*~*KesäHeinät vko48 + Esittelyt*~*
♥ KesäHeinät-07 ♥
Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
21.6.
Miiu77
ikä:29
monesko: esikoinen
24.6.
Jarmiina
ikä:
25.6.
joors1
ikä: 30
26.6.
lillukanvarsi
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
maaaaria
ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
27.6.
Fiikus77
ikä: 29
Lellu83
ikä: 23
Senniina
ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
28.6.
koala-72
ikä:34
Kihara
ikä: 32
29.6.
S@nde
ikä:30
monesko: toinen, 06/04
Äp81
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
syystoivo
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 10kk
30.6.
Sannnis
monesko: toinen, esikoinen 1v.
Adel11
ikä: 27
monesko: kolmas, tytöt -99 ja -02
Spaghetti
ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
1.7.
Oona1975
ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
punatintti
ikä:27
3.7.
nipsuli76
monesko: toinen, esikoinen 03/05
4.7.
Jushka
ikä: 28
anjuusa
ikä:
monesko: toinen, tyttö 7/05
6.7.
joutur
ikä: 32
monesko: toinen, tyttö 07/05
S@ri@
ikä:
monesko:
Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
7.7.
Omenana
ikä:
monesko:
Cityäippä
ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
Sohvi@
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
Juska82
ikä: 23
8.7.
Sunshine24
ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
9.7.
elisabet73
ikä: 33
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
10.7.
annam_
ikä:
---------------------------------------- ----------------
Lisätään myöhemmin tietoja kun täydentelette:
rondonella
Ruupikkuinen
ikä:
monesko:
Mathures
ikä: 24
ihmejakumma1
ikä:25
monesko: neljäs
@nikki
ikä: 37
monesko: toinen, esikoinen 12/00
♥♥♥♥♥
Kommentit (33)
peetta, lisäilen tietosi esittelylistalle!
Cityäipälle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Eikös olekin helpottavaa!!
Joku pähkäili mammavaatteita (sori, kun unohdan nikit samantien..) Itse hiplasin tänään housuja lindexillä, mutta en ostanut vielä. Hyvin mahtuu kaikki entiset. Tiedän kuitenkin nyt, minkälaiset haluan. Ajattelin myös pari vähän pitempihelmaista paitaa hommata. Muutenhan niitä ei niin kauheesti kannata hankkia, ellei aio pian uudestaan tiineeksi=) Jospa sit veronpalautuksista tai rv12 maagisen rajapyykin kunniaksi ostais..
Huomasin tänään, että epäsäännöllinen ruokailu aiheuttaa huonon olon. Söin aamupäivällä vähän mitä sattuu ja sitten nukuin pienet päikkärit. Sen jälkeen piti käydä kyykkimässä pytyllä, mutta mitään ei tullut. Olen huomannut saman ennenkin eli huono syöminen + päikkärit = yrjöttää. Aamuthan mulla on sellaisia, että voisi koko raskaus unohtua, iltaa kohti olo tulee enemmän raskaaksi.
Eipähän sitten muuta.
S rv10
En ole kirjoittanut piiitkään aikaan, koska viikonloppuna olin yhdellä keikkareissulla joten silloin en ehtinyt. Lisäksi mieheni meni päivittämään explorerin, ja tämä uusi versio ei suostu avaamaan vauva-lehden sivuja! :( Joten tällä mozillalla on tosi hidasta. Illat on mennyt myös töissä yms.
Perjantaina kuitenkin oli eka neuvola. (Vaikka olinkin käynyt jo yksityisellä ultrassa) Siellä mun todettiin jo olevan päivän edellä laskuistani! Eli tänään 9+5! Sydänäänet myös kuuluivat hienosti, höyryjuna, sanoi mieheni. Kauan niitä etsittiin, mutta kun löytyivät, kuuluivat tosi hyvin. Syke 180.
Ainoa huolestuttava asia oli mun alhainen hemoglobiini, 104. Juon nyt yhtä rautamehua ja saa nähdä mitä lääkärineuvolassa määrätään ens tiistaina. Huono olo ei ole hellittänyt vieläkään, vaan aamut ja päivät ovat aika tuskallisia. Illalla voi taas syödä melkein mitä vaan.
Täällä Oulussa ei kaupunki tarjoa ollenkaan sitä niskapoimu-ultraa, vaan mun eka julkinen ultra on vasta tammikuun lopulla! Taidetaan kuitenkin käydä tervehtimässä ¿hattivattia¿ ennen joulua yksityisellä sen niskaturvotusjutun merkeissä¿
Jännä muuten, kun jotkut ovat puhuneet, että ilmapiirin muutos vois jotenkin ihmeellisesti helpottaa pahoinvointiin. Olin siis viikonloppuna reissun päällä ja meillä oli säännölliset, monipuoliset ruokailut koko viikonlopun ajan. Oksensin ainoastaan yhden kerran viikonlopun aikana! Lauantaina ei ollut edes huono olo! Mietin jo, että nyt alkaa hellittää, mutta maanantaina se sitten taas alkoi¿ Että kyllä sillä reissulla joku vaikutus oli.
Jos joku haluaa siihen listaan lisäillä mun tietoja, niin ikäni on 23v. Laskettu aika 29.6 ja odotan esikoistani! Kuulemisiin!
Ps. Mulla ei ole vielä oikein mitään näkyviä merkkejä raskaudesta. Tai rinnat ovat vähän kasvaneet, mutta mahaa ei ole. Kai se kohtu voi olla jotenkin ¿sisäänpäin¿ kääntynyt, koska se neuvolantätikin etsi niin kauan niitä sydänääniä ja mietti että onkohan kohtu jossain ihmeasennossa¿ Mutta siis tiedän kyllä ettei vielä tarttis ees välttämättä näkyäkään mitään. Kivaa kun pian alkaa kasvaa oikea masu!
vaan, eipä muuta. Huonosti nukuttu yö takana, joten ei voimia kirjotella sen enempää.
S 10+1
sen kun jatkuu...ehdin jo toiveikkaana ajatella, että helpottaa kun pari päivää oli ihan hyvä olo reilun kolmen viikon oksentelun jälkeen. Mutta eilen illalla taas ymppäily jatku.
Tosi moni tuntuu jo käyneen ultrassa, meillä vasta kolmen viikon päästä eka, täällä píenellä paikkakunnalla ei juuri ole edes yksityiselle mahdollista mennä. Pitää vaan jaksaa odotella.
rv 9+6
Kuten otsikkokin kertoo...Taitaa tuo väsymys jo hiukan helpottaa. Ei oo enää joka yö tarvinu juosta vessassa, ja oon saanut nukkua rauhassa. Päiväunetkaan ei enää maistu. Ihme juttu mut hyvä jos näin on. Työt pitäis taas alotella tän viikon vapaan jälkeen joten saas nähdä kuinka sitä jaksaa valvoa.. Mut sit meneekin melkein kuukaus ennen kun tarvii mennä yötöihin. Mutta taas ois mentävä. Kiirettä kun pitää kovin paljon näin vapaalla... =)
Jaksamisia kaikille.
Miiu ja pirpana 11+0.
Olis mukavaa kuulla millä nimillä kutsutte tulevaa perheenjäsentä. Meillä puhutaan kirpusta. Olen tällanen hätänen esikon odottaja, joten olen jo suunnitellu nimiäkin molemmille. Hih, ehkä hieman etuaikaista, mutta oikein hauskaa ajankulua iltaisin miehen kanssa. Meillä vaan tuntuu olevan aika erilainen nimimaku, joten joudun kait jollain kohtaa jyräämään miehen ehdotukset :)
Varasin uudestaan ultraan ajan, että pääsen heti ton maagisen 12 viikon jälkeen kattoon, että kaikki on ok. Meilläkään ei ole kunnassa kun yks ultra, joten mun on ainakin oman mielenrauhan takia pakko levittää lompakkoo.
kihara 10+0
viikonloppuja tulin toivottelemaan, eipä mullakaan muuta.
S 10+2
Onkos joulukalenterit jo avattu?!
Olo on entisellään, ehkä kuvotus hiukan helpottanut. Väsymys on edelleen huimaa, yöunet jatkuvasti 10 h minimissään. Eipä paljon tarvitse sosiaalisesta elämästä huolehtia, kun on aina joko töissä tai nukkumassa. Onneksi esikoinenkin menee nukkumaan ajoissa, köllötellään sitten yhdessä unten maille :).
Flunssaa iskee taas päälle, tylsää. Kai se vastustuskyky jotenkin alenee näin raskauden aikana ettei elimistö hylji tuota vierasta otusta?
Esikoinenkin valvotti viime yönä - pikku raukalla oli ensimmäistä kertaa kasvukipuja jaloissa. Oli aika surkeana, mutta onneksi hieronta auttoi.
Kiharako se kyseli tekonimistä - meidän tulokas on Öttiäinen :). Ja niitä nimiä minä olen miettinyt jo ennen kuin olin raskaanakaan - jostain syystä vain pojalle, en tiedä miksi on niin vahva olo, että pikkuveli siellä kasvaa. Kumpi vaan on luonnollisesti tervetullut!
Maanantaina sitten eka neuvola - synnytyssairaalan olen jo päättänyt ja käynkin siellä taas varmaan jo tehostetussa seurannassa, kun oli tuo paastosokeri vielä vähän koholla. Ei muuta kuin tiukempaa dieettiä pitämään :).
Eipä sen kummempia tähän hetkeen, kaikille oikein hyvää viikonloppua! Meidän perheen olisi tarkoitus suunnistaa sunnuntaina Ti-Ti -nalle konserttiin Kultsalle, että ehkä nähdään siellä vaikka ei tunnetakaan ;).
-Cityäippä ja Öttiäinen 8+6 ja esikoinen 3v1kk-
niin helposti muista...
Olo on viela vahan niin ja nain, vaikka vasymys alkaa tosiaan vahan helpottaa. Pahaa oloa oli mullakin paljon vahemman alkuviikolla kun oli matkoilla, ja minakin luulin sen jo helpottaneen kokonaan. Nyt on taas ollut tavallista pahempi paiva... No, kai se siita parin viikon kuluttua pitaisi helpottaa. Paa-asia, etta jouluna maistuisivat syotavat!!
Mulla on eka varsinainen ultra vasta viikolla 12 (eli vahan alle 2 viikon kuluttua), kun se on sitten se niskaoimu-ultra. Kuten jo kerroin kavin jo viikolla 6+4 varhaisultrassa kovien alavatsakipujen vuoksi, mutta kylla siella naytti kaikki olevan ihan hyvin. Onneksi!
Iloista ekaa adventti viikonloppua teille!
T. Spaghetti 9+6 ja pieni jolla ei ole viela tekonimea...
tulin toivottelemaan ja pinoa nostelemaan. Olotilassa ei sen kummempaa raportoitavaa=) Työnimeä ei tulokkaalla vielä ole, mutta kaikenlaiset matovaltoset, nallekarkit, tilput ym. pyörineet huulilla. Ehkä se joksikin siitä muotoutuu piakkoin.
Ihanaa kun joulukuu tulla tupsahti!
Joo mun laskettu aikani ei vieläkään varma ole, mutta se meidänkin pienen paikkakunnan ultra jossa sen la:n voi varmistaa niin tulee oleen joskus kolmen viikon päästä. unohdin eilen soittaa ultra aikaa, ja seuraava mahdollisuus on ensi perjantaina. toivottavasti ehtii ultra joulun alle :)
Itsellä raskaus oireita ei onneksi ole vielä pahempia ollut. Ällötystä esiintyy tiettyjä ruokia ja kahvia kohtaan, mutta ei ole tarvinnut pönttöä käydä morjestamassa. Paitti öisin kun pitää joka yö herätä käymään pissalla. se on inhottavaa, kun tahtois nukkua kunnolla. Ja tulee heti huonosti nukuttu yö ja väsymystä päivällä kun on joutunut pomppaan sängystä yöllä.
Huomenna on illalla pikkujoulut tiedossa. No ilmoittauduin sinne, aikomukseni ei ole vielä tosiaankaan kertoa kelleen että oon raskaana, kun en itsekään oikein vielä usko sitä :) Löysin alkosta " alkoholitonta" punaviiniä 0,5% sit sitä jotain Stowford mikä liekään , siinä on 1%.
Mitäs luulette, kuinka paljon tuommoinen 1 % haittaa? otin niitä kolme pulloa, jos hiljakseen joisin, ja toivon ettei kukaan huomaa että juon alkoholitonta. Täytyy varmaan surffata nettiä, kun en vieläkään oikein tiedä mitään hyvää nettisivustoa mistä löytäis aina vastauksen tämmöisiin kysymyksiin. Mutta teidän mielipidettä arvostaisin kanssa.
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
Pinomme on kovin hiljainen...
Joka aamu kun herään, lasken missä vaiheessa raskaus on. Jokainen eteenpäin päästy päivä tuntuu voitolta, siis siinä mielessä että raskauden mahdollisuus jatkoa hyvin paranee päivä päivältä.
Minulla on viimeisen viikon ollut erilaisia alavatsa-tuntemuksia. Viimeisin on se, että istuutuessa tai asentoja vaihtaessa sisuksiin sattuu. Nyt on pari päivää jomottanut johonkin kohtaan koko ajan. Toivon että tämä on normaalia. Maha ainakin on kasvanut. Vaikka nyt alkaakin vasta rv 9, maha on jo ihan selvästi nähtävissä. Peittely-yritykset vaativat telttaa...
Joku kyseli aikaisemmin työnimistä. Meillä ei varsinaista nimekettä ole annettu, eniten puhumme " toukasta" tai " pavusta" . Ehkä tämäkin konkretisoituu, kun raskasu on vähän pidemmällä (eikä tarvitse koko ajan panikoida).
Kävin tänään Ikeassa ja oli pakko katsastaa samalla hieman vauvan sänkyjä ym. tarvikkeita...
Elisabet rv 8+6
Nyt alkaa ilmeisesti olla sellainen vaihe itse kullakin, että maha-asukista on jo ultra- tai sydänääni havaintoja. Se aika ihanaa, kun tietää että mahassa asustaa oikeasti elävä ihmisenalku.
Joku kyseli aikaisista ultrista. Itse olen käynyt yksityisellä ja käyn vielä kerran kahden viikon päästä. Sitten siirryn neuvolatädin hoiviin ja kunnallisiin palveluihin. Syynä aktiiviselle ultraukselle kaksi kesken mennyttä raskautta (tuulimuna ja keskenmeno). Haluan vain itselleni mielenrauhaa, jos kolmas kerta toden sanoisi...
Todella malttamattomasti odotan tuota seuraavaa ultraa ja neuvolaa. Nyt on muuten kyllä ollut rauhallisemmat tunnelmat, en ole koko ajan vahtaamassa oireitani. Tosin tällä viikolla on ollut myös niin öklö olo ettei ole tarvinnut epäillä onko oireita vai ei.
Minun mahani on kasvanut sen verran, että en meinaa mahtua vanhoihin vaatteisiini. Tosin kaikki vaatteeni ovat kohtuullisen tyköistuvia. VOisinkohan jo ostaa uhdet mammahousut tms.? Eilen ostin madame-malliston sukkikset, ettei paina mahaa. Muuten hyvät mutta haara roikkuu melkein polvien kohdalla.
Elisabet rv 8+2