Millä viikolla uskaltaa kertoa raskaudesta? Mahan näkyvyys?
Taidan olla raskaana 5+3. Pikkujoulukausi, niin tulee varmasti kyselyitä, miksen ota alkoholia. Millä viikolla muut olette kertoneet raskaudesta? Etenkin töissä? Miten paljon aikaisemmin maha alkaa näkymään toisen raskauden aikana? Moni sanonut, et raskaus näkyy paljon aikaisemmin..
Kommentit (9)
eli muistaakseni n. RV 9-10. Saatiin varmistus neuvolassa että sydän siellä sykkii. Muille kerrottiin vasta paljon myöhemmin.
ja ekoille kerroin kun se plussa oli tikussa, toisille vasta kun nähtiin/ekaultra lähestyi
Olin kans pikkujouluaikaan raskaana, mutta keksin aina jonkun että oon autolla tai lääkekuurilla tms... Pari kertaa tilasin baarissa alkoholittoman oluen ja esitin olevani vähän hiprakassa : ) Ja lähdin aina ajoissa kotiin.
Mä yllätin kaikki tulemalla raskaaksi, eli kukaan ei koskaan älynnyt epäillä noita säälittäviä selityksiäni
Ekaa odottaessa maha ei kovin kummoisesti alussa näy, tietenkin riippuu vaatetuksesta. Ota juhlissa alkoholitonta tai vain olet juomatta, mitä ihmeen väliä sillä on mitä muut ajattelevat ja sitä paitsi; muut ajattelevat tuollaisia asioita huomattavasti vähemmän kuin sitä itse ajattelee!
tänään just kävin ultrassa ja se näytti 8+3. Lääkäri sanoi, että viikko 9 usein riskaabelein, jos vauvassa on jotain vikaa eli suositteli mulle etten kertoisi pariin viikkoon vielä. Mulla kyllä sama ongelma kuin sulla. Alkoholin juominen ei tule tuottamaan mulle ongelmaa, mut kyllä mun läheiset kollegat arvaavat mistä on kyse ja eivät taatusti jätä päivittelemättä että miksi en syö esim. graavia kalaa... Eli kerrottua tulee varmaan viikonlopun pikkujouluissa, kun en viitsi valehdellakaan. Jos menee kesken, niin sitten menee. Itketään sitten yhdessä.
En tiedä pitäisinkö tiedon kokonaan itselläni vai pitäiskö äidille kertoa. Ex-miehen päivän vois varmaan kans pilata... Itse olen kuitenkin happy uutisesta.
Nyt minulla toinen raskaus menossa vk. 17+ ja maha alkanut nyt pömpöttämään pikkuisen.