Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT vkoon 48(?)***

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen leikki kaverinsa kanssa 4h (osan ulkona ja sisällä) ja kuopus on siitä ollu käärmeissään, kun sillä ei oo kaveria. melko hulinaa siis pitänyt, kun päätin vielä leipoa piparitkin samaan syssyyn.

ON: Perjantaina kävin koululla ja sieltä tullessa matka kävi jotenkin raskaaksi ja alkoi kohdun kohdalla vihloa aaltomaisesti. Ne rauhottui, kun menin nukkumaan pariks tunniks. Tänään oltiin shoppailemassa ja ilmeisesti pitkä seisominen/kävely tekee mulle noi kivut, koska taas ne alko. Jos istahti lepäämään niin ne helpotti, mutta vasta kunnolla pääsin niistä eroon, kun tulin kotiin ja lepäilin sängyllä pari tuntia. VOIKO noi olla supistuksia? (Mulla ei oo koskaan ollu tuntuvia supistuksia, ainoastaan menkkamaisia jomotuksia ja vatsankiristelyä) Mullahan kohtu herkästi supistelee koko raskauden, mut ei se yleensä näin aikaisin oo alkanu, eikä tollaisilla kivuliailla...

Lumituuli: Mulla alko tästä kolmannesta pahoinvointi rv 11+5. Koskaan ei oo ollu oikeen mitään pahoinvointia edellisissäkään. Mut nyt sit ei siedä ees kahvikuppia nähdä, kun aamulla meinaa yrjö tulla.

Nimistä oli puhetta. Meillä ekan nimen ovat kaikki ottaneet hyvin vastaan. Tokasta oli kauheeta mutinaa. Mun äiti kutsu pitkään tokaa " vauvaksi" , kun ei oikein tykänny nimestä. Ristiäisissäkin vielä kyseli, etteikö voitais kutsumanimenä käyttää sen tokaa nimeä... Oli tosi rasittavaa, kun tuntu että kaikilla oli siihen jotain sanomista.

Mä opiskelen ja käyn keikkatöissä. En oo vielä varma miten aion äitiyslomalla, mut luulen, että osittain ainakin suoritan opintopisteitä jonkin verran siinä samalla. Etenkin kun tosi moni kurssi on verkossakin eikä vaadi niin paljon läsnäoloa tai sellaista että juuri tiettyyn aikaan pitäis jossain olla. Kuopuksen otan päiväkodista kotiin, jos ekan puolen vuoden olen ilman opintoja. Esikoinen on eskarissa. Ens kesä ainakin ollaan lasten kanssa kaikki kotona. (Mies siis töissä, mut pitää tietenkin lomansa ja isyysloman, joten helpostihan se kesä siinä vierähtää.

Ostettiin tänään kinkkukin jo! Eipä tarvi jännittää enää että saadaanko oikean kokoinen. Laitoin joulupukista myös jo varausta. Koitetaan saada teekkaripukki. ;)

Vierailija
42/47 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä on ollut puhetta. Meillä pojan nimi on ollut varalla alusta asti ja tytöllekin on etunimi valmiina, mutta toisen nimen kohdalla on vähän hankaluuksia. Mulla ois parikin ehdotusta, mutta mies ei tykkää niistä.

Meillä kans lasten etunimet käytössä heti syntymästä lähtien. Tai oikeastaan kuopuksen kohdalla tiedettiin jo sukupuoli etukäteen, niin masuasukkia jo puhuteltiin etunimellä. Nyt varmaan sama juttu.

Meillä ei kukaan ole " puuttunut" lasten nimiasiaan. Ja hyvä niin. Jokaisen oma asiahan se on minkä nimen lapselleen laittaa. Paljon on nimiä, joista itse en tykkää yhtään ja toiset tykkää kamalasti. Makuasioista kun ei voi kiistellä.

Sitten työ/hoitovapaatilanteesta...

Mulla nykyinen äippäloma kestää siis 2.1 asti ja seuraava alkanee joskus 18-20.4. Tuon välin teen keikkahommia ellei sitten tule saikkua...

Kuopus siis koko ajan kotihoidossa ja esikoinen aloittaa tammikuussa päiväkodin 3pv/viikossa. Mies tekee työtä siten, että vuoroviikot aamua ja iltaa ja viikonloput vapaat. Tietty pitää sitten isyyslomaa, kun vauva syntyy.

Muksut on just omissa sängyissään odottelemassa unta ja meillä oli tarkoitus miehen kanssa tänään istua kynttilän valossa ja jutella tulevaisuudesta. Lapsista, asumisesta jne.

Et näin täällä tänään.

AIHA Rv 15+1 (14+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumituuli: Olet kuule todella tervetullut meidän joukkoon, " pienistä rv viikoista" huolimatta. Meitä kun täällä yhdistää juuri tuo raskaus.

Ootko milloin menossa sinne ultraan?

Muistan itse tuon tunteen tässä ja edellisessä raskaudessa, kun ei ollut HETI kamalaa pahoinvointia ja oireet muutenkin liian lievät. Mut kuten todistettu viime ja nyt raskaudessa masussa todella on joku. Niin varmasti sullakin! Mutta tietty on hyvä oman mielenrauhan vuoksi käydä ultrassa. Niinhän mäkin tein..

Hulda80: Kyllä kait nuo voi olla suppareita. Eiks sulla ollut kohtu kasvanut jo ihan kunnolla? Muistelin, et sulta oli sf-mitta mitattu jo, oliko näin? Mulla tuntuu noi vatsan kovettumiset jo ihan kunnolla. Kivuliaita eivät ole olleet.

AIHA taas..

Vierailija
44/47 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui aamulla tästä kirjoittaa, vaikka piti. Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä, eli alkuvuodesta 2003. Ja niin pitkään aion olla kuin kuopus sitten joskus täyttää kolme. Tykkään olla kotona! Olen opiskellut liiketaloutta ja valmistunutkin tradenomiksi, mutta ala ei kiinnosta enää pätkän vertaa. Täytyy sitten joskus miettiä, josko johonkin työllistymiskurssille tälläis ittensä, tai sitten alkaisi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi siksi aikaa kunnes kaikki lapset ovat onnellisesti koulussa... No, onneksi ei vielä tarvitse päättää mitään. Nyt olen työsuhteessa yhteen isoon firmaan, mutta on niin kaukana kotoa, etten edes harkitse sinne takaisinmenoa -en kun palkka on olematon. En tietty irtisano itseäni, kun saan henk.kunta-alennuksen ;o)

Mies tekee kahta työtä, eli välillä on paljon poissa kotoa. Mutta meistä molemmista on sen vaivan väärti, että lapset voivat olla kotona. Ei kotiäitinä aina ole helppoa, saati se että tekee kahta työtä. Ja remontoi taloa. Mutta se on sellainen juttu, kun tästä remontista lakkasin stressaamasta, niin johan elämä helpottui. Etenee minkä etenee ja sillä siisti. Miehellä on noita kädentaitoja, mutta mistä aika remontoimiseen? Mä mielelläni puhun elämän ruuhkavuosista, mutta toisaalta nautin niin kybällä, että taatusti joskus muistelen haikeana tätä " hiekkalaatikko" -aikakautta...

T:anttuli

Vierailija
45/47 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA:

Hulda80: Kyllä kait nuo voi olla suppareita. Eiks sulla ollut kohtu kasvanut jo ihan kunnolla? Muistelin, et sulta oli sf-mitta mitattu jo, oliko näin? Mulla tuntuu noi vatsan kovettumiset jo ihan kunnolla. Kivuliaita eivät ole olleet.

Joo, se opiskelija mittas s/f-mitan 10cm rv 11. Kohdun koko kuitenkin tuon torstaisen lääkärinlan mukaan vastaa hädin tuskin viikkoja (12 tasan silloin). Eikä housut kiristä yhtään, joten en sit tiiä tuosta kasvusta miten on...

Mut tietty onhan se näillä viikoilla jo melko korkeella joka tapauksessa. (tänään 12+3) Tosin se kohta mitä lääkäri paineli ja sanoi kohduksi on lähinnä tuossa ehkä hädin tuskin virtsarakon yläpuolella.

Mut vois kai ne suppareita olla. Täytyy nlaan soitella maanantaina. En nyt näiden takia vielä Jorviin tai naikkarille ryntää.

Mulla kans tuntu vatsan kovettumista tuossa yks päivä kun möbleerattiin ja tuli huhkittua liikaa. Sinä päivänä kyllä oli rusehtavaa vuotoakin, mut lääkäri sanoi, että varmaan johtu siitä istukasta joka kohdunsuun edessä vielä. Pitää muistaa ottaa rauhallisemmin. Ahdistaa jos " liikuntakyky" menee jo tässä vaiheessa...

Vierailija
46/47 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh ja vuh! Kauhean kankea ja tönkkö olo ja tuntuu, että maha on koko ajan ihan kova. Ei kuitenkaan kait supista, en tiedä mitä lienee. Ehdin jo huolestuakin, kun vauva oli eilen illalla ja tänään jotenkin niin hiljaa. Yölläkin heräsin liikkeitä kuulostelemaan, tuloksetta, vaikka mahaakin tönin aika reippaasti. No, onhan tuo nyt virkistynyt tässä aamupäivän aikana ja saanut äidin mielenrauhan palautumaan. En muista, että olisin näin " heikkohermoinen" aiemmilla kerroilla ollut. Ikäkö se järjen sumentaa;)

Meille tuli perjantaina uudet sohvakalusteet, 2 nojatuolia ja sohva. Kyllä nyt kelpaa telkkua töllätä. 6 viikkoa niitä odotettiinkin. On sitten tietysti pitänyt siivoillakin ja touhuta kaikkea, että näyttäis kivalta kun on uudet kalusteet. Vähemmästäkin maha kovettuu. Ajattelin kohta lähteä käymään kaupalla, ostan lankoja kun pakko saada käsille jotain tekemistä. Hartiahuivia ajattelin, löysin tosi iisin ohjeen ja pehmosesta langasta kun teen, niin voi vaikka vauvan ympärilläkin sit pitää. Kunhan nyt jotain saan näpertää.

Ens viikolla olis vaan ma ja ti töitä ja sitten 5 vapaata! Saan tehdä jo jouluvalmisteluja ihan antaumuksella. Kun vaan rupeis tuo keli olemaan vähän jouluisempi.

Nyt siis sinne kauppaan!

Rouvar Rv 26+6

p.s. Lukasin tota meidän esittelylistaa ja mun kohalta puuttuukin sieltä se synnäri eli se ois KYS, jos joku sen sinne päivittää.

Vierailija
47/47 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja kylpylästä, oltiin miehen kanssa viikonloppu kahdestaan.Kyllä oli ihanaa syödä rauhassa,uida ja illalla käytiin tanssimassakin. Ollaan kovia tanssimaan näitä perinteisiä lavatansseja. No nyt on sit lapset perinteisesti kiukutelleet koko illan, meillä aina näin kun ovat olleet jossain hoidossa yön yli. No kait se on joku omituinen tapa osoittaa ikäväänsä ,kun vanhemmat on olleet pois.

Mä kanssa tässä säikähdin loppuviikosta, kun meni yksi yö ja päivä että vauvan liikkeet ei tuntuneet. No onneksi alkoi taas liikkua normaaliin tapaan. Meillä tämä kolmonen selvästi hento liikkeisempi kuin aiemmat lapset. Tosin mulla istukka etupuolella, joka varmaan vaikuttaa asiaan.

Ensi viikolla olisi taas neuvola ja viikot menee nopsaan. Kaksi viikkoa vielä töitä ja sit alkais 2viikon talviloma.

NAKSU ja NASU rv22+1