Anoppi tyrkyttää tavaraa ja ruokaa, kunnes otan vastaan
"Ei" kaikuu kuuroille korville. Eilenkin kieltäydyin neljä kertaa ottamasta vastaan, mutta hän vain tunki käteeni.
Aion heittää roskiin.
Kommentit (10)
Miksi tapaat anoppia, jos ei ymmärrä sanaa ei. Mitä muuta voi tapahtua jos kaikki on hänelle "kyllä"?
Anoppisi pitää sinusta ja osoittaa sen tyrkyttämällä sinulle tavaraa. Sinuna olisin iloinen asiasta. Miksi et ota hänen tarjoamiaan asioita, jos hän tulee siitä onnelliseksi. Voithan kotona ne heittää pois. Jossain vaiheessa anopin apu voi olla sinulle korvaamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Anoppisi pitää sinusta ja osoittaa sen tyrkyttämällä sinulle tavaraa. Sinuna olisin iloinen asiasta. Miksi et ota hänen tarjoamiaan asioita, jos hän tulee siitä onnelliseksi. Voithan kotona ne heittää pois. Jossain vaiheessa anopin apu voi olla sinulle korvaamatonta.
Pakolla vastaanottaminen ja pois heittäminen ei mielestäni palvele ketään. Mikä neuvoksi? Ap
Tulihan se sieltä, kun erikseen pyydettiin anoppialoitusta.
Vaikea kuvitella, että joku saisi tuomisensa pysymään toisen kädessä väkisin.
Mikäkö neuvoksi? No roikuta käsiäsi sen verran velttoina, että niissä ei pysy mikään anopin tuominen. Jos ehtii tuoda sinun asuntoosi, vie saman tien oven ulkopuolelle.
Ja kyllä, minä olin omalle anopilleni sen häijy miniä.
Tavaran tyrkyttäminen ei todellakaan ole osoitus pitämisestä vaan vallankäyttöä "minä olen päättänyt, että sinun on käytettävä tätä".
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla iloinen siitä ettei toinen ole vieläkään oppinut ettei tavara ole rakkautta? Turhaa luonnonvarojen tuhlausta. Välittämistä voi osoittaa myös aineettomasti.
Oma anoppini on myös sellainen että ostelee tavaroita meille vaikka emme niitä halua tai tarvitse. Koen hyvin ahdistavana kun hän ei voi kuunnella kieltoja.
Mikä vika siinä, että itse et voi tunkea takaisin ja sullakin voi olla kuurot korvat. Anna anopin avautua täällä, että tyrkyttää tavaraa kuuroille korville.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis anopin tossun alla.
Olemme kaikki. Hänhän on vanha, häntä pitää kunnioittaa. Ap
Meillä tilanne että anoppi sössinyt raha-asiansa mutta ei tajua itse ettei kaikkea vaan voi ostella, vaan pitäis säästää. Moneen kertaan sanottu että älä meille ostele mitään, halutaan ihan itse päättää mitä syödään, saati lähettele kauempana asuville jälkeläisille kirjekuoressa joululahjarahaa.
No sitten vaan heität roskiin. Kyllä se vielä oppii.