Paljonko olisi sinun rikkaat ja rahattomat budjetti?
Lukeutisitko kumpaan joukkoon ja pärjäisitkö pienellä budjetilla? Mitä ajatuksia isompi budjetti toisi, olisiko elämä erilaista kuin nyt?
Kommentit (23)
Ei mitään tietoa, käyn töissä ja saan palkkaa, jonka määrää itse asiassa en edes tiedä. Rahaa käytän tarpeen mukaan, mutta en ole koskaan laskenut paljonko sitä menee. Raha ei ole minulle niin tärkeä asia että viitsisin vaivata päätäni
Viikkobudjettimme on noin 1600e eli varmaankin rikkaiden puolella oltaisiin.
Olisin se rikas ja viikkobudjetti olisi miellyttävät 110 e. Sen enempää en rahaa ruokaan, harrastuksiin jne. käytä, joten kanssani kotia ja elämäntapaa vaihtavalla köyhällä olisi itkussa pitelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tietoa, käyn töissä ja saan palkkaa, jonka määrää itse asiassa en edes tiedä. Rahaa käytän tarpeen mukaan, mutta en ole koskaan laskenut paljonko sitä menee. Raha ei ole minulle niin tärkeä asia että viitsisin vaivata päätäni
Näinhän se menee. Rikkaat ei edes ymmärrä miten autuaaksi se tekee ettei tarvitse ruokakaupassa laskea paljon saa ostettua.
Formaatissahan lasketaan ja on käytössä se raha mitä osapuolilla menee 1vkossa, ei kuukaudessa.
En osaa sanoa summaa, jos siihen pitää jyvittää se summa mitä menee viikossa ihan kaikkeen mukaan lukien asuminen ym, mutta jos se on pelkkä ruokakauppasumma/syöminen niin summa olisi n.300€/vko.
Tässä ohjelmassa taitaa kaikilla rikkailla mennä omat ja firman rahat sekaisin, velat on saatavia ja brutto on sama kuin netto.
Jos Sara sai puolisonsa kanssa 60k vuosituloilla viikkobudjetiksi 1900 niin mulla se olisi sitten jotain 4000e ja ihan yksin.
Todellisuus hädintuskin 1000e.
Vierailija kirjoitti:
Olisin se rikas ja viikkobudjetti olisi miellyttävät 110 e. Sen enempää en rahaa ruokaan, harrastuksiin jne. käytä, joten kanssani kotia ja elämäntapaa vaihtavalla köyhällä olisi itkussa pitelemistä.
Miksi olisi itkussa pidättelemistä? En ole ohjelmaa katsonut, en tiedä miten määräytyy se paljonko rahaa toinen saa käyttöön.
Olen keskituloinen, viikkobudjetti vaihtelee. Olis varmaan jotain 300-500 € sellaiseen arkeen kauppareissuineen ja harrastuksineen viikosta riippuen. Joskus saattaa mennä varmaan 150-200 €.
Vierailija kirjoitti:
Rikas!
Mulla on viikkobudjetti hiukan alle 50€ ja tulen sillä toimeen vallan mainiosti.
Viikkobudjetti on noin 140 e/kaksi henkilöä. Sillä pärjätään hyvin. En haluaisi edes enempää. En Ainakaan toisten rahoja.
Riippuu miten viikkobudjetti lasketaan. Jos asumisen ja laskujen jälkeen käytössä oleva raha tällä hetkellä jaettaisiin neljään niin joku 150 eur olisi budjetti. Jos rikkaiden tyylillä kaikki rahat ja ehkä voi jotain viikkoa hemmotella vielä niin sitten 600 eur.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas!
Mulla on viikkobudjetti hiukan alle 50€ ja tulen sillä toimeen vallan mainiosti.
Minä laskin mukaan kaikki vuotuiset vaate-, terveys-, harrastus- jne.kulut. Pelkkään ruokaan en saa 110 euroa kulutettua.
Ehkä joku 500 per viikko
Joskus vain 300
Ja tolla maksaa kaiken
Kyllä meillä menee lainoihin paljon rahaa, koska omistamme sijoitusasuntoja.
Tietty tulee myös vuokratuloja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä menee lainoihin paljon rahaa, koska omistamme sijoitusasuntoja.
Tietty tulee myös vuokratuloja
Niitä ei ymmärtääkseni lasketa viikkobudjettiin.
Mä olen ymmärtänyt niin, että budjetti tulee siitä, miten paljon rahaa OLISI käytettävissä, ei kuinka paljon normaalisti käyttää viikossa. Harva varakas käyttää kaikki rahansa samantien ostoksiin, vaan suurin osa lyhentää ensin lainoja ja laittaa myös ison osan säästöön. Meilläkin viikkobudjetti olisi 1400 € / vko, vaikka ollaan keskituloisia eikä todellakaan käytetä tuollaisia rahoja viikossa ostoksiin tai palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Rikkaat ei edes ymmärrä miten autuaaksi se tekee ettei tarvitse ruokakaupassa laskea paljon saa ostettua.
Rikas on vähän suhteellinen käsite, ruokaan minulla menee ehkä 100 euroa.
500-600 e viikko normaalisti, jos ei ole esim. autovakuutus, sähkö, tai isompia matka ym. kuluja
Viikkobudjettini on 1600 euroa, eli kuuluisin varmaankin rikkaisiin. Mulla ei kylläkään ole niin hienoa asuntoa tai autoa että minut huolittaisiin sarjaan, auto on uusi mutta "vaan" 50 000 euron arvoinen.
Chafakien budjetin laskukaavalla laskettuna (1900 euron viikkobudjetti 60 000 bruttovuosituloilla) mun viikkobudjetti ohjelmassa olisi n. 2300 euroa.
Nyt menee pakollisiin kuluihin noin 800 euroa/kk. Ja pärjään ihan hyvin, mutta tietenkin joutuisin köyhien puolelle.