Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte muuttamaan pois rakkaasta kodista toiseen asuntoon?

Vierailija
02.04.2023 |

Miten on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä kulloinkin asuu on se rakas koti hyvin harva ei muuta elämänsä aikana toiseen asuntoon ja asu vauvaiästä kuolemaansa saakka samassa asunnossa.

Vierailija
2/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun koti ole mulle rakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko muuttaa pois.

Vierailija
4/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin parisuhteissakin niin se uusi rakas on nyt se parempi ja hienompi.

Vierailija
5/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan sitoutunut materiaan niin kovin että sanoisin rakastavani sitä.

Vierailija
6/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lukuisat asunnot, joissa olen asunut, ovat koteja sen hetken kun asun niissä. Yhtäkään en ole rakastanut, viihtynyt ja tykännyt joistain kyllä. Lähteminen ei ole ollut mitenkään ylivoimaista. Aina on ollut joku syy lähteä, enkä ole jäänyt kipuilemaan. Miksi olisin?

Vierailija
7/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ihan kamala ajatus. On nyt ollut vähän pohdinnassa. Mutta en tajua, miten voin lähteä omasta asunnosta, jossa olen asunut yli 20 vuotta. Oma piha, omat polut, omat omenapuut, linnunpöntöt, pyykkinarut, marjapensaat, lenkkireitit. Mutta fysiikka alkaa tulla vastaan ja pitäisi päästä helpompaan asumismuotoon, rivariin tai kerrostaloon. Ei jaksa enää tätä omakotitalon hoitoa. 

Vierailija
8/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seinät eivät kotia tee.

Ymmärrän kyllä tunteen kysymyksen takana.

Vierailija
9/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymällä vanhan, ostamalla uuden ja tilaamalla muuton.

Vierailija
10/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Enpä ole koskaan sitoutunut materiaan niin kovin että sanoisin rakastavani sitä.

Koti on tunne, ei materiaa.

Vierailija
11/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin olosuhteiden pakosta muuttamaan pois asunnosta, jossa asuin 11 vuotta. Asunto meni myyntiin. Tuntui, että samalla hyvästelin nuoruuden, kun muutin pois. Itketti hirveesti ja ainakin 19 vuotta ikävöin entiseen kotiini. Mulla on taipumusta kiintyä paikkoihin. Onneksi nyt olen 15 vuotta asunut vielä paremmassa paikassa.

Vierailija
12/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kiintynyt asuntoihin enkä paikkoihin noin voimakkaasti. Pidän enemmän vaihtelusta kuin paikalleen jämähtämisestä.

Vierailija
13/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesiteen muodostaminen elottomaan esineeseen ei ole koskaan kovinkaan tervettä.

Talo on talo. Jos on mahdollista muuttaa parempaan ja/tai paremmalle paikalle niin lusikka jää kahvikuppiin pyörimään kun ovi pamahtaa kiinni selän takana.

Vierailija
14/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo muuttanu, kun lapsuuden kodista tähän soluu. Samat kamat mulla täällä on kun kotonakin. Ainoostaan vaatekaapin ja kattolampun jouduin ostaan. Rauhallisempaa täällä on kun siellä. Töissä mä ihan käyn, ei tää mikään opiskelijaboksi ole. Yksin asuva mahtuu hyvin yhteen huoneeseen, en mä jaksais siivota jos ois monta huonetta. harmi kun näitä soluasuntoja on näin vähän.

Vierailija
15/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hiukan haikeaa ja kalseaa saman aikaisesti, uusi on parempi.  Kyllä joihinkin paikkoihin on kiintynyt, olivat viihtyisiä.

Vierailija
16/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä ihan kamala ajatus. On nyt ollut vähän pohdinnassa. Mutta en tajua, miten voin lähteä omasta asunnosta, jossa olen asunut yli 20 vuotta. Oma piha, omat polut, omat omenapuut, linnunpöntöt, pyykkinarut, marjapensaat, lenkkireitit. Mutta fysiikka alkaa tulla vastaan ja pitäisi päästä helpompaan asumismuotoon, rivariin tai kerrostaloon. Ei jaksa enää tätä omakotitalon hoitoa. 

Ostopalveluna?

Vierailija
17/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttaa viiden vuoden välein, ei ehdi kiintyä (Tai uskalla kiintyä) asuntoon.

Vierailija
18/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että yleensä aina muuton jälkeen tulee koti-ikävä, mutta tiedän jo että siihen uuteen kotiin kiintyy niin että siihenkin on sittten aikanaan se koti-ikävä.

Vierailija
19/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme katselleet pikku kunnista ok taloa omistajat kehuvat miten kalliiksi rakentaminen tuli 70-90 luvulla MARKOISSA  JA HINTA ON NOUSSUT en heidän ponnistuksiaan väheksy  EIVÄT VAAN TAJUU ETTÄ NYT PUHUTAAN EUROISTA. PÄÄDYIMME RAKENTAMAAN UUDEN. monia korjaus kelpoisiakin taloja menee purkuun kun ne vielä muutaman vuoden käyttämättömänä lahoo.  melkoinen kansantaloudellinen tappio tulee ja valitetaan asuntopulaa.

Vierailija
20/23 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kiintynyt seiniin tai ympäristöön. Muutan mielelläni; on aina kivaa saada vaihtelua kotiin, ja uudessa ympäristössä saa uusia virikkeitä ja löytää aina jotain uutta. Muuttaessa saa myös helposti tehtyä inventaarion ja suursiivouksen, karsittua tavaroita reilulla kädellä.