Eduskuntavaalit 2023 OFFICIAL
Vaalipäivän tunnelmat ja kommentoinnit vaalien lopputuloksesta.
Kommentit (2314)
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kansa on kohta ihmeissään että mitäs nyt oikeistohallitus ja kylmä kyyti tiedossa.
Yrittäjä parat, asiakkaat vähenevät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka niin kauniina!!
En ole ikinä ennen nähnyt hymyilevän muuta kuin sellasta kireää hymyään
Riikalla on hemaiseva hymy ja ihana nauru :)
Tuo on about ainoa asia josta persuihin liittyen olen samaa mieltä. Riikalla todellakin on hurmaava hymy, ja hän puhuu hyvin. Muilta osin on vaikea löytää mitään hyvää persuista tai heidän suosiostaan.
Lähinnä pelottava hymy 😬 Mun ala-asteikäinen poika sanoi, että näyttää pahalta ihmiseltä Ei voi itse sietää r*sisteja
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että jatkossa siis palkalla ei tarvitse tulla toimeen!!
En tullut edellisen hallituksen aikaan mutta ehkä nyt tulevan hallituksen aikaan kun verot laskevat. Kaikki tarvitaan Suomen nostamiseen. Ei ole etu makuuttaa porukkaa kotona masentumassa.
Vierailija kirjoitti:
Purra kiittää ensiksi Halla-ahonntyötä. Onko Marin koskaan kehunut muita kuin itseään?
Ei ole kiittänyt koska Marin on omasta mielestään Jeremy Roenickin suomiversio eli me, myself and i
Suomalaiset on todellakin itsetuhoinen kansa kun äänestää porvarihallituksia johtoon. Suomalaiset ei ole mikään varakas kansa, ja KOK politiikalla ei tule koskaan sellainen olemaan, koska se tulee järjestelmällisesti estämään suomalaisten vaurastumisen kaikin mahdollisin keinoin, peruste tälle on se että yritetään pakottaa kansan työn hinta alas, ja jos kansalle ei löydy tuloa niin se johtaa koko maan näivettymiseen.
Vierailija kirjoitti:
On tulossa paskin hallitus ikinä.
Mistä sä sen tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat pääsääntöisesti melko pienituloisia ja sen valossa tämä vaalitulos todella hämmentää. Ilmeisesti olemme itsetuhoinen kansa.
Kerro nyt sinäkin diletantti että miten jonkun henkilökohtainen varallisuus liittyy siihen miten maata tulisi parhaiten johtaa?
No totta kai vaikuttaa ihan olennaisesti. Kokoomus ajaa voimakkaan oikeistolaista talouspolitiikkaa, joka antaa helpotuksia rikkaalle yrityksiä omistavalla porukalle ja kosiskelee keskiluokkaa pienillä veronalennuksilla. Yhteiskunnan heikoimmilta kiristävät ruuvia leikkauksilla.
Ja jos tämä lisää valtion varallisuutta kautta linjan, niin mitä sitten, ja miten se henkilökohtainen varallisuus liittyy edelleenkään yhtään mihinkään?
Purra koko maan ÄÄNIHARVA niin kansan mandaatti PÄÄMINISTERIKSI vaikka Orpo luulee että se on hänen
Toivon köyhien ja opiskelijoiden jne. mellakkaa ja kapinaa. Minun Suomeni ei ole sinimusta. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä kansa on kohta ihmeissään että mitäs nyt oikeistohallitus ja kylmä kyyti tiedossa.
Yrittäjä parat, asiakkaat vähenevät
Päin vastoin. Keskiluokka on se joka vetää Suomen nousuun, myös pienyrittäjän.
Olisin halunnut äänestää ja ehdokkaankin löysin, joka ajaa kaltaiseni sairaan kansalaisen asiaa, mutta kroonisesta sairaudesta johtuen en pääse äänestyspaikoille äänestämään. Olisi ihan kiva, jos vahvalla tunnistautumisella saisi äänestää kotonaan. Jos arat terveystiedot ja pankkiasiat järjestyvät netissä, turvallisesti kuten väitetään, niin pitäisi saada myös äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vuorolisät lähtee. Onko asuntovelkaa?
😂😂😂😂😂😂
Ei lähde. Sen sijaan sä joudut töihin 😅😅😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lähtevät sitten seuraavissa vaaleissa äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Tuskin tässä nyt kovin radikaaleja muutoksia nähdään. Rikkaat tulevat rikastumaan entisestään ja köyhät köyhtymään niin se vaan menee.
Köyhät eivät ole köyhtyneet missään vaiheessa itsenäisen Suomen historiassa. Päin vastoin, köyhät ovat todennäköisesti rikastuneet suhteellisesti eniten kaikista.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyystukia 4,9 miljardia.
Eläkeläisten hoitokotimenot 5 miljardia.
Onneksi olen blondi ja olen korkeasti koulutettu.
Äänestän vas, olen työtön ja pelkään tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on todellakin itsetuhoinen kansa kun äänestää porvarihallituksia johtoon. Suomalaiset ei ole mikään varakas kansa, ja KOK politiikalla ei tule koskaan sellainen olemaan, koska se tulee järjestelmällisesti estämään suomalaisten vaurastumisen kaikin mahdollisin keinoin, peruste tälle on se että yritetään pakottaa kansan työn hinta alas, ja jos kansalle ei löydy tuloa niin se johtaa koko maan näivettymiseen.
Mee töihin pummi
Vierailija kirjoitti:
Yle leikkasi Purran puheen pois.
Huomasin saman, törkeää! No, Persut arvostelleet YLE:n budjetin suuruutta, joten
Otan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra yli 87 000 ääntä:)
Mistä tuon luvun vetäisit , seiskastako
Iltalehden reaaliaikainen tulospalvelu
https://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit-2023/tulospalvelu#/02
Toivottavasti tällä kertaa ei tehdä sitä virhettä, että persut suljetaan heti neuvotteluista ulos ja annetaan siten mahdollisuus uhriutumiseen. Paljon järkevämpi taktiikka olisi ottaa neuvotteluiden ne mukaan ja antaa niiden itse änkyröidä itsensä oppositioon.