Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PITKÄT AJOMATKAT loppuraskaudesta??

Vierailija
27.08.2008 |

Työmatkaa, jossa joutuisin ajamaan yhteen suuntaan n. 6-7 h, olisi tulossa... (ja sama matka takasin) kun rv n. 31-34 kasassa. Eli muutama vk ennen kun äippäloma alkaa.

Jaksankohan enää tuossa kohtaa ajella (yksin) tuollaisia matkoja, ja onko hyvästä.. pimeissä syksysateissa... tumpelo kuski :-)...

Vai kannattasko suoraan "kieltäytyä" tai yrittää nakittaa jollekin muulle (kyseessä ei edes mikään kauhean tärkeä asiakas, mutta pitäs sitäkin nyt tavata joskus).

Inhottavaa vaan toisaalta raskauteen vedota ja valikoida töitä sen mukaan.

Oon kyllä ollut jo useamman kerran ennenkin raskaana, mutta silti en nyt osaa arvioida/muista, mikä se masun koko ja vointi ja muu olikaan noilla main...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kyllä jaksanut mutta yhteen pötköön ei kannata ajella pitkää matkaa vaan muistaa reilut tauot

Vierailija
2/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsekö junalla tms. jossa voit liikkua, kun vain haluat? En lähtisi yksin ajelemaan enää noin pitkiä matkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei tiedä että olen raskaana.

Jos vain sanon etten usko voivani lähteä, niin varmasti pomo ei mua käske menemään, - menee sitten itse tai joku muu menee tai jää menemättä - ja varmaan asiakaskin ymmärtää.

Mutta mietin vaan, että olenko _oikeasti_ siinä kohtaa jo missä kunnossa - mitään riskejä en tietty halua ottaa/itteäni älyttömästi rasittaa, mutten myöskään ylimääräistä raskauden varjolla "lusmuilla".

Junalla en tiedä viitsinkö mennä, kun melkeen hankalampi on raahata ja nostella junassa matkatavaroita (jos joutuu jotain työtavaraakin ottaa mukaan. Ois niinkun laukku tietokneelle+työpapereille, käsilaukku, oma matkalaukku, ja sitten vielä varmaan joku laukku työtavaroita (näytteitä yms.).....)

Ja sit pitäs ottaa paikan päällä varmaan vuokra-auto eikä sekään ajatus innosta.

ap

Vierailija
4/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa sitten olisin ehkä voinutkin mutta nyt niin hankalaa etten välillä voi edes istua.

Vierailija
5/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyydissä istumistakin vältin pitkillä matkoilla.

Vierailija
6/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen ja tärinä (joo, yllätys, tiet täristää, normaalitilassa sitä vaan ei huomaa, mut silloin tuntui kuin olisi pellossa ajettu) teki aika kipeetä kun vauva painoi rakkoa, jalkojen valtimoita ja ties mitä. Puolen tunnin välein piti pitää vessatauko ja 5 min tauon jälkeen oli jo kupla otsassa.

Mutta siis ihan hyvin se meni, ei tullut mitään komplikaatioita tms, mutta onpahan vaan ollut yksi elämäni pisimpiä ja kamalimpia automatkoja (ja tunneilla mitattuna se ei todellakaan ollut).

Vierailija
7/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! täytyy sanoa, että tosi yksilöllistä! mulla laskettu aika oli viime pe ja edelleen ajelen autolla päivisin vähintäänkin puolen tunnin matkoja/suunta, eikä tunnu mitenkään normaalista poikkeavalta, mutta vastaavasti ystäväni ei pysty varttiakaan istumaan autossa...myös la lähellä...

joten ota työkeikka, mutta pienellä varauksella! Kaikki riippuu sinun omasta kropasta - miten vauva siellä on ja mitä painaa ja mitä ei... positiivisin mielin eteenpäin :)

tsemppiä ja hyvää vointia!!!

Vierailija
8/8 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun tulee kuunnella omaa vointiasi ja tehdä ratkaisu sen mukaan. Itse tuskin uskaltaisin lähteä ajelemaan yksin noin pitkää matkaa. Mikäli yhtään tuntuu siltä, niin kieltäydy reissusta. Varmasti työnantajasi ymmärtää, jos on yhtään inhimillinen. Eikä kyse ole lainkaan "lusmuilusta", vaan oman ja vauvan terveyden/hyvinvoinnin vaalimisesta. :)