*~*KesäHeinät vko48 + Esittelyt*~*
♥ KesäHeinät-07 ♥
Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
21.6.
Miiu77
ikä:29
monesko: esikoinen
24.6.
Jarmiina
ikä:
25.6.
joors1
ikä: 30
26.6.
lillukanvarsi
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
maaaaria
ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
27.6.
Fiikus77
ikä: 29
Lellu83
ikä: 23
Senniina
ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
28.6.
koala-72
ikä:34
Kihara
ikä: 32
29.6.
S@nde
ikä:30
monesko: toinen, 06/04
Äp81
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
syystoivo
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 10kk
30.6.
Sannnis
monesko: toinen, esikoinen 1v.
Adel11
ikä: 27
monesko: kolmas, tytöt -99 ja -02
Spaghetti
ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
1.7.
Oona1975
ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
punatintti
ikä:27
3.7.
nipsuli76
monesko: toinen, esikoinen 03/05
4.7.
Jushka
ikä: 28
anjuusa
ikä:
monesko: toinen, tyttö 7/05
6.7.
joutur
ikä: 32
monesko: toinen, tyttö 07/05
S@ri@
ikä:
monesko:
Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
7.7.
Omenana
ikä:
monesko:
Cityäippä
ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
Sohvi@
ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
Juska82
ikä: 23
8.7.
Sunshine24
ikä: 24
Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
9.7.
elisabet73
ikä: 33
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
10.7.
annam_
ikä:
---------------------------------------- ----------------
Lisätään myöhemmin tietoja kun täydentelette:
rondonella
Ruupikkuinen
ikä:
monesko:
Mathures
ikä: 24
ihmejakumma1
ikä:25
monesko: neljäs
@nikki
ikä: 37
monesko: toinen, esikoinen 12/00
♥♥♥♥♥
Kommentit (33)
[color=FF3030][size=4]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=4]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77
[color=CD2990]ikä:29
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1
[color=CD2990]ikä: 30
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria
[color=CD2990]ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77
[color=CD2990]ikä: 29
[size=2][color=0000EE]Lellu83
[color=CD2990]ikä: 23
[size=2][color=0000EE]Senniina
[color=CD2990]ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72
[color=CD2990]ikä:34
[size=2][color=0000EE]Kihara
[color=CD2990]ikä: 32
[size=2][color=0000EE]-Veruska-
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde
[color=CD2990]ikä:30
monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 10kk
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis
[size=2][color=0000EE]Spaghetti
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975
[color=CD2990]ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti
[color=CD2990]ikä:27
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka
[color=CD2990]ikä: 28
[size=2][color=0000EE]anjuusa
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur
[color=CD2990]ikä: 32
monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä
[color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82
[color=CD2990]ikä: 23
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24
[color=CD2990]ikä: 24
[size=2][color=0000EE]Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73
[color=CD2990]ikä: 33
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_
[color=CD2990]ikä:
--------------------------------------------------------
Lisätään myöhemmin tietoja kun täydentelette:
[size=2][color=0000EE]Ruupikkuinen
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Mathures
[color=CD2990]ikä: 24
[size=2][color=0000EE]ihmejakumma1
[color=CD2990]ikä:25
monesko: neljäs
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥
Ultrassa käytiin jo ja kaikki hyvin! Huh, kyllä jännitti. Löytyipä massusta kuitenkin viikkoja ja päiviä vastaava ihmisen alku. Sillä oli jo pienet kädet ja jalatkin, joilla hän meille sieltä ruudusta vilkutteli. Sentin verran oli pituuttakin tullut lisää. Toinen pallukka oli sulanut pois, joten sitä ei tarvitse enää miettiä.
Tuosta värien laittamisesta esittelyihin. Täytyy siis ottaa esille se esittelypino, painaa " lainaa alkuperäistä viestiä" , jolloin tähän viestiruutuun tulee esittelyt + väri- ja kokokäskyt. Kopioi se (maalaa hiirellä ja paina copy) ja liitä uuteen viestiin (paste), tee päivitykset ja paina ok. Voin kyllä nuo päivitykset hoitaa, niin ei tule päällekkäistä työtä. Kiitos kuitenkin cityäipälle alotuksesta!
Nyt on vaan opeteltava nauttimaan tästä oireettomasta olotilasta ja luotettava siihen, että kaikki menee hyvin!
Senniina 9+5
Mä vaan copy pastesin sen alkuperäisen listan, en tajunnut " lainata" viestiä - aina oppii, ehkä sitten ensi kerralla tarpeen vaatiessa on jo homma hallussa ;).
Ihana kuulla hyviä ultrauutisia!! Nyt vaan nauttimaan siitä oireettomasta odotuksesta, niin kuin itsekin sanoit!
Nyt töitä jatkamaan - raportoin sitten itse ultrakuulumiset ylihuomenna.
-Cityäippä edelleen 8+2-
Heti alkuun onnittelut Senniinalle, että ultrassa kaikki hyvin. Eikös vaan helpotakin kummasti, kun saa käydä kurkkaamassa masuun ja siellä on kaikki hyvin?
Koita saada nukuttua vielä pari yötä Cityäippä, ennen omaa ultraasi ja tule sit heti kertomaan kuulumisia.
Voimia kaikille, joilla asiat eivät ole hyvin. Myös minun 1. raskauteni päättyi keskenmenoon, mutta plussasin kyl heti uudestaan. Poikkeilkaahan tekin jos jaksatte, kertomassa kuulumisia ja toivottavasti sit pian saadaan kuulla teistä myös uusia plussa-uutisia.
Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Jotenkin tuntuu, että tän alkuhulinan jälkeen en edes aina muista, että olen raskaana. Kuulostaako pöhköltä? Vatsaa ei vielä ole ja huono olo on alkanu helpottaan. Tissitkään ei oo enää kipeet. Oikeestaan ei muuta, kun että oon vähän ryytyneempi kuin ennen, mutta sekin kai vois mennä tän pimeän syksyn piikkiin.
uutisia Senniina! Cityäipällekin toivon yhtä ihania ultrailuja.
Olin viikonloppuna ihan huolissani, että pahoinvointi on loppunut. Eipä hätää, tänään se möyrysi oikein voimalla takaisin.
Juttelin äitini kanssa ja hän oli sitä mieltä, että nykyään saa raskaudesta ehkä liikaakin tietoa. Hän itse, minua odottaessaan, tiesi vain että pahoinvointi kestää noin 3 kk. Toisaalta olen samaa mieltä. Jos ei tietäisi mistään kammovaaroista mitään, voisi olla helpompaa.
Töissä oleminen on siinä mielessä mukavaa, että ei ehdi pähkylöidä kakiken maailman tuntemuksia. Viikonloppuna ehtii hiljentymään ja samalla myös tarkkailemaan itseään...Tosin kyllä viikonloppuna saa nukkua niin paljon kun haluaa.
Mietin niitä odottajia, joilla on pieniä lapsia hoidettava. Itselläni ei ole joten keskityn todellakin omaan napaan. Ei aina hyvä, mutta väsyneenä ja okse kurkussa lapsen hoitokaan ei kuulosta huviretkeltä...
Tuleva lapseni taitaa olla kasvissyöjä, koska en ole oikein pystynyt syömään lihaa enkä kalaa. Juusto ja kananmunat sen sijaan maistuu oikein hyvin, samoin kuin vihannekset ja hedelmät.
Elisabet rv 8
Taidanpa minäkin haluta listalle eli
LA 28.06.
AMS74
IKÄ: 32
MONESKO: toinen, poika 07/05
Mut on nähtävästi tiputettu tuolta listalta, eli uudestaan: la olis 6.7 ensimmäinen vaavi tulossa :) mitäs muuta sinne täytyy lisäillä? Naimisissa olen juu.
Miten muuten ultrailette näin aikasten? Mulla on nyt rv 8+3, ja oli eka neuvola aika. sielä sit antoivat puhelinnumeron ultraan ja sanoivat että se tehdään viikolla 12, että ennen sitä ei kannata kun ei mitään niskapoimuja sillon näy. Eli onko teillä tää joku eri ultra, vai se sama niska juttu ultra? kun on näin aikaisin.
Kuinkas muuten teidän tupakin poltto? Mää olen onnistunut oleen suunnilleen jo polttamatta. eilen en polttanut yhtään, ja tänään oon puolikkaan. Kun se mies tosta vielä lopettais niin selviäis riidoitta :) kun olen kokoajan valittamassa sen polttamisesta kun tekis itekki mieli. Tsemppiä kaikille!
Mathures:
Kuinkas muuten teidän tupakin poltto? Mää olen onnistunut oleen suunnilleen jo polttamatta. eilen en polttanut yhtään, ja tänään oon puolikkaan. Kun se mies tosta vielä lopettais niin selviäis riidoitta :) kun olen kokoajan valittamassa sen polttamisesta kun tekis itekki mieli. Tsemppiä kaikille!
Minulle on tulossa kolmas ja jokaisesta olen lopettanut plussaan. Olen sitä mieltä ettei se ole loppujen lopuksi edes vaikeaa kun siihen asennoituu siten ettei ole vaihtoehtoja.
Sain neuvolasta kirjasen jossa tupakoinnista sanotaan näin:
Sikiön veri sitoo kaksi kertaa niin paljon häkää kuin äidin veri. Lisäksi häkä vaikuttaa sikiössä pidempään kuin äidissä. Jos äiti polttaa päivän viimeisen savukkeen klo. 23.00, on häkä poistunut klo. 06.00 seuraavana aamuna. Sikiön elimistöstä häkä ei poistu yhtä nopeasti- siitä on vielä puolet jäljellä seuraavana aamuna. Jos äiti polttaa useita kertoja päivässä on sikiön veressä koko ajan häkää.
Kun äiti pltaa tupakan sikiö käyttäytyy näin:
Ultraäänitutkimuksessa voidaan nähdä kuinka sikiö vääntelehtii voimattomana ja epätoivoisena, kun äiti poltaa savukkeen. Lapsen sydän alkaa lyödä nopeammin. Liikkeet vähenevät ja hengitysliikkeet muuttuvat. Se voi vääntehtiä jonkin aikaa, kunnes pysähtyy kokonaan. tämä saattaa kestää jopa puoli tuntia äidin tupakoinnin jälkeen.
Toivottavasti tämä saa sinut ja ehkä jonkun muunkin ajattelemaan asiaa vähän enemmän ja lopettamaan sen vähäisenkin tupakoinnin. Ajattele vaikka niin että sinulla on aikaa polttaa sitten kun lapsesi ei enää myrkyty sinun paheestasi.
Mustikkax2 (kohta 3)
P.S. tarkoitukseniu ei kuitenkaan ole moralisoida, vaan saada silmät lopullisesti aukeamaan...
Anteeksi Mathures, jos olin tiputtanut sut pois listalta!! Olin varmaan luullut,että siirryit heinäkuisiin.
Ultrasta sen verran, että alkuraskauden ultra on vapaaehtoinen ja se täytyy teetättää yksityisellä. Alkionsiirtoihin tms. hoitoihin se käsittääkseni kuuluu, koska on suurempi riski, että alkio kulkeutuu muualle kuin kohtuun. Itse halusin ultran, koska pelkäsin kovasti tuulimunaa. Eilen kävin uudestaan, kun ekassa ultrassa näkyi ylimääräinen pallukka. Se oli sitten sulanut pois, mikä sitten olikaan.
Eka neuvola oli tänään ja kovasti tuli ohjeita ja lippulappuja. Veri- ja pissakokeet otettiin. Seuraavana rv12 ultra 13.12. (se tavallinen neuvolan ultra) ja lääkärineuvola 20.12.
Viikonjatkoja kaikille, tsemppiä tupakinpolton lopetukseen ja jaksamisia niille, joita pahoinvointi kalvaa.
Senniina 9+5, ei pahoinvoiva
taidan olla ainoa, joka palstailee aamulla-puoliltapäivin=)
Heippa kaikki.
Usein käyn täällä lukemassa näitä mutten jaksa kirjotella mitään. (ja aika ajoin en oo löytänyt " meitä" ) Oon vaan sen laiska ollut viime päivinä. Viimistä saikku päivää viedään mutt viel ois reilu 3 vapaata ennen kun yötyöt taas alkaa. Mut eikhän ne jaksa jotenkin taas.
Mulla ois viikonpäästä to (7.12)lääkäri neuvola..Vähän jänskättää et mikähän tyyppi sekin on. Kun on kuitenkin jos jonkin näköstä ja olosta lääkäriä työelämässä tavannut. Sit 15.12 oiskin eka ultra. Mietin kyllä sitä yksityiselle ultraan menoa, mutta... Jätin sen kuitenkin välistä. Kun ei oo ollu mitään erikoisia tuntemuksia...niin ajattelin että jaksan kyllä odottaa tuota ekaa kunnan tarjoamaa.
Tupakka..No ei onnex oo ollu koskaan ongelma ja kun mieskään ei polta ni hyvä näin.
Väsymys edelleen painaa, mut josko tää jo alkais helpottaa kun viikkojakin on jo 10+5.
Jeps...Kai se ois mentävä tekee jotain oikeesti hyödyllistä.
Maanantaina oli eka neuvola. Aika kuvaavaa varmaan on, että ensimmäistä odottaessani mies oli joka kerta mukana ja nyt ei ollut. Mukana oli sen sijaan esikoinen - ja olihan sitä siinäkin. Siis kysyin kyllä mieheltä, että haluaako mukaan, mutta en tainnut millän tavalla ilmaista edes kaipaavani häntä sinne. Jotenkin on neuvolaan nyt NIIN erilainen suhde kuin ekan kanssa... käyn silloin kuin on " pakko" .
Muistot ekan odotuksesta herää taas. Se oli mulle niin ihanaa ja niin kamalaa. Nyt tämän " siemenen" kanssa kaikki on tähän asti ollut siltä väliltä. Ehkä juuri siksi (niin kuin joku mainitsikin jo), että eipä sitä ehdi napaansa katselemaan. On vaan luotettava, että kulkee se mukana joka tapauksessa.
Mutta ne sydänäänet!! Ne saivat mut ymmärtämään, että siellä on joku ihan oikeasti jo koputtelemassa. Ihan oikea ihminen. Hurjaa.
Hurjaksi sen tekee erityisesti se, että mieheni ei ole kotimaassa, kun(jos?) tämä siemen syntyy. Hän on töissä ulkomailla vuoden. Että samaan aikaan kuin menetän mieheni tuen, avun yms., saan toisen lapsen hoidettavakseni ja rakastettavakseni. Ja kun ei etukäteen voi yhtään tietää, että millaisen lapsen.
Mutta ettei jää epäselväksi: lapsi on siis hyvin toivottu ja odotettu (vaikkemme kauaa odottaneetkaan).
onpa hiljaista!!
Punatintille onnittelut sydänäänistä! Mäkin kävin jo neuvolassa (9+5), mutta sydänäänet kuunnellaan vasta seuraavalla kerralla 20.12. Luulin, että ne eivät edes kuulu näillä viikoilla vielä. Onneksi olen nähnyt tykytyksen ja pienten raajojen heilumisen jo ultrasta.
Mathures! Olen esittelypinossa, mutta tuolla lisätään tietoja kohdassa, kun la:si ei ollut alussa varmaan tiedossa. Korjailen sen sitten ensi viikon pinoon.
Eipä tässä ihmeempiä, olis mukava lukea muittenkin kuulumisia..
Piti etsiä meitä jo sivulta 3.
S rv10
Pieni epäilys on, että osaankohan käyttää tätä, mutta listalle haluaisin minäkin. Elikkäs LA: 29.6, ikä: 23, esikoinen
Kaikki hyvin :).
Pikkuinen sydän siellä pompotteli, ruskuaispussi oli jo melkein hävinnyt ja pituutta kaverilla oli jopa melkein 2 cm ;). Viikotkin olivat täysin omien arvioideni mukaiset (eli siitä ainoasta mahdollista kerrasta alkunsa saanut). Kyllä helpotti!
Esikoiselle emme aio vielä silti kertoa, kun ei tuollainen 3 v vielä oikein varmaan jaksa tajuta, jos jotain sitten meneekin pieleen. Ehkä sitten joskus joulun tietymillä.
-Cityäippä ja Öttiäinen 8+4-
Mukava tosiaan kuulla muiden hyviä uutisia ultrasta yms.
Mulla vielä pari viikkoa siihen ultraan mutta työt vie ajan ennen sitä joten eipä paljon jouda miettimään.
Joulua pitäis vähän yrittää laittaa. Eli jouluverhot ainakin keittiöön ja muutama jouluvalo kaivaa esille. Mies kun on sitä mieltä ettei niitä sais laittaa ennen joulukuun alkua. mut jos sit vaikka huomenna.
Vapaapäivistä kun vielä muutaman päivän nautin. =)
Viikkopino on aloitettu, mutta enpä saanut värejä kopsattua, höh...
Senniina voisi varmaan kertoa ne näppäimet, joilla värit saa esiin?
Ihan ensimmäisenä Kissantassut:ille lohdutushalaus - todella epäreilua, että tuulimunasta on noin vahva epäilys!! Uskallanko kuitenkin toivottaa vielä pientä toivoa siihen tarkistusultraan? Toivottavasti kuulemme vielä kuulumisiasi!!
Senniinalle tsempit tämän päivän ultraan!!!!
Omaan oloon ei mitään uutta. Miehellä ja pojalla karmea yskä - toivottavasti ei tartu meikäläiseen (no ei varmaan ;)) - olisi ikävä yskiä muutenkin aran alavatsan kanssa keuhkonsa pihalle.
Ultra meikäläisellä sitten ylihuomenna, hui, nyt alkaa jo vähän jännittämään.
Mutta nyt töihinlähtö edessä!
-Cityäippä 8+2-