Oletko syönyt jo tänä vuonna mämmiä?
Millainen mämminsyöjä olet? Laitatko mukaan kermaa, maitoa, sokeri? Käytätkä mämmiä leipomiseen (esim. mämmiviinerit)?
Monta ja minkä kokosia mämmiropposia tulee käytettyä pääsiäisen aikaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mämmi on pahaa.
Itse olet paha.
Vierailija kirjoitti:
Yhden roveen olen syönyt kerman kanssa. Ehkä ostan vielä toisen lähempänä pääsiäistä.
Olen syönyt yhden mämmiroven kevytkerman ja sokeri kera kahdessa päivässä. Jääkaapissa olisi vielä toinen rove jäljellä, josta saa sopivasti kaksi kunnon annosta. Se mennee tässä parin päivän sisällä. En yritä rikkoa mitään Juha Miedon ennätyksiä, sillä syön mämmiä vain pääsiäisenä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt mämmiä tällä vuosituhannella lainkaan
Onneksi tätä vuosituhatta on vielä suurin osa jäljellä, vasta 23. vuosi menossa.
En muista milloin söin viimeksi. Jotain suunnilleen 20 vuotta sitten. Kertaakaan en ole itse mämmiä ostanut. m38
Vierailija kirjoitti:
Vuosien saatossa olen kyllästynyt mämmiin, laskiaispullaan ja hieman runebergin torttuun. Olen mämmin väkisinsyöjä joinakin vuosina ja kärsin siitä vähän, sisulla.
Pidän edelleen mämmistä ja laskiaispullista, mutta en suuremmin välitä runebergintortuista (usein turhan kuivia ja murenevia) tai tippaleivistä (aika kalliita). Tuoreet munkkirinkelit ovat kyllä hyviä mm. vappuna.
Vierailija kirjoitti:
En ainoastaan syönyt paljon vaan tehnyt itse kaksi isoa satsia! Omaan käyttöön.
'
Etkö luota ns. kaupan mämmeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mämmi on pahaa.
Itse olet paha.
No enkä ole. Minkälainen ihminen sanoo toista pahaksi pelkästään sen perusteella, että tämä ei pidä jostakin ruoasta? Ei ole normaalia tuollainen käytös.
Mämmi ei meillä oikein maistu mutta hain juuri pasha-ainekset kaupasta!
Teen mämmiä vaihdellen joitakin kertoja kuukaudessa ympäri vuoden. Kaupasta ostin muutaman kerran ja kun maistui, niin aloin valmistamaan itse. Itse tehtynä voi vaihdella raaka-aineiden esim. mallas/jauho suhdetta. Kun teen perunamämmiä niin perunoiden määrää vaihtelemalla saa erilaisia makuvoimakkuuksia.
Mämmi on pahaa.