Sain potkut
Mulla on ollut aika rankkaa reilu vuoden kun elämänhalu ollut ihan nollissa. Sain työpaikan jossa ehdin olla töissä tyytyväisenä muutaman kuukauden kunnes sain yllättäen potkut. Nyt on ihan hirveä motivaatiopuute ja ahdistus. Oon yrittänyt hakea 10 kertaa työpaikkoja avaamalla koneen mutta en pysty. Itkettää. Työelämä on raadollista. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (43)
Olen saanut 3 kert potkut eri syistä. Ei elämä pysähdy siihen. Harvaa työnantajaa on kiinnostanut. Jos on rahaa pankissa ja perhe tukee niin kaikki ookoo
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut 3 kert potkut eri syistä. Ei elämä pysähdy siihen. Harvaa työnantajaa on kiinnostanut. Jos on rahaa pankissa ja perhe tukee niin kaikki ookoo
Kiitos kun jaoit kokemuksesi -ap
Minut on irtisanottu koeajalla kolme kertaa. Olen vahva suorasanainen ihminen, en mikään kiusaaja, mutta puutun asioihin, toiset eivät tunnu puuttuvan. Olen hyvin positiivinen ja haluan yleensä parantaa ihmisten työoloja, tästähän ei tykätä. Pitäisi olla lammas ja määkiä niinkuin muutkin. Ei vaan pysty. Jos näen epäkohtia puutun niihin, pidän aina työkavereiden puolta, minun puoltani ei tunnuta pitävän. Suomalaiset ovat tällaisia, puukottavat mieluummin selkään kuin puolustaisivat heitä puolustavaa. Pelkäävät tietysti oman paikan menettämistä, siksi meillä voidaan niin huonosti, kun kukaan ei uskalla tehdä mitään, sitten kun uskaltaa, laitetaan pihalle. Koeaikana on helppo laittaa pihalle, todella helppo. Olen hengissä edelleen. Nämä työpaikat mistä minut on laitettu pihalle koeaikana, näissä kaikissa on ollut todella huono työilmapiiri, joten en ole menettänyt mitään.
Ei ku eteenpäin, ei ole vaihtoehtoja. Elämä kantaa vaikka tuntuiski välillä raskaalta.
En ole edes laskenut montako kertaa työt loppuneet. Nykyistä 3v takana ja tykkään. Eteenpäin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minut on irtisanottu koeajalla kolme kertaa. Olen vahva suorasanainen ihminen, en mikään kiusaaja, mutta puutun asioihin, toiset eivät tunnu puuttuvan. Olen hyvin positiivinen ja haluan yleensä parantaa ihmisten työoloja, tästähän ei tykätä. Pitäisi olla lammas ja määkiä niinkuin muutkin. Ei vaan pysty. Jos näen epäkohtia puutun niihin, pidän aina työkavereiden puolta, minun puoltani ei tunnuta pitävän. Suomalaiset ovat tällaisia, puukottavat mieluummin selkään kuin puolustaisivat heitä puolustavaa. Pelkäävät tietysti oman paikan menettämistä, siksi meillä voidaan niin huonosti, kun kukaan ei uskalla tehdä mitään, sitten kun uskaltaa, laitetaan pihalle. Koeaikana on helppo laittaa pihalle, todella helppo. Olen hengissä edelleen. Nämä työpaikat mistä minut on laitettu pihalle koeaikana, näissä kaikissa on ollut todella huono työilmapiiri, joten en ole menettänyt mitään.
Se on pahinta kun ei voi olla oma itsensä vaan pitää feikata. Ei ihme että ihmiset voi pahoin työelämässä kun voidaan heittää roskiin yllättäen ilman minkäänlaista aitoa kommunikaatiota - ap
Potkuja en ole koskaan saanut, mutta pätkätöitä olen ikäni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes laskenut montako kertaa työt loppuneet. Nykyistä 3v takana ja tykkään. Eteenpäin vaan.
Kiitos kannustavista sanoistasi. En ole aikaisemmin kokenut tämmöistä niin siksi on paha kriisi ja shokki päällä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Moniko kävisi töissä jos on rahaa pankissa?
Mulla myös potkut edessä tänä vuonna, elämäni toiset. Eläkkeelle vielä 15 vuotta, mutta täysiaikaista kokopäivätyötä en aio enää tehdä. Jotain osa-aikaista/määräaikaista pikku puuhastelua silloin tällöin. En enää stressaa, raha-asiat on ihan mallillaan ja olen muutenkin tottunut nuukasti eleskelemään.
Ne jotka avaavat suunsa joko savustetaan ulos tai annetaan esim koeaikapurku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko kävisi töissä jos on rahaa pankissa?
Minä käyn. Raha ei motivoi pitämään itsestään hyvää huolta, mutta työssä käyminen päivärytmeineen ja työkyvyn ylläpitäminen motivoi mm. liikkumaan, pitämään yllä rutiineja, kehittämään itseään vastaamaan nykypäivän vaatimuksia jne.
Minun ainakin pakko myöntää, että työelämän ulkopuolella eläminen passivoisi itseni ainakin tv:een äärelle, koska olen luontaisesti vähään tyytyväinen.
Jokainen johtaja saa potkut kerran tai enempi. Jokainen valmentaja 2 tai 3 kertaa.
Jokainen työntekijä 0.6 kertaa. Ei ole oma syy. Kannattaa miettiä systeemi, 2 vkoa hiljaa tekee muuta sit katellaan
Luin kaikki kommentit useampaan kertaan läpi ja tuli ensimmäistä kertaa fiilis että selviän kyllä tästä kun annan itselleni vaan aikaa. Kiitos tuesta. -ap
Nakyiko tilanteesi työnantaja jäljessä ja tehossa?
Firmat ovat vain kirjaimia talojen katolla ja ulkoseinissä.
Vierailija kirjoitti:
Puran tekstisi koodin:
Olet jääräpäinen mölisijä, joka luulee voivansa johtaa työyhteisöä.
Tätä kutsut puuttumiseksi epäkohtiin.
Huono ilmapiiri on mystisesti parantunut lähtösi jälkeen.
No ei siinä, jatka vain.
Viinaa!