Vauvan neulevaatteiden hinnoista kysyttävää!
Hei,
neulon puolitutun vauvalle villatakin ja housut sekä myssyn. Mikä olisi sopiva hinta pyytää noista / paljonko olisitte itse valmiita maksamaan?
Olen neulonut kohta 15 vuotta ihan kaikkea, eli taitoa löytyy ja jälki on loistava. Ostan itse langat ja käytän vauvojen neuleisiin kotimaista, 100 % merinovillaa, joka ei kutita tms vauvan herkkää ihoa.
Mikä olisi sopiva hinta tuollaiseen 68cm villasettiin?
Itse ajattelin villatakille 12 euroa, villahousuille (vyötärömallisille) 12 euroa tai jos tuo puolituttu haluaa haalarimalliset niin sitten 15 euroa ja retrolle myssylle, johon tulee pieniä erikoisjuttuja niin 8 euroa. Miltä teistä kuulostaa?
Vinkkejä saa myös antaa hinnoista, itse olen huono pyytämään ja miettimään hintoja...
Kommentit (20)
Söhlään tähän väliin... langat on kalliita! Mutta itse tehty on ihanaa, jos sitä arvostaa. Nykyään tuntuu olevan niin, että osa arvostaa tosi paljon ja osa ei yhtään.
Neulon itse ja tiedän mikä työ siinä on, siksi en " mistään hinnasta" suostu aikaansaannoksiani myymään.
Mutta minusta nuo suunnittelemasi hinnat kuullostivat tosi kohtuullisilta, jos sisältää jo langatkin. Merkkilastenvaatteet on tosi kalliita ja itse kudotuthan on uniikkeja, joten hinta sen mukaan. Tietysti puolituttu alennuksella.
Itse olisin valmis maksamaan myssy 10 euroa, housut 15 ja takki 15. Tietty riippuu sun tutun tulotasosta myös.
Mutta ei itse kutoen taida ikinä tuntipalkoille päästä ellei tee neulekoneella.
Yhdyn edellisen sanoihin myös siinä, että toiset arvostavat todella paljon itse neulottuja (ja muutenkin itse tehtyjä UNIIKKEJA vaatteita) ja toiset eivät taas yhtään.
Olen käsityömessuilla (ja muillakin messuilla ja tapahtumissa) myynyt omia tuotteitani ja saanut paljon kiitosta ja ihastuneita kommentteja tuotteista. Myyn messuilla ja tapahtumissa neuletakkeja 15 eurolla, villahousuja 15 eurolla, haalarimalliset villahousut 18 eurolla ja myssyjä 10 eurolla, sen minkä edellinenkin piti kohtuullisena. Teen jokaiseen malliin jonkun erikoisuuden, eli esim. neuletakkiin virkkaan vaikka nallen, saman nallen myssyyn ja vaikka housuihinkin ja kiinnitän ne jälkeen päin ompelemalla. Tai huovutan jonkun eläimen, kukan tms. Ei noista paljon lankojen ja nappien ym jälkeen jää suurta summaa, mutta ajan kuluksi ja leipätyön vastapainoksi noita väsäilen ja tulen iloiseksi kun joku " tekee hyvän löydön" .
Ehkä voin siis puolitutulta siis pyytää villatakista 12, housuista 12 (tai 15) ja myssystä 8 euroa?! :)
Ihan ohjeen mukaan katsoin määrät ja summaksi tuli 27 euroa! Ostin Norjalaista laatulankaa (siis ihan tavallista merinovillalankaa). Taisin ostaa kyllä pari kerää liikaa, ainakin näyttäis siltä, mutta pelkät materiaalit taitaa tulla maksamaan 20 euroa (kun nappejakin varmasti tulee).
Eli suunnittelemasi hinnat kuulostavat oikein kohtuullisilta.
Itse olisin valmis maksamaan ehdotetut summat ja pitäisin neulomuksia " löytönä" ;)
niin ei ole hintaa liikaa. Minun mielestä halppismaissa tuotetut merkkivaatteet ovat ihan eri luokkaa kun mitä suomeesa valmistetut käsintehdyt!!! Kaikilla tavoin.
Suomessa voidaan maksaa suomessa valmistetuista tuoitteista. Jos joku taas haluaa maksaa halppismaissa valmistetuista tuotteista " isoille pomoille" se on heidän juttu. Mutta kannattaa siiis miettiä että kuka rahat saa jos tuotteita alennuksessa voidaan myydä -70% !!! Tuskin niitä tappiolla myydään?!
Älä siis aliarvioi omaa tekelettäsi!
jos suoraa myyt niin tietty ei tarvitse miettiä alvia ja muuta verotusta mutta miksi käsintehdyn tarvii kilpailla massatuotannon kanssa?! Käsintehty on aivan eri asia...
Vähintäänkin kohtuulliselta kuulostaa nuo sun ajattelemat hinnat. Itse teen myös käsitöitä ja tiedän ettei niillä tuntipalkoille ikinä pääse. Lisäksi langat maksaa tosi paljon nykyään, eikä halvoista langoista kannata vauvaneuleita edes tehdä (pitää olla pehmeitä ja laadukkaita). Jos nuo hinnat sis.myös langat, niin ovat todella kohtuulliset, sen verran kyllä kehtaat pyytää! 30-40 ¿ kaikista noista yhteensä on ihan ookoo.
Muistan tehneeni joskus 4 vuotta sitten muutamille tutuille lasten pipoja (leikki-ikäisen ja koululaisen kokoisia), joista otin 8-10 ¿ kpl. Pitivät niitä edullisina!!! Ja musta langat ovat kallistuneet viime vuosina, eli 10 ¿ tätänykyä ei voi olla paha käsintehdystä lakista.
Itse täysin neulontakyvyttömänä teetin tyttärelleni villa-asun, johon kuuluu takki ja housut, eräällä " puoliksi ammatikseen" neulovalla tutulla (hänellä siis ihan toinenkin päivätyö=), malli oli sellaista reikäneulosta, ei siis tavallista sileää, ja maksoin ihan mukisematta 50¿ tuosta setistä. Kyllä käsityölle kuuluu laskea arvo ja tuollakaan hinnalla ei varmaan kummoisille tuntipalkoille päässyt. Varmasti olisin Tarjoustalosta villahaalarin halvemmallakin saanut jos olisin sellaisen halunnut.
En ollut hänen aiempia tekosiaan lähitarkastellut, että millaista jälkeä tekee, mutta paljon hän sanoi tehneensä ja lahjaksikin. Ostin siis langat kun hän ehdotti että voisi kyllä mielellään tehdä meillekkin jotain. Tytölle tehtiin housut ja paita, hintaa pyysi 30e. MUTTA en ole pitänyt niitä lainkaan kun jälki tosi huonoa, tätini joutui korjailemaan. Olin tosi pettynyt.
Ap:n hinnat kuullostaa sen sijaan sopivilta ja jopa edullisilta. Melkein jo meinasin että saisko sulta tehtyä tilauksia :)
Pointtini siis että on käsityöläisiä ja " käsityöläisiä" . Toisilla on luuloja osaamisestaan, toiset taas ei uskalla pyytää vaikka osaavat asiansa.
Itse teetän ja ostan mielelläni välillä vaatteita ompelijoilla. Siinä kun saa itse suunnitella ;) Ja välillä lopputulos on todella hyvä ja hinta-laatu kohdallaan. Välillä taas saa pettyä pahemman kerran lopputulokseen tai vielä useammin kestävyyteen. Arvostan uniikkeja vaatteita ja olen niistä valmis maksamaan, mutta nuo pettymykset ovat laskeneet hintaa. Jos joku tarjoaisi minulle tuollaista settiä 40-50e hintaan, joutuisin miettimään uskallanko ostaa näkemättä. Mutta jos laatu&malli on hyvä, tuo hinta on tosi kohtuullinen.
Paljonko rahaa sinulla meni lankoihin? Merinovilla on kalliimpaa kuin perus- seitsemänveljestä tai nalle.
Minusta hintasi ovat erittäin edulliset, jopa minä joka elän alle kaikkien mahdollisten köyhyystrajojen, voisin ostaa kuvailemasi setin tuohon hintaan. :)
Mutta kuten aiemmin jo kirjoittelin niin neulon iltaisin omaksi ja muiden iloksi! Hieman enemmän siis pyydän töistäni kun myyn messuilla ja tapahtumissa. Niistä saan tekopalkkaa sen 5 euroa/kpl. Tietty jos koot menee tuonne 80 cm ja siitä eteen päin niin sitten hinnat ovat muutaman euron enemmän.
On myös totta mitä muutama kirjoittaja aiemmin kirjoitteli ettei kenenkään käden jäljestä voi olla varma ennen kuin näkee töitä, mitä tämä henkilö on tehnyt. Siksi teenkin sukulaisille ja tuttaville sekä myyn jossain tapahtumassa, jossa on myynnissä paljon omia tuotteita ja ostajat näkevät heti työnjäljen :)
tai messuilta sinut löytää?Neulehousut huovutetulla eläimellä kiinnostaisi ;)
näytti olevan MeandMama-nettikaupassa 100 % merinovillainen ihan perusneuletakki 36 euroa. Eli todella kohtuulliset ovat hintasi!
tuolla hinnalla neulot niin kyllä kysyntää riittää! Ostaisin/teettäisin sulla heti jotain jos tietäis mistä sut löytää...
Kuten moni jo maininnut niin hinnat ok. Itse olen ostin messuilta vauvan hatun hintaan 10e ja mielestä hinta ei ollut ollenkaan paha kun otti huomioon, että kotimainen tuote!
valitettavasti minua ei pahemmin tuolla ruuhka Suomessa näy, joskus harvoin olen pääkaupunkiseudulla käynyt. Itse asustelen aika keskellä maatamme pienessä maalaisidyllissä, mutta minut löytää suuremmista lähikaupungeista. Kylläkin aika harvoin mitään messuja ja tapahtumia järjestetään. Sanoisinko että yhden käden sormiin mahtuu ne kerrat kuinka monessa tapahtumassa vuoden aikana olen. Ajattelin teetättää miehelläni kotisivut, joilla voisin tuotteitani esitellä helpommin, kun tutun tuttujen kautta monet kyselevät tuotteita sähköpostitse niin menee paljon aikaa ja sähköpostit tukkoon, kun lähettelen valokuvia.
Suuria massatilauksia en voi tehdä, kun kuitenkin kaikki neulon käsin ja ammatikseni teen ihan vuorotyötä. Lisäksi kotona pyörii jaloissa pieniä lapsia. Kiinnostuneille voisin tietty laittaa kotisivujeni osoitteen, kun mies saa ne tehtyä vuoden loppuun mennessä.
Minusta hintasi ovat liian alhaiset. Tietysti kun kyseessä on tuttusi, ymmärrän hinnoittelusi mutta tosi halvalla menee, jos tuolla hintaa myyt kaikille.
Langat on jo itsessään kalliita, mutta kyllä työllekin pitää laskea kunnon hinta. Ihmiset eivät ymmärrä, miten paljon esim. neuletakissa on työtä, olkoonkin että on lapsen kokoa. Halpatuonti on sotkenut hintamielikuvan tässä(kin) mielessä; jos ajattelee että ruotsalaisesta ketjusta saa hikipajassa tehdyn puuvillaneuleen n.15 eurolla, miksi ihmeessä sillä samalla rahalla pitäisi saada laadukas, kotimainen, käsintehty täysvillainen tuote?
Minäkin olen osa-aikainen käsityöläinen, olen neulonut ja ommellut parikymmentä vuotta. Viime aikoina en ole tehnyt kuin lahjaksi kun päivä- ja kotityöt vievät ajan, ja osittain siksikin, ettei työstä meinaa millään saada kunnon hintaa.
Tarkoitukseni ei ole millään lailla moittia ap:tä, vaan kannustaa ottamaan työstä sopiva hinta!
mutta mun mielestä nuo hinnat kuulostaa kalliilta. Pitäähän sitä tietty laskea sen mukaan paljon langat maksaa (?). Mun mielestä kohtuulliselta kuulostaisi 20¿ (max 25¿) kaikista yhteensä (siis takki, housut, lakki).