Miksi et tee ruokia alusta loppuun asti itse?
Miksi et leivo itse leipiä? Miksi et metsästä itse ruokaasi? Kaupungissakin voi metsästää esimerkiksi rusakoita. Miksi et valmista itse juustoja?
Kommentit (23)
Miksi ap ei keskustele itse valmistamiensa mikropiirien ja kuparikaapelien välityksellä?
En tiedä miten leivotaan leipää tai miten itse voisi valmistaa juustoa. Metsästyslupaa tai asetta minulla ei ole, joten ne estää metsästämisen.
Koska ei kiinnosta. Enkä syö lihaa, joten en siksikään väsäile ansoja rusakoille tähän kotikadulleni. Saattaisi naapurin mumml iltalenmilmään kompastuakin siihen.
En myöskään valmista itse vaatteitani viljelemästäni pellavasta tai omistamieni lampaiden villasta. En ole rakentanut itse autoani, aloittaen louhimalla tarvittavat raaka-aineet käsin, itse tekemälläni hakulla. Enkä ole rakentanut itse tätä taloa, missä asun. Jne jne.
Mulla on oma osaamiseni, eikä se ole ruuanlaitto tai maatalouden alkutuotanto. Kaikki kunnia viljelijöille heidän tekemästään työstä, myllyille viljojen käsittelystä, leipomon taitajille, logistiikkaketjun suunnittelijoille ja kuskeille, kauppiaille ja myyjille sekä muille arvoketjun osille. Kaikkia tarvitaan, jotta arki pyörii helposti.
Ei ole paikkaa kasvattaa omia lehmiä.
Koska raskaan työpäivän päälle arvostan helppoutta.
Olipa taas typerältä vakiospämmääjältä typerä aloitus.
Varmaan siksi, että ei ole perustuloa, millä elää. Eihän tuollaista elämää elellessä kerkeä mukaan oravanpyöräänkään.
Kaupunkilaiset eivät noita asioita tee, eivät voi eivätkä viitsi. Maaseudulla asuvista osa on aika omavaraisia, kuten esim. mekin.
Eikös viljatkin pitäisi viljellä itse?
Mikset rakenna itse omaa sähköautoa? Helppoa kuin heinän teko kun sen osaa. Mökin takaa kaivelet hieman malmia alkuun yms., saunassa sulattelet ja rikastat malmit ja varastossa sit jatkojalostat toimiviksi akuiksi yms. Autotallissa sitten voit kasata auton sitä mukaa kun saat osat valmiiksi. Jossain välissä sitten rakennat oman tuuli-/vesivoimalan generaattoereineen akun lataamiseksi yms yms. mikset jo tee?
Vierailija kirjoitti:
Koska raskaan työpäivän päälle arvostan helppoutta.
Miksi teet töitä jollekin toiselle kun voisit tehdä töitä itsellesi???
Miksi tekisin, kun voin rahalla saada valmista?
Miksi et tee itse älylaitteitasi ja tsättäile niillä täällä?
Koska vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja aika ei riitä kaikkeen mihin haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee itse älylaitteitasi ja tsättäile niillä täällä?
Sit kun tekee ne omat älylaitteet voi tehdä myös oman palstan
Ei tarvitse metsästää kun hankin parvekkeelle lehmän ja kanoja. Olenhan ovolaktovegetaristi.
Haluan olla laiska ja piereskellä vakuumin aukaisusta nousevaa kaasua samanhajuisena ulos.
Kasvatuslaatikkoa pyysin viimevuonna kaupungilta kerrostalon pihalle vaan en saanut .