Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se johtuu että jotku ihmiset ovat hyviä puhumaan, esiintymään ja hyvä muisti mutta toiset täysin vastakohtia?

Vierailija
02.04.2023 |

Eivät jännitä yhtään puhua iso joukon edessä, sanavalmiita ja tekstiä tule suusta koko ajan, hyvä muisti.

Monet ihmiset on sitten täysin vastakohtia, pelkäävät esiintymistä, änkyttävät, paniikkihäiriöitä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, huono muisti eikä keksi mitään sanottavaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja kasvatus ym. ympäristötekijät.

Vierailija
2/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, että on olemassa erilaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuudesta.Jos lapsena kehutaan ja kunnioitetaan voi aikuisena selvitä hyvin julkisuudessakin. 

Vierailija
4/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein esiintymisen taidot ja hyvä muisti menevät sukupolvelta toiselle. Geenit ja ravinto vaikuttavat.

Vierailija
5/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteen kuuluvat monenlaiset esiintymiset. Ei niitä sitten aikuisena enää jännitä.

Vierailija
6/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitus. Olin ennen huono ja harjoituksen myötä nyt keskitasoa parempi.

Vierailija
7/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuminen ja ehkä myös tunnekytkös. Miellyttäväksi esiintymisen kokevat saavat esiintymisestä virtaa ja muisti ei kuormitu. Puhe voi olla itse laadittua tai jostain opeteltua.

Jos asiaa ei hahmota, voi jännittää ja muisti kuormittuu eikä siis muista, mitä piti sanoa.

Vierailija
8/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin jännää, että maailmassa on miljardeja ihmisiä, emmekä silti kukaan ole täysin samanlaisia, edes identtiset sisarukset, heissäkin on persoonallisuusroja.

Vierailija
9/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoitus. Olin ennen huono ja harjoituksen myötä nyt keskitasoa parempi.

Kuitenkin moni kuuluisa laulaja tai esiintyjä kertoo jännittävänsä joka kerta ennen esitystä niin paljon, että oksentaa. Luulisi heidän olevan tottuneita.

Vierailija
10/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olin vielä lukiossa kamala jännittäjä, kun piti pitää esitelmiä. Nykyään olen opettaja ja puhetta tulee liikaakin.

Vierailija
11/13 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olin vielä lukiossa kamala jännittäjä, kun piti pitää esitelmiä. Nykyään olen opettaja ja puhetta tulee liikaakin.

Olet opettaja, etkä ymmärrä ihmisten olevan erilaisia tai että yksilökin muuttuu vuosien varrella? Huhhuh, mikä opettaja.

Vierailija
12/13 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuollainen rasittavan hyvämuistinen (mieheni mielestä painajaismainen luonteenpiirre :D ), en jännitä, aivan sama kuka tai monta kuulijaa, enkä siis sen suuremmin osaa selittää mistä johtuu. Ihan perusluonteesta varmaan suurimmaksi osaksi. Kävin juuri työhaastatteluissa kun saavuin etuajassa yhteen tapaamiseen. Aulassa sitten joku nainen sanoi että haluanko vaikka juotavaa odottelun ajaksi, voin mennä vaikka istumaan jos jännittää yms.. sanoin vaan kohteliaasti että en tarvitse kiitos ja että ei onneksi jännitä. Katsoi mua ja sanoi että ai, yleensä kaikkia jännittää mutta totta tosiaan, ei tullut edes mieleen jännittää yhtäkään haastattelua. Ylipäätään jännitän harvoin yhtään mitään, ehkä olen jotenkin rikkinäinen :D

Vierailija
13/13 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuteen kuuluvat monenlaiset esiintymiset. Ei niitä sitten aikuisena enää jännitä.

Hyvin tapauskohtaista, hyvin voi jännittää koko elämänkin kaikkea esiintymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme