Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hauskaa tässä perhearjessa piti olla?

Vierailija
29.03.2023 |

Kun pääsee kotiin on vastassa toisten sotkut, tiskit ja ruuanlaitto. "Kotitöitä voi jakaa", ADHD-teinin kanssa tästä vaan ei ole hyötyä kun hän sotkee ja aiheuttaa uusia kaaoksia sitä mukaa lisää kuin tekee jotain. Ainainen ruuan kotiin kantaminen, sukkien etsiskely, pyykkäys.
Teini tiuskii ja pyytää uusia vaatteita ja rahaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä nopeasti kasvaa. Voimia.

Vierailija
2/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi komea ja j ä n n ä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi komea ja j ä n n ä?

Komea on muttei jännä. Emme asu yhdessä vielä. Ap

4/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka väitti että sen piti olla? Mikä pakko niitä lapsia on hankkia jos niitä ei halua.

Vierailija
5/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaahan se ei todellakaan aina ole! Mutta ehkä kuitenkin kaiken vaivan arvoista?

Vierailija
6/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä nopeasti kasvaa. Voimia.

Ei ole enää montaa vuotta jäljellä, mutta onhan tätä kestän. Ap

Vierailija
7/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

Kuka väitti että sen piti olla? Mikä pakko niitä lapsia on hankkia jos niitä ei halua.

Halusin lapsen aikanaan, kun luulin että olisi vähän helpompaa esim että tienaisin enemmän, en myös tietenkään tiennyt että lapsella olisi ADHD ja millaista adhd-lapsen kanssa on. Luulin, että lapsi olisi raskas kolme ekaa vuotta ja sen jälkeen olisi vähän omatoimisempi ja rauhallisempi. Nuorena ajattelin muutenkin että kaikista haasteista kyllä selviää vaikkei menisi niinkuin toivoo. Ap

Vierailija
8/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kuuntelin puolisen tuntia naapurin pariskunnan riitelyä ja varhaisteinin torumista (ei siis voinut välttyä kuulemasta, eikä ole ensimmäinen kerta). Tavarat lentää ja kirosanat kaikuu. Uusioperheen uusin vaipoissa oleva tulokas itkee täyttä kurkkua taustalla.

Samaan aikaan pohdin, että onneksi minulla ei ole lapsia ja että missä vaiheessa tulee soittaa naapuriperheelle apuja vaikka sosiaalipäivystyksen kautta..?

Vierailija
9/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaahan se ei todellakaan aina ole! Mutta ehkä kuitenkin kaiken vaivan arvoista?

Siinä mielessä ehkä jos lapsen saa aikuiseksi ja hän pärjää ja voi hyvin. Siinä mielessä ei, jos ei koko ajasta ole melkein ollenkaan nauttinut. Mietin vaan, kun tänään tapasin vain joitain vuosia minua vanhemman naisen, joka oli saanut elämässään tehtyä yhtä ja toista. Tuntuu, että sellaisella ihmisellä on niin paljon erilaista historiaa, kun itellä sitä kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa ja kotielämää vuosikausia. Ap

Vierailija
10/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kuuntelin puolisen tuntia naapurin pariskunnan riitelyä ja varhaisteinin torumista (ei siis voinut välttyä kuulemasta, eikä ole ensimmäinen kerta). Tavarat lentää ja kirosanat kaikuu. Uusioperheen uusin vaipoissa oleva tulokas itkee täyttä kurkkua taustalla.

Samaan aikaan pohdin, että onneksi minulla ei ole lapsia ja että missä vaiheessa tulee soittaa naapuriperheelle apuja vaikka sosiaalipäivystyksen kautta..?

Sinäkin olet joskus ollut jonkun lapsi. Ajatteliko äitisi sinusta noin?

Vierailija
11/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko lasua? Sinne tehdään kai yleensä netin kautta ilmoitus. En kyllä tiedä mitä ajattelit, että lasu voi tehdä perheelle, jossa on riitelyä?

Ilmoita tietenkin poliisille, jos siellä on väkivaltaa. Ap

Vierailija
12/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää etukäteen millaisia lapsista tulee. Se vain on kestettävä.

Vierailija
13/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä ehkä jos lapsen saa aikuiseksi ja hän pärjää ja voi hyvin. Siinä mielessä ei, jos ei koko ajasta ole melkein ollenkaan nauttinut. Mietin vaan, kun tänään tapasin vain joitain vuosia minua vanhemman naisen, joka oli saanut elämässään tehtyä yhtä ja toista. Tuntuu, että sellaisella ihmisellä on niin paljon erilaista historiaa, kun itellä sitä kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa ja kotielämää vuosikausia. Ap

Tämä ei ole tietty pelkästään lapsen vuoksi, tiedän, että jotkut esimerkiksi matkustaa lasten kanssa. Omalla kohdalla vaikuttanut myös rahanpuute ym elämän tekijät

Ap

Vierailija
14/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsi jolle äitini hoki koko ajan että kunpa kasvaisin ja muuttaisin kotoa pois. Sitten kun kasvoin ja muutin kotoa pois, alkoi valitus miksi en koskaan käy enää kotona.

Vierailija
15/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole tietty pelkästään lapsen vuoksi, tiedän, että jotkut esimerkiksi matkustaa lasten kanssa. Omalla kohdalla vaikuttanut myös rahanpuute ym elämän tekijät

Ap

Sun elama tuskin ois kovin erilaista ilman lasta. Yha teksit toita, kokkaisit, pyykkaisit ja valittaisit. Yhta lailla elemasi ois valunut arkeen. Sinun kultakimpaleesi on lapsesi. Elamasi ilo ja sisalto.

Jokaisella on omanlainen elama, mutta jotkut tekijat eivat valttamatta muuta sita suuntansa.

Elama rakennetaan nakoisekseen lapsen kanssa :)

Ja se vanhempi rouva. Hanella on ollut onnea tiessaan, mutta han saattoi katsoa sinua kadehtien. Unelmoida siita millaista ois perheaidin arki.

Vierailija
16/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin olet joskus ollut jonkun lapsi. Ajatteliko äitisi sinusta noin?

Taisit ymmärtää viestini väärin. Enhän minä teiniä syyllistä vaan aikuisia, jotka eivät selviä tilanteesta riehumatta. Lapsi on aina lapsi. Tavaroiden lentäminen ja riehuminen ei ainakaan minun lapsuudessani kuulunut normaaliin riitelyyn, ei lapsien eikä vanhempien osalta. Ja mistä minä tiedän onko väkivaltaa vai ei, "Lopeta, lopeta!!" kuuluu usein. Huolissani lähinnä olen ja toisaalta kiitollinen omasta rauhallisemmasta elämästä.

Vierailija
17/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
18/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ilman lapsiakin raskas. Hyvä että töitten jälkeen jaksaa lemmikit huolehtia ja siinäpä se on. Sairastan perinnöllistä sairautta, sekin vie voimia.

Vierailija
19/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti hauskempaa, kuin kotona netissä oleminen paremman tekemisen puutteessa.

Vierailija
20/25 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun elama tuskin ois kovin erilaista ilman lasta. Yha teksit toita, kokkaisit, pyykkaisit ja valittaisit. Yhta lailla elemasi ois valunut arkeen. Sinun kultakimpaleesi on lapsesi. Elamasi ilo ja sisalto.

Jokaisella on omanlainen elama, mutta jotkut tekijat eivat valttamatta muuta sita suuntansa.

Elama rakennetaan nakoisekseen lapsen kanssa :)

Ja se vanhempi rouva. Hanella on ollut onnea tiessaan, mutta han saattoi katsoa sinua kadehtien. Unelmoida siita millaista ois perheaidin arki.

Ilman lastahan ei ole pakko kokata ollenkaan. Aikana ennen lasta söin koska huvitti ja mitä huvitti.

Melko varmasti elämästäni olisi tullut hyvin erilaista ilman lasta, kukaan ei tiedä millaista. Ap