Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olisi sinun rikkaat ja rahattomat budjetti?

Vierailija
30.03.2023 |

Lukeutisitko kumpaan joukkoon ja pärjäisitkö pienellä budjetilla? Mitä ajatuksia isompi budjetti toisi, olisiko elämä erilaista kuin nyt?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee pakollisiin  kuluihin noin 800 euroa/kk. Ja pärjään ihan hyvin, mutta tietenkin joutuisin köyhien puolelle.

Vierailija
2/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa, käyn töissä ja saan palkkaa, jonka määrää itse asiassa en edes tiedä. Rahaa käytän tarpeen mukaan, mutta en ole koskaan laskenut paljonko sitä menee. Raha ei ole minulle niin tärkeä asia että viitsisin vaivata päätäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkobudjettimme on noin 1600e eli varmaankin rikkaiden puolella oltaisiin.

Vierailija
4/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin se rikas ja viikkobudjetti olisi miellyttävät 110 e. Sen enempää en rahaa ruokaan, harrastuksiin jne. käytä, joten kanssani kotia ja elämäntapaa vaihtavalla köyhällä olisi itkussa pitelemistä.

Vierailija
5/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa, käyn töissä ja saan palkkaa, jonka määrää itse asiassa en edes tiedä. Rahaa käytän tarpeen mukaan, mutta en ole koskaan laskenut paljonko sitä menee. Raha ei ole minulle niin tärkeä asia että viitsisin vaivata päätäni

Näinhän se menee. Rikkaat ei edes ymmärrä miten autuaaksi se tekee ettei tarvitse ruokakaupassa laskea paljon saa ostettua.

Vierailija
6/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formaatissahan lasketaan ja on käytössä se raha mitä osapuolilla menee 1vkossa, ei kuukaudessa.

En osaa sanoa summaa, jos siihen pitää jyvittää se summa mitä menee viikossa ihan kaikkeen mukaan lukien asuminen ym, mutta jos se on pelkkä ruokakauppasumma/syöminen niin summa olisi n.300€/vko.

Vierailija
7/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjelmassa taitaa kaikilla rikkailla mennä omat ja firman rahat sekaisin, velat on saatavia ja brutto on sama kuin netto.

Jos Sara sai puolisonsa kanssa 60k vuosituloilla viikkobudjetiksi 1900 niin mulla se olisi sitten jotain 4000e ja ihan yksin.

Todellisuus hädintuskin 1000e.

Vierailija
8/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin se rikas ja viikkobudjetti olisi miellyttävät 110 e. Sen enempää en rahaa ruokaan, harrastuksiin jne. käytä, joten kanssani kotia ja elämäntapaa vaihtavalla köyhällä olisi itkussa pitelemistä.

Miksi olisi itkussa pidättelemistä? En ole ohjelmaa katsonut, en tiedä miten määräytyy se paljonko rahaa toinen saa käyttöön.

Vierailija
9/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen, viikkobudjetti vaihtelee. Olis varmaan jotain 300-500 € sellaiseen arkeen kauppareissuineen ja harrastuksineen viikosta riippuen. Joskus saattaa mennä varmaan 150-200 €.

Vierailija
10/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas!

Mulla on viikkobudjetti hiukan alle 50€ ja tulen sillä toimeen vallan mainiosti.

Vierailija
11/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkobudjetti on noin 140 e/kaksi henkilöä. Sillä pärjätään hyvin. En haluaisi edes enempää. En Ainakaan toisten rahoja.

Vierailija
12/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten viikkobudjetti lasketaan. Jos asumisen ja laskujen jälkeen käytössä oleva raha tällä hetkellä jaettaisiin neljään niin joku 150 eur olisi budjetti. Jos rikkaiden tyylillä kaikki rahat ja ehkä voi jotain viikkoa hemmotella vielä niin sitten 600 eur.

Vierailija
13/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikas!

Mulla on viikkobudjetti hiukan alle 50€ ja tulen sillä toimeen vallan mainiosti.

Minä laskin mukaan kaikki vuotuiset vaate-, terveys-, harrastus- jne.kulut. Pelkkään ruokaan en saa 110 euroa kulutettua.

Vierailija
14/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 500 per viikko

Joskus vain 300

Ja tolla maksaa kaiken

Vierailija
15/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee lainoihin paljon rahaa, koska omistamme sijoitusasuntoja.

Tietty tulee myös vuokratuloja

Vierailija
16/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä menee lainoihin paljon rahaa, koska omistamme sijoitusasuntoja.

Tietty tulee myös vuokratuloja

Niitä ei ymmärtääkseni lasketa viikkobudjettiin.

Vierailija
17/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt niin, että budjetti tulee siitä, miten paljon rahaa OLISI käytettävissä, ei kuinka paljon normaalisti käyttää viikossa. Harva varakas käyttää kaikki rahansa samantien ostoksiin, vaan suurin osa lyhentää ensin lainoja ja laittaa myös ison osan säästöön. Meilläkin viikkobudjetti olisi 1400 € / vko, vaikka ollaan keskituloisia eikä todellakaan käytetä tuollaisia rahoja viikossa ostoksiin tai palveluihin.

Vierailija
18/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Rikkaat ei edes ymmärrä miten autuaaksi se tekee ettei tarvitse ruokakaupassa laskea paljon saa ostettua.

Rikas on vähän suhteellinen käsite, ruokaan minulla menee ehkä 100 euroa.

19/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-600 e viikko normaalisti, jos ei ole  esim. autovakuutus, sähkö, tai  isompia matka  ym. kuluja

Vierailija
20/23 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkobudjettini on 1600 euroa, eli kuuluisin varmaankin rikkaisiin. Mulla ei kylläkään ole niin hienoa asuntoa tai autoa että minut huolittaisiin sarjaan, auto on uusi mutta "vaan" 50 000 euron arvoinen.

Chafakien budjetin laskukaavalla laskettuna (1900 euron viikkobudjetti 60 000 bruttovuosituloilla) mun viikkobudjetti ohjelmassa olisi n. 2300 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi