Saanko parhaat vinkkisi pikkuvauvan nuhan hoitoon...?
Keittosuolatipat ja niistäjä on käytössä, mutta vaikuttaa siltä, että tipat aiheuttavat puklailua aika reilusti. Ei taida olla mitään muuta, mitä saisi alle 1 kk:n ikäisellä käyttää?
Kommentit (4)
Pinnasängyssä pää ei pysy siellä missä pitäisi, eikä siis ole siellä sängyn 'yläpäässä' enää tunnin unien jälkeen, mutta sitterissä vauva pysyy paikallaan. Sipulia sukkaan, kuten 2 neuvoi.
Hanki niistäjäksi kunnolinen Nenä-Frida, muista niistäjistä ei ole vastaavaa hyötyä. Nenään voi laittaa myös äidinmaitoa keittosuolatippojen sijaan. Mutta ei siis korviketta =) Äidinmaito ajaa muuten saman asian kuin keittis, mutta tappaa lisäksi pöpöjä.
Jos nämä eivat auta, niin lääkäriin. Paha nuhakin voi saada vauvan tosi huonoon kuntoon, koska se haittaa syömistä, vauva kuivuu, lima sitkistyy ja sitten onkin jo paha tilanne.
tai harson sisällä auttaa, siis pilkottu sipuli +/valkosipuli, kosteutta ilmaan esim pyykit kuivumaan samaan huoneeseen.
Näistä 'ohjeista' pitäis kerätä paketti, joka laittettaisiin omaksi sivustokseen johonkin mistä äidit sen löytävät. Joku asiantuntija kävisi läpi kaikki äitien ohjeet ja kokoaisi niistä toimivan paketin. Siellä voisi olla nuhan hoito ja tahranpoisto vaatteista sekä kaikki siltä väliltä. Vähän apua uuteen elämäntilanteeseen.
Minä laitoin itse pienen tyynyn sinne patjan alle. "Höyryhengitys", eli valutat kuumaa vettä kylppärissä ja sinne vauvan kanssa istumaan. Kuulemma sipuli sukassa roikkumaan pinnikseen auttaa myös, itse en ole sitä kokeillut.