotta. Tuloksetta.

Odotimme tutkimuksiin (johon hakeuduimme vasta 3 vuoden lapsettomuuden jälkeen).

Eräänä iltana ollessani huppelissa päädyin sänkyyn entisen poikaystäväni kanssa. Se on ensimmäinen ja ainoa kerta kun miestäni petin. Tulin raskaaksi (ovulaatiokin oli vasta viikon päästä!!). Lapsi on tämän toisen miehen, vaikka harrastin oman miehenikin kanssa seksiä tämän pettämisen ja ovulaation välillä.

Vierailija
2/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei löydy mitään " lääketieteellistä" syytä siihen, ettei joku pari saa lapsia. Heillä vain on " vääränlaiset kemiat" keskenään.

Sitten jos eroavat ja ottavat uuden kumppanin, niin molemmat voivatkin saada lapsia...!:) Näin ei tapahdu, jos kyse on jostakin " viasta" jonka lääkäri on selvittänyt (toki IHMEITÄ tapahtuu aina, mutta ne ovat asia erikseen...;)

Itse epäilen, että Tomppa on tuhkamuna. Hänenkin piti saada " biologinen lapsi" , herra ties kenen siittiöillä aikaan saatu. Tarkoitan, jos vain Kidmannilla olisi " oma lapsi" , eli biologinen, niin kaikkihan nauraisivat Tompan " kyvyttömyydelle siittää lapsi" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä miten toimit? teitkö abortin vai miten sinun ja miehesi kävi?

Vierailija
4/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin sen ilmeisestikin ihan väärin. Aborttiin en mennyt, koska lapsi oli suurin haaveeni. En olisi missään nimessä voinut keskeyttää sitä. Enkä silloin edes tiennyt, onko lapsi mieheni vai toisen miehen.

Yritin monta kertaa kertoa miehelleni, etten ole hänen isyydestään varma, mutta en raaskinut.. Mieheni oli haltioissaan plussauutisista!! Hän itki ilosta kun selvisi että olen raskaana. Hän leijui onnessaan koko raskausajan!

Kun lapsi syntyi hän oli maailman onnellisin isä. Hän palvoo lasta vieläkin ja on niin ylpeä tyttärestämme.

Tytär on nyt 4 vuotias, muita lapsia meille ei ole tullut (yllätys..)

Mieheni haluaisi lisää lapsia, kuten minäkin. Nyt vaan on pattitilanne, jos menemme hoitoihin, pelkään että mieheni huomataan steriiliksi. Silloin hänelle iskisi tietysti kysymys, miten on mahdollista, että meillä on jo yksi lapsi?

Totuutta en haluaisi kertoa, mieheni murtuisi.

En tiedä kuinka tämä tästä jatkuu..

Ehkä kuitenkin kokoan rohkeuteni ja kerron totuuden miehelleni. Pelkään vain, että totuus sattuu häneen ihan liikaa.

t. 3

Entä sinun tarinasi (jolla sama tilanne)?

Vierailija
5/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin sanottiin?

Vierailija
6/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei hyödytä ketään.

Minäkään en saanut exäni kanssa lapsia, nykyisen miehen kanssa mulla kyllä on, ja samoin exällä kahdenkin muun naisen kanssa.

Vierailija
7/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ero muista syistä osittain. Kolme vuotta eron jälkeen tapasin ihanan uuden miehen ja hups sattui vahinko... olin kerrasta raskaana vaikka olin totuttanut itseni siihen ajatukseen etten koskaan omaa lasta saa. Raskaus oli ihana yllätys!! Neuvolaankin menin vasta rv 13 kun en voinu asiaa uskoo. Ennen olin kärsinyt enemmän kuin vähän epäsäännöllisistä menkoista.

Nyt meillä ihana vuoden vanha tyttö. Olemme onnellisia.

Vierailija
8/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen todella nopealla yrittämisellä.

Mulla tasi tulla vain kerran kuukautiset ennen kuin olin jo raskaana.

mutta nyt toista ollaan yritetty kolme ja puoli vuotta!

Ja mitään ei tapahdu.

Onko meistä nyt sitten tullut epäsopivia toisllemme?

Vierailija
9/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia systeemejä siten, että ihmiset valitsevat kumppanikseen itselleen epäsopivia yksilöitä. Ihminen erittää feromoneja, jotka saavat ihmisen tuntumaan viehättävältä itselle sopivien partnereiden silmissä, mutta jos nämä systeemit sekoitetaan (hajusteisiin lisätään keinotekoisia feromoneja ym.) niin ihmiset ottavat helpommin epäsopivan kumppanin.

Vierailija
10/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat mun serkut on miehiä ja tiedän että yrittivät vaimojensa kanssa saada lapsia useamman vuoden ajan. Ensin toiset erosivat ja vähän ajan päästä exvaimo oli raskaana uudelle miehelle. Sama juttu kävi myös toiselle serkulle eli hänkin erosi vaimostaan jonka ei pitänyt saada lapsia koska oli sairastanut lapsena/nuorena syöpää ja niin vaan kävi että pian hänkin oli raskaana uudelle miehelle....!

Vierailija
11/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin pariskuntien geenit on vaan niin valtavan huonoja yhdessä, että lapsi saa alkunsa ja ei pysty kuitenkaan kehittymään. Siis saattaa tulla varhaisia keskenmenoja, mitä nainen ei edes tiedä tai sitten yleensä oikeita keskenmenoja.

Onhan olemassa joitain todella harvinaisia sairauksia, joita saattaa kantaa piilevänä ja kun nämä geenit kohtaavat...voi tulla vaikeasti sairas lapsi.

Tää nyt on vaan tällaista mun omaa mietintää, eikä mihinkään tutkimukseen pohjautuvaa.

Vierailija
12/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mm. ph-arvot on ihmisillä erilaiset kaikilla lisääntymiseritteissä ja vehkeissä. Liian hapanta lisääntymiseen vaikkapa joidenkin parien yhdistelmät. Toisen ihmisen kanssa, jolla on toiset ph-arvot, onnistuukin. Tähän tosin pystyi myös vaikuttamaan jonkin verran elämäntavoilla ja ruokavaliolla, että jos on nyt sitten se epäsopiva pari, niin vähän voi tulla vastaanpäin mm. ruokavaliolla, ja ph-arvot tasoittuukin.

Vierailija
13/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun tuli tunnustettua tääkin mieltä kalvannut asia täällä netissä.

Eli mitä mieltä te, hyvät sisaret, olette tästä tilanteesta?

Pitäisikö kertoa miehelle totuus vai pitäisikö olla vaan ihan hiljaa ja antaa miehen olla onnellinen isä?

t. nro 3 ja 6

Vierailija
14/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt kyse pelkästään miehestäsi vaan myös lapsen oikeudesta tietää omat biologiset vanhempansa. Miltä tuntuisi, jos kuulisit, että äitisi olisi valehdellut sinulle samalla tavalla ja biologinen isäsi olisikin joku muu. Tuntisit varmasti itsesi petetyksi pahemman kerran!?

Entä jos asia paljastuu miehellesi myöhemmin esim. juuri lapsettomuustutkimuksissa tai lapsellesi jossain tutkimuksessa, vaikka vuosikymmentenkin päästä?

Vierailija
15/18 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtua ns. epäsopivista pareista. Eli elimistö voi kehittää vasta-aineita toisen osapuolen sukusoluja kohtaan, jolloin hedelmöittyminen on mahdotonta. Muistaakseni tällaisessa tapauksessa voi yhden miehen siittiöille vasta-aineita kehittyä, toisen taas ei. Eli tällaiset vois sitten uuden kumppanin kanssa saadakin lapsen.

Myös geenit pelaa, eli esim liian läheisillä sukulaisilla geeneissä jotain samankaltaisuuksia, jotka vaikuttaa sikiön kehittymiseen. Voi tulla esim vammaisia lapsia, mutta voi kai kehittyä myös niin viallinen sikiö, että ei kehity alkua pidemmälle.

3:lle en oikein osaa mitään sanoa... Muuta kuin että tiedän missä suossa taivallat.

Mulla kans esikoinen saanut alkunsa epämääräisissä oloissa, yhden yön syrjähyppy oli niihin aikoihin, mutta myös mies voi olla isä. Tämän jälkeen lapsettomuutta, myöhemmin hoitojen avulla saatu lapsia. Eli täysin steriili mies ei ole, mutta jotain häikkää on, kenties tullut ekan lapsen saannin jälkeen. Itse uskon, että eka lapsemme on mieheni, koska on tismalleen samaa sarjaa veljeskatraansa kanssa =) Enkä ole koskaan miehelleni asiaa paljastanut.

Ehkä sun ei vielä kannata puhua mitään, jos et itse ole varma ajatuksistasi. Eikä mun mielestä ehkä välttämättä kannata sanoa koskaan, lapsesi ei koskaan osaa biologista isäänsä kaivata, miehesi on hänelle isä. Ja ethän voi itsekään olla ihan varma, miehesi voi ollakin biologinen isä!

Rohkeasti vaan sinne hoitopolulle, jos nyt sattuisi, että miehesi olisi steriili, niin ainahan se on voinut tapahtua lapsen saannin jälkeen?!? Ja jos miehesi ei olekaan steriili, niin taakka putoaa sinunkin harteiltasi =)

Onnea vaan, minkä tien valitsetkin!

Vierailija
16/18 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joidenkin pariskuntien geenit on vaan niin valtavan huonoja yhdessä, että lapsi saa alkunsa ja ei pysty kuitenkaan kehittymään. Siis saattaa tulla varhaisia keskenmenoja, mitä nainen ei edes tiedä tai sitten yleensä oikeita keskenmenoja.

Onhan olemassa joitain todella harvinaisia sairauksia, joita saattaa kantaa piilevänä ja kun nämä geenit kohtaavat...voi tulla vaikeasti sairas lapsi.

Tää nyt on vaan tällaista mun omaa mietintää, eikä mihinkään tutkimukseen pohjautuvaa.

Vierailija
17/18 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten menin sänkyyn ravintolatuttavuuden kanssa uskossa etten tule raskaaksi. Tulin raskaaksi tälle miehelle, tuli ero ja vielä toinenkin lapsi.

Vierailija
18/18 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka pari yritti yhdessä lasta liki 10 v, ei onnistunut, pariskunta erosi ja muutaman vuoden päästä molemmilla oli lapsi uuden kumppanin kanssa.

Toka pari oli niin, että vaimolla oli jo lapsia exänsä kanssa. Uuden miehen kanssa ei lapsia kuulunut ja muutaman vuoden päästä erosivat, kun mies löysi toisen. Nyt tällä miehelläkin on lapsia uuden vaimonsa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi