Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain potkut

Vierailija
31.03.2023 |

Mulla on ollut aika rankkaa reilu vuoden kun elämänhalu ollut ihan nollissa. Sain työpaikan jossa ehdin olla töissä tyytyväisenä muutaman kuukauden kunnes sain yllättäen potkut. Nyt on ihan hirveä motivaatiopuute ja ahdistus. Oon yrittänyt hakea 10 kertaa työpaikkoja avaamalla koneen mutta en pysty. Itkettää. Työelämä on raadollista. Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn ap ja eteenpäin. Itsekin kerran sain kenkää ja näin myöhemmin paremmassa paikassa olen mielummin kun siellä mitä ei enää ole edes olemassa. Potkut siis olivatkin hyvä että pääsin pois . Kyllä sinäkin vielä paikkasi löydät.

Vierailija
22/43 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain myös kenkää. Hattu kouraan ja pyysin vanhaa työpaikkaa takaisin.

Tiedän tuntuu pahalta. Oikeasti tiedän

Halauksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää puolestasi, kun et ymmärrä miten hyvä Suomessa on olla työttömänä.

Vierailija
24/43 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko kovaa raatamista vaativassa työssä, vai vaan hiirikäsi liikkuu hommissa?

Vierailija
25/43 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siivousfirmat ei helposti irtisano koeajalla koska tekijöitä vaikea saada, yleensä jos ne irtisanoo niin joku työnantajan sukulainen on tulossa töihin.

Vierailija
26/43 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on irtisanottu koeajalla kolme kertaa. Olen vahva suorasanainen ihminen, en mikään kiusaaja, mutta puutun asioihin, toiset eivät tunnu puuttuvan. Olen hyvin positiivinen ja haluan yleensä parantaa ihmisten työoloja, tästähän ei tykätä. Pitäisi olla lammas ja määkiä niinkuin muutkin. Ei vaan pysty. Jos näen epäkohtia puutun niihin, pidän aina työkavereiden puolta, minun puoltani ei tunnuta pitävän. Suomalaiset ovat tällaisia, puukottavat mieluummin selkään kuin puolustaisivat heitä puolustavaa. Pelkäävät tietysti oman paikan menettämistä, siksi meillä voidaan niin huonosti, kun kukaan ei uskalla tehdä mitään, sitten kun uskaltaa, laitetaan pihalle. Koeaikana on helppo laittaa pihalle, todella helppo. Olen hengissä edelleen. Nämä työpaikat mistä minut on laitettu pihalle koeaikana, näissä kaikissa on ollut todella huono työilmapiiri, joten en ole menettänyt mitään.

"En minä mutta ne muut"

Niinpä niin.

Vierailija
27/43 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viidettä kk töissä. Olen saanut 1.uhkauksen että jos tämä xx iso asia ei ole kunnossa tämän tulee tekemään joku muu.

Olen varsin kokenut konkari ja teen kyllä työni, vastaan alueestani aina ja tiedän toimenkuvani. Teen paljon töitä enkä laske tunteja.

Olen yrittänyt vain pitää puoliani siihen nähden että minua yritetään selkeästi ängetä eri rooliin mihin minut palkkaava henkilö minut otti. Tässä firmassa 1 puhuu yhtä ja toinen toista, nyt puhutaan että joku asia tulee olemaan xxxx tavalla, 2 kk päästä se onkin ihan toisin.

Ensin sovitaan oikein johtotason henkilön kanssa tietty tukiprosessitoiminto, se on ok, tällä mennään, kohta tulee uusi esihenkilö möyhyämään isoon ääneen että tämä pitää olla kunnossa ja syyllistää asiasta minua, siis tilanteesta jolle minä en voi mitään. Olen periaatteessa tehnyt juuri niin kun minulle lupa annettiin ja nyt syytetään että olen toiminut väärin. Sanotaan että apua saa ja me tuetaan, mutta toisessa hetkessä vedetään matto jalkojenalta ja joudun itse syntipukiksi siitä mihin minulla ensin oli oikeus (siis käyttää tukiyksikön substanssiapua). Ihan skitsoa touhua.

Tein virheen kun tulin taloon ja luotin erääseen talossa pitkään olleeseen projektihenkilöön joka esitti niin mukavaa ja huom. korosti omaa luotettavuuttaan. VIRHE!

Tajusin liian myöhään että hänhän laulaa kaikki sanomiseni pitkin taloa, paisuttelee tapahtuneita pikkuasioita ja lietsoo johtajalle hysteriaa eräässä haasteellisessa projektissa. Todella amatöörimäistä.

Saa nähdä olenko täällä koeajan jälkeen. Koen etten tule kuulluksi, minua ei arvosteta eikä näkemyksiäni edes yritetä ymmärtää. Itselläni on ihan toisenlainen johtamistyyli kuin mihin olen törmännyt tässä talossa, jossa tyyli on opittu sieltä 90 luvulta kun on johdettu työntekijäalaisia.

Vierailija
28/43 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ole tyytyväinen ettei sinua roikutettu hirressä yli puolta vuotta kun YT-neuvottelut kestivät ikuisuuden. Arvaa kuinka paljon porukkaa päätyi sairaslomalle burn outin takia.

Ensimmäiset potkut tuntuvat pahimmilta. Ei auta kuin leuka pystyyn ja eteenpäin.

Vierailija
29/43 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ole tyytyväinen ettei sinua roikutettu hirressä yli puolta vuotta kun YT-neuvottelut kestivät ikuisuuden. Arvaa kuinka paljon porukkaa päätyi sairaslomalle burn outin takia.

Ensimmäiset potkut tuntuvat pahimmilta. Ei auta kuin leuka pystyyn ja eteenpäin.

Niihinkin tottuu. En edes muista kuinka monet YT-neuvottelut on läpikäyty. Onhan ne aina vähän raskaita. Kerran sitten napsahti omalle kohdalle lähtö, mutta se osasi jotenkin aavistaa etukäteen.

Vierailija
30/43 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on irtisanottu koeajalla kolme kertaa. Olen vahva suorasanainen ihminen, en mikään kiusaaja, mutta puutun asioihin, toiset eivät tunnu puuttuvan. Olen hyvin positiivinen ja haluan yleensä parantaa ihmisten työoloja, tästähän ei tykätä. Pitäisi olla lammas ja määkiä niinkuin muutkin. Ei vaan pysty. Jos näen epäkohtia puutun niihin, pidän aina työkavereiden puolta, minun puoltani ei tunnuta pitävän. Suomalaiset ovat tällaisia, puukottavat mieluummin selkään kuin puolustaisivat heitä puolustavaa. Pelkäävät tietysti oman paikan menettämistä, siksi meillä voidaan niin huonosti, kun kukaan ei uskalla tehdä mitään, sitten kun uskaltaa, laitetaan pihalle. Koeaikana on helppo laittaa pihalle, todella helppo. Olen hengissä edelleen. Nämä työpaikat mistä minut on laitettu pihalle koeaikana, näissä kaikissa on ollut todella huono työilmapiiri, joten en ole menettänyt mitään.

Se on pahinta kun ei voi olla oma itsensä vaan pitää feikata. Ei ihme että ihmiset voi pahoin työelämässä kun voidaan heittää roskiin yllättäen ilman minkäänlaista aitoa kommunikaatiota - ap

Ymmärrän, mulla vähän samoja haasteita. En ole saanut potkuja muutakun vähennys yt ssä mutta joudun kärsimään ja joudun silmätikuksi aina kun olen sellainen henkilö että sanon mielipiteeni, teen korjausehdotuksia ja joskus kritisoinkin. Vaikka yritän tehdä senkin rakentavaan äänensävyyn.

Nytkin olen tilanteessa missä (onneksi vain hetken enää esihenkilönäni) oleva henkilö kurmottaa vain minua meistä 3 alaisestaan. Ollaan kuitenkin toimihenkilötasolla ja kokeneita konkareita. Minua moititaan asioista joita muutkaan ei tee, minun käsketään toimia jotenkin sillä tapaa mitä muilta "pelkästään toimistotuolia kuluttavalta" kollegaltanikaan ei vaadita. Hän on jopa heittänyt uhkauksen.

Kun yritän puolustautua, ei kuunnella näkemystäni vaan jyrätään ja minä menen lukkoon enkä osaa sitten sanoa enää mitään. Vaikenen ja näin tuo nats....ijohtaja jää ns voitolle.

En osaa olla mielistelijä, enkä enää näillä kilometreilla suostu siihen että meitä kohdellaan eriarvoisesti ja miten sattuu 90 luvun tyylillä. Täällä saa pelätä sanomisiaan ja pahoin pelkään että joudun kohta edesvastuuseen antamastani palautteesta eräässä kyselyssä.

Voi voi, mitenkähän sitä oppisi olemaan vaan hiljaa ja kommentoimatta yhtään mitään.

Jatkuva teatteri ja teennäisyys on muuten hiton kuluttavaa. Tunnistan.

Vierailija
31/43 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En minä mutta ne muut"

Niinpä niin.

Itse oon kyllä saanut sellaisen kuvan, että nää suoraselkäiset ns.asiasta puhuvat, ovat useimmiten aikamoisia minäminä-tyyppejä, joka jyrää toiset omilla mielipiteillään. Jos on 3 kertaa irtisanottu koeajalla, niin oisko kuitenkin syytä vilkaista peiliin 😬

Vierailija
32/43 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut  potkut kahdesti. Silti olen ollut työelämässä kohta 40 vuotta. Ja  ensimmäinen potkujen antaja otti yhteyttä, ja pyysi takaisin, kun se uusi tekijä oli niin huolimaton, mutta olin jo uudessa paikassa. Sitten kehtasi vielä sanoa, että ota sairaslomaa ja tule ainakin kesäksi töihin.

Toiset potkut nyt ei ollut ihan virallisesta  työstä.

Vierailija
33/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olisi hauska tietää toinen näkökulma.

Vierailija
34/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koeaikapurun syy on väärinkäytökset työnantajaa kohtaan. Kaikki eivät siis ole rehellisiä. Tehtaalta häviää tavaraa. Tai eivät muuten ole sopivia kyseiseen työhön.

Vierailija
35/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut monta kertaa potkut, tai tarkemmin työsuhdetta ei ole jatkettu. Nykyisessä työpaikassa olen nyt kolmatta kertaa, tosin tällä kertaa konsulttina.

Vierailija
36/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on yirtisanottu koeajalla kolme kertaa. Olen vahva suorasanainen ihminen, en mikään kiusaaja, mutta puutun asioihin, toiset eivät tunnu puuttuvan. Olen hyvin positiivinen ja haluan yleensä parantaa ihmisten työoloja, tästähän ei tykätä. Pitäisi olla lammas ja määkiä niinkuin muutkin. Ei vaan pysty. Jos näen epäkohtia puutun niihin, pidän aina työkavereiden puolta, minun puoltani ei tunnuta pitävän. Suomalaiset ovat tällaisia, puukottavat mieluummin selkään kuin puolustaisivat heitä puolustavaa. Pelkäävät tietysti oman paikan menettämistä, siksi meillä voidaan niin huonosti, kun kukaan ei uskalla tehdä mitään, sitten kun uskaltaa, laitetaan pihalle. Koeaikana on helppo laittaa pihalle, todella helppo. Olen hengissä edelleen. Nämä työpaikat mistä minut on laitettu pihalle koeaikana, näissä kaikissa on ollut todella huono työilmapiiri, joten en ole menettänyt mitään.

Tarinan opetus: lakkaa pitämästä työkaveriesi puolta, eivät hekään pidä sinun puoliasiasi. Pelaa vain omaan pussiin, niin kaikki muutkin tekevät. Mikään ei muutu, mutta älä välitä siitäkään. Välitä vain siitä, että palkkapäivänä palkka on tilillä. Elämä ja ne välittämisen kohteet löytyvät työpaikan ja -ajan ulkopuolelta. Paskaankin tottuu ajan kanssa ja paskoihin pomoihin, työkavereihin. Niitä vaan oppii pitämään paskoina ja suhtautumaan miten nyt paskoihin tyyppeihin suhtaudutaan, mutta kannattaa pitää mölyt mahassaan tästä, ettei tämä aatesuunta paljastu, koska silloin voi tulla potkut.

Vierailija
37/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että tätä scheisseakin peukutetaan. Tyyppi haukkuu kaikki muut lampaiksi ja on se pelastava enkeli ja muut ei palvo. Ihan oikeasti, syystä sinä olet monoa saanut, mutta peiliin et katso vieläkään.

Vierailija
38/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa, kun menee töihin vasemmistoliittoon, ne antaa heti potkut.

Vierailija
39/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään toipunut kokemuksesta ja edelleen hankala löytää motivaatiota hakea uutta työtä. Ei helpota että työkkäri hengittää niskaan ja CV aukko vaa kasvaa. -ap

Vierailija
40/43 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut 3 kert potkut eri syistä. Ei elämä pysähdy siihen. Harvaa työnantajaa on kiinnostanut. Jos on rahaa pankissa ja perhe tukee niin kaikki ookoo

Moniko kävisi töissä jos on rahaa pankissa?

matalapalkka-aloilla 0%