Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppauksesta - uskomatonta.

Vierailija
27.11.2006 |

Aloitin perjantaina karppauksen, ts. jätin kaikki viljat ja sokeria sisältävät tuotteet pois. Nälkä ei ole ollut oikeastaan kertaakaan. Tänä aamuna hyppäsin vaa' alle, joka näytti -1,5 kg. Uskomatonta!!! Viimeksi tämän määrän laihduttaminen on kesti esim. painonvartioissa n. kuukauden, nälkä oli koko ajan, eikä tulos tietenkään ollut pysyvä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei ole pudonnut yhtään. Rasvan määrä vain turvottaa ja nälkä on koko ajan silti vaikka syön hyvin. Kananmuna alkaa ällöttää...

Vierailija
2/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä ei vaivannut kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse on yksinkertaisesti siitä, että toiset ovat herkempiä hiilihydraateille kuin toiset. Tiedän ihmisiä, esim. oma hyvä kaverini, joka laihdutti melkein 30 kg painonvartijoissa. Menimme yhdessä kursseille samaan aikaan silloin, häneltä alkoi paino tippua vaivatta kilon viikkovauhtia, multa ei millään, tai no siis tyyliin -200g viikossa ja takapakkia tuli usein. Painovartijoissa laihduin 3 kk aikana 3,5kg, josta tuli takaisin 2 kg hyvin nopeasti, kun en jaksanut enää jatkuvaa nälkää.

Tähän vaikuttaa tietenkin sekin, että hänellä oli tosiaan tuo 30 kg ylipainoa, mulla ylipainoa vajaat mutta erittäin sitkeät 10kg, joista olen yrittänyt päästä eroon viimeiset 10 v, eli toki hän laihtuikin nopeammin sen takia, mutta pakko tässä on joku juttu olla. Olen tosi yllättynyt. Vielä kun verenpainekin laskisi, niin olisi loistava juttu!

Vierailija
4/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin niin mulla on sukurasitteena korkea verenpaine, jonka takia olen koko aikuisikäni tarkkaillut syömisiäni. Söin erittäin paljon kasviksia ja hedelmiä pv:nkin aikana, mutta nyt en syö leipää, viljatuotteita tai sokeria ja paino senkun tippuu.

Vierailija
5/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 -> 55 kg kolmessa kuukaudessa ilman nälkää. Enkä ollut mitenkään tiukalla karppiruualla, vaan zone-tyyppisellä hyväkarpilla. Ikinä aikaisemmin en ollut onnistunut laihtumaan pysyvästi millään muulla keinolla, vaan paino tuli aina korkojen kanssa takaisin. Ja esim painonvartija-systeemillä tulin niin heikkoon kuntoon, että pyörryin kahdesti enenn kuin tajusin lopettaa dieetin.

Vierailija
6/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi normaalin ylärajoilla oleva verenpaine laski erinomaisiin lukemiin.

Vierailija
7/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin jatkossa syödä makaroonia ja perunaa, leipää ym. Tarkoitus olisi olla vain jouluun asti dieetillä mutta onko tässä järkeä laihduttaa näin jos kilot tulee heti takasin ku alottaa taas hiilareitten syönnin?!

Vierailija
8/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyn edelleekin (4 vuotta jo!). Oloni oli yksinkertaisesti niin hyvä, ettei tehnyt enää yhtään mieli hiilarimässyjä. Totta kai kilot tulevat takaisin jos palaa vanhaan syömiseen, joten karppausta ei kannata ajatella minään ohimenevänä kuurina. Se on elämäntapa.

Vierailija
9/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti vp laski? Kiitos kun kerroit, tuosta sain lisäpontta omaan karppaukseeni. Mulle ovat aina lääkärit sanoneet, että koska olen muuten terve, liikunnallinen, terveellisesti syövä ja painoa liikaa " vain" vajaat 10kg, (painan 67 kg, ihannepaino ehkä joku 59kg) niin tuskin sillä on merkitystä verenpaineeseen. t. 5

Vierailija
10/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko laskeneet nekin? Mulla on kolesteroli aika ylärajoilla, vaikka en syö huonoja rasvoja, syön paljon kalaa, kasviksia tms.

Vierailija
11/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle sanottiin, että verenpaine on " sukuvika" eikä sille mahda mitään. Molempien avnhempien puolella sukurasitetta korkeaan verenpaineeseen. Mutta ihme kyllä karppaus auttoikin! Nyt kun saisin vielä verenpainetautisen (normaalipainoisen) äitinikin karppaamaan.

t:8

Vierailija
12/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseälläni olivat luokkaa 140/94, ja sain niihin lääkityksenkin muutama vuosi sitten. Lääkitys on ainakin mulla aivan sivuvaikutukseton ja pitää paineet normaalina, mutta olisihan se tosi hienoa jos saisi paineet laskemaan normaaleiksi ilman lääkkeitä! t. 5

Vierailija
13/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläapaine melkein 140, alapaine yli 90. Niitä seurailtiin, mutta ei ollut vielä tarvetta lääkitykselle. Nyt 120/70 ollut jo neljä vuotta ja läpi kahden raskauden. Kolesterolia ei ole mitattu.

8

Vierailija
14/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se ei vaan sovi mun elimistölleni. Nälkä ei vaivannut koskaan toisin kuin painonvartijoiden nälkäkuurissa. Mutta vatsani ei kertakaikkiaan kestänyt, kärsin ärtyneestä suolesta ja mulla oli koko sen kuukauden kokeilun verran jatkuva ripuli. Painoa taisi pudota joku vajaat 3 kg eli ei ihan hirveesti. Mun kropalle ei taida sopia mikään laihis kun aina vatsa prakaa kun jotakin yrittää....

Vierailija
15/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin, huonolla menestyksellä. ja taatusti karppasin ns. " oikein" , ja useita kuukausia yritin, että ei ole siitä kyse niinkuin karppaajat täälläkin aina olettavat.

Mutta en ole hiilariherkkä muutenkaan, ei mulla verensokerit minnekään heilahtele, en kärsi mistään himoista enkä vaivoista. ENkä ole koskaan ollut ylipainoinen.

Vierailija
16/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //karppaus. info/forum/viewtopic. php?t=22115

Vierailija
17/17 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä söin aika paljon, ja en juuri lainkaan hiilareita (alle 20). Kalorimäärä siinäkin ratkaisee. Karppaamisen jälkeen kiloja tuli kaksinverroin, harmittaa, normaalipainoisesta oisin halunnut 5kg tiputtaa. Nyt ois 8 tiputettavana. Nesteet lähti kyllä vauhdilla alkuun, mutta sittten alkoi nekin 3 kg tulla takaisin. Mutta mulla meni ihan herkutteluksi, oisi kai pitänyt hieman energian määrää rajoittaa.