Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT vkoon 48(?)***

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu nopeasti on viikko kulunut rakenneultrasta! Kun taaksepäin katsotaan, niin viikko on lyhyt aika. Mutta annas olla jos odotat ultraa tai jotain muuta, niin viikko voi madella ihan mahottoman hitaasti... Mulle on tullut viikossa vahvat tyttöfiilikset, vaikka sit 4d-ultrassa se kuitenkin sitten näkyy loppuviimeksi. Rakenneultrasta jäi vähän sellainen tunne, että ei mitenkään varmasti sitä sukupuolta nähnyt joten varmistettavahan se on. Cacciatorelle mennään sitten ensi viikolla!

Mulla on kanssa edessä sokerirasitustesti... bmi oli ennen raskautta 24, ja kumpikaan edellisistä vauvoista ei ollut yli 4500g syntyessään (eli sokerivauva?), mutta kun sitä painoa tuli kahdessa edellisissä raskauksissa tosi paljon, niin parempi kai mennä kun th katsoo sen tarpeelliseksi. Ja koskaan ei ole sokeria pissassa ollut, että olen ihmetellyt mun raskausdiabetes-tuomiota edellisellä kerralla. Terveyskeskuksen sokerirasituksessa oli viimeksi yhden kymmenyksen liaallinen heitto paastoverensokerissa, ja olin sairaalassa vuorokausikokeissa. Näissä sairaalan kokeissa mun arvot ei ollut lähelläkään niitä mitä ois pitänyt, eikä paastoverensokeri heittänyt siellä koskaan -silti olin raskausdiabeetikko! Ainoa oire oli siis reilu painonnousu... Mun hyvä ystävä meinasi vaan, että raskausdiabetes kun on vähän niinkuin " muotia" ja saivat yhden diagnoosin lisää. Musta oli ihanaa kun joku paasasi mun puolesta kerranki. Olkoonkin vaan ystävä =)

Jouduin sokerirasitukseen viimeksi vasta rv34, ajattelin, että nyt on parempi mennä aikaisemmin sitten vaikka puoliksi vapaaehtoisesti. Mun mielestä se litku ei ole ihan hirveetä, mutta se älypitkäaika ilman ruokaa -plääh! Sittenpähän on ohi. Ja sen ajan kuluttaminen siellä tk:ssa. Voih. Täytyy varmaan aloittaa joku dekkari ennen sinne menoa...

Muuten on kyllä ihanaa aikaa just nyt raskaudessa, kun masu ei ole tiellä, ei väsytä eikä ole paha olo. Ja hirmuinen meno ja mylläys masussa. Ei tarvitse edes rauhoittua tunteekseen ne, kyllä siellä tasaisesti pitkin päivää jyllätään =) Mutta eteenpäin mennään, ja ihanaa kyllä saada sitten kevätvauva!

T:Anttuli rv20+3

Vierailija
22/47 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut ekassa raskaudessa sokerirasituksessa, kun paino nousi 16kg. (Bmi alussa oli 21.) Tokassa en käyny, oli eri th ja sitä mieltä, että jos alussa bmi on normaali (24), niin ei tarvi huolestua. Nyt en sitten tiiä, kun jälleen uus th ja bmi 25. Joskus lapsena join sitä samaa litkua, kun epäiltiin diabetesta. Se oli maidon väristä cokista. Mut esikoista odottaessa se litku oli lämmintä hivenen punertavaa maitoa ja ehkä ihan hyvää ellei se visuaalisuus ois häirinny... Ja jos ei niin nopeesti ois pitäny juoda.

Pistin miehen hakemaan cokista, jos saisin vaikka suolen vähän toimimaan sillä. Heti kun ei juo edes pieniä kulauksia kahvia, niin suoli ei toimi. (Tänään yritin, mutta oli niin lähellä oksennus, etten voinu ees ite enää hakea sitä kuppia astianpesukoneeseen vaan miehen se piti viedä.) Luumuakin tuolla on, mut huomasin viimeks, että sillä on kolmen päivän viivästyny vaikutus.

Appivanhemmille kerrottiin raskaudesta. (Mies kerto) Mies sano, että ne kuulosti enemmän siltä, kuin oisvat yrittäny urkkia onko toivottu. Nooh, mun täytyy ne illalla yksin nähä lasten kaa. Tosi kiva, jos ne yrittää urkkia tollaista asiaa. Niillä ittellä kolmas oli vahinkoraskaus, mut yleisesti kai kolmas on melkoisen toivottu todennäköisemmin? Toisaalta mä oon sukulaisten uteluihin aina vastannu " tää on viimeinen" ihan vaan sen takia, että se on mun mielestä yksityistieto eikä kuullu ku mulle ja miehelle. Ehkä siks ajattelevat, että voi olla vahinko. No, tietty mun hormonihuuruinen pää vähän pahoitti mielensä...

Kerroinkos muuten jo, että synnytyspelkopolin kätilö vastas mun viestiin. Pääsen rv 24 erikoislääkärille huolieni kanssa. (Kahden raskauden aikaisen kasvuhidastuman ja atonisen kohdun takia) Siellähän siis ultrataan ja Jorvissa on rv 19 rakenneultra, jossa kerrotaan sukupuoli, joten en varmaan mee Brunolle sitä varmistelee, kun eiköhän se selviä noissa. (Ja sen jälkeenkin vielä tulossa ultria...)

Hulda 11+6 (Huomenna nla-lääkäri)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pino pudonnut!

Mä kävin kuopuksesta sokerirasituksessa, kun pissassa oli kerran vähän sokeria. Mut arvot oli onneksi tosi hyvät! Tällä kertaa joudun automaattisesti painon takia. Ei se litku niin kauheeta ollut kuin kuvittelin. Kamalinta oli istua siellä se aika. Toivottavasti tälläkin kertaa arvot olis kunnossa, muuten voin unohtaa mun toiveet toisesta polikliinisesta synnytyksestä :(

Mennään tänään tyttöjen kanssa sinne rokotetutkimukseen. Saa nähdä osallistuuko kuopus, kun sillä iski kamala räkätauti. Ei oo kuumetta kyllä, että saa nähdä mitä ne siellä sanoo.

Omaan oloon ei kummempaa. Pääsen tänään shoppailee, ihanaa! :)

PP 11+4

Vierailija
24/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoilee tää meiän ketju turhan alas nykyään... ;)

Nla-lääkärillä käyty. rv 12+0, kohdun suu kiinni, kaulaa 3cm. Kohdun napukassa ektopia, joka hulestuttaa mua nyt ihan sikana. Tosin en ehtiny siitä panikoida siellä yhtään, kun lääkäri ei löytäny sydänääniä ja eilen oli ollut rusehtavaa vuotoakin. Th:kaan ei sit löytäny ja jouduin vielä odottelemaan, että th kokeilee uudestaan. Vihdoin ne löyty ja syke oli 130-140. RR 117/73 eli levolla ja suolan vähentämisellä on ollut hyötyä. Hb 127. (Eli nousussa, kuivumista siis...) Paino ennallaan.

Sain lähetteen erikoislääkärille rv 24, kuten pitikin. Kuopukselle pyysin samalla lähetteen myös pissanäytteeseen. Se vähän hörähteli, kun tajus mun itse laittaneen edellisen lähetteen kuopukselle, mut ei se mitään. tulipa keskusteltua kunnolla sekin, että mitä haittoja työssä voi olla raskaudelle...

TH:sta jäi nyt positiivisempi kuva. Etenkin kun se heti alkuun ehti sanoa, että vasta myöhemmin perehty mun papereihin, kun viimeks opiskelija oli siellä, niin ei kullemma ehtinyt kaikkia asioita huomioida.

Pikkupilu: Mäkin ootan kuin kuuta taivaalta, että pääsen shoppailemaan. x) Ens viikolla tosin vasta. Tänään täytyy pikaisesti käydä muksujen kanssa muutam pieni ostos tekemässä, mut ei se oo yhtään rentouttavaa... ;)

Nyt kun verenpaine oli ok, niin ehkä uskallan palailla melko normaaliin ruokavalioon. Sipsejä en tietty syö, mut koitan muistaa levätä paljon. Huomenna ois taas tentti koululla. Kaipa mä sinne jaksan raahautua.

Missäs kaikki lymyää, kun oon niin hiljaista kotiloissa?

Vierailija
25/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sitten taas meikäläisellä uudet viikot ja 23+0 olisi täynnä.

Omassa olossa ei ole sitten paljon muutoksia tapahtunut pitkään aikaan, hieman maha alkanut kasvamaan ja edellispäivänä laitoin ekaa kertaa äippähousut jalkaan töihin ettei ahdista niin paljon.

Jotenkin tylsää tämä keskiraskaus kun ei mitään tapahdu, samaa rataa ja odotellaan mahan kasvua.

Tänä aamuna esikoinen 4v sai ekan kerran tuntea vauvan potkut mahan päältä. Makasin sängyssä selälläni ja masuasukilla oli kauhea jumppatuokio meneillään niin sanoin esikoiselle et kokeilepa kun se siellä potkii ja hänellä oli kauheen hauskaa ja oli ihmeissään.

Mites teillä muilla kenellä lapset hoidossa niin jatkaako vielä siellä kun itse jäät kotiin vai pidätkö lapsetkin kotona? Me ollaan mietitty et saavat jatkaa osa-aikaisena perhepäivähoitajalla oisko se sitten joku 10 päivää kuussa tai jotain. Kesä ollaan sitten varmaan kokonaan kotona ja säästetään nekin hoitomaksut muuhun käyttöön.

Entäs jokos ootte niin pitkälle ajatelleet et jäättekö hoitovapaalle vai menettekö heti töihin? Mä meen heti töihin ja varmaan koko ajan teen samalla muutenkin vähän töitä. Se on tämä perheyrityksen ihanuus kun täytyy olla sitoutunut koko ajan satanolla. No ihan kiva se on varmaan välillä päästä töihinkin siitä vauvatouhun keskeltä.

Mutta siis mä en ole mikään kotonaolija tyyppi muutenkaan. Meillä on esikoinen mennyt hoitoon 11 kk vanhana ja kakkonen 9 kk vanhana. Tämä on ollut meille sopiva vaihtoehto ja hyvin ollaan pärjätty. Mä en vaan kestäis ajatustakaan et mun " pitäis" olla lasten kanssa kotona 3 vuotta, ei tulis mitään.

No jos nyt sitten jatkais töitä...

LapaLepa rv 23 +0

Vierailija
26/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda80: Onneksi th nyt kuunteli sua. Ja sait sen lähetteenkin.

ON: Itse kävin eilen yksityisellä gynellä, kun halusin käydä keskustelemassa raskauteen liittyvistä jutuista. Kävin Femedessa vanhemmalla mieslääkärillä (ollut Kättärillä töissä) ja oli tosi kiva käynti. Juteltiin ja sitten tarkisti, että vauvalla kaikki hyvin.

Teki sisätutkimuksen ja tuumasi, että näiden perusteellä hän sanoisi että rv 16 jo menossa ja lantio kuulemma niin tilava, että kuopustakin isomman (4090g) vauvan voisin pyöräyttää.

Sanoi, että jos ne rytmihäiriöt alkaa tosiaan kiusata niin lähete äippäpolille, niin siellä tutkivat ja hoitavat.

Verenpainetta käski seurata, kun se vähän yläkantimissa, (viimeksi neuvolassa 149/83).

Huvitti kyllä kun se ultras sekä alakautta että mahan päältä ja pyyhki sen jälkeen kaikki geelit pois. Tuumasin, että voikun mieskin olis yhtä huomaavainen ;) Lääkäri sanoi, että siitä sen erottaa että tämä on kunnon laadun paikka, kun pyllykin pyyhitään. Heh :)

Kohtu 3cm navan alapuolella ja hyvin siksi harjotussupparit tuntuu. Mulla taaksepäin kohtu kallellaan, mutta nyt jo kuulemma noussut ylös.

Kysyin myös liikkeiden tuntemisesta etuseinämässä olevan istukan takia ja sanoi, että tuntuu ne niin kuin ennenkin, mutta vaimeammin jos vauva potkii eteen.

Sukupuolesta oli kans puhetta ja kertoi, että heillä oli syntynyt kahden tytön jälkeen poika. Ja kysyi että kait meillä oli kirves sängyn alla vauvaa tehdessä. No ei ollut. Et ens kerralla sitten. Lääkäri käski sitten hankkia kunnon Fiskarssin laatusarjan...

No tulipas siinä omaa napaa.

Kuopuskin kävi tänään 8kk tarkastuksessa ja hyvin kasvanut muksu. Tulee aina hyvälle mielelle, kun lapsilla kaikki hyvin.

Mies saikulla eilisestä lähtien nyt loppuviikon, et kivaa kun ei yksin tarvii muksujen kans päivää olla. Saa itsekin levättyä.

Kuumepuolella onkin jännät paikat ja pidetään peukkuja, että sieltä saatais plussaajia tänne päin!

AIHA Rv 14+6 (14+2)

Vierailija
27/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin ihan oikaisesti pistäytymään.koska olen keikkatöissä ja siis paljon kotona niin ompa tullut mässäiltyä,joulutorttuja paistellaan pitkin viikkoa !ja painoa tullutjo 5 kiloa (kahdesta ekasta tuli 10 kg koko aikana ).aluksi ajattelin että tää on vimeinen raskaus ja syön mitä ikinä lystää.tutuilla tullut jopa 23-26 kg ja ne lähteneet hyvin pois.pitää kyllä sittenkin syödä tietoisemmin,mutta olen jotenkuin alkukuvotuksen, 7 vk ajoilta jäänyt koukkuun tähän naposteluun. eilen kuin dopplerista ja hoitoalalla työskentevänä minäkin kaivoin omat stotoskooppini esille ( aikoinaan hankimme omat kuin oli joku korva pöpö hysteria töissä ).JA SYDÄN ÄÄNET KUULUIVAT !!!! tässäpä ajan vietettä.aika tarkkkaan piti etsiä ja oma hengitys ja sydän äänet sotkevat ...

LOPPUVIIKOLLE KYSYMYS : oletteko miettineet vauvalle nimeä ?

meillä pojalle on varalla samat kuin ennenkin , yhteisymmärrystä ei kyllä miehen kanssa ole.tytölle pitää alkaa miettimään vaihtoehtoja..

Vierailija
28/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lotta -tyttäreni istuskelee tässä sylissäni...

Vierailija
29/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA: kuulostipa kivalta tuo sun gyne-käynti. oikeesti aina rauhoittavaa, kun joku asiantunteva taho oikeesti keskittyy kuuntelemaan ja keskustelemaan. (Sulla noi viikot tosin tuntuu vaan lisääntyvän silmissä! ;) )

PELLAVA: Mä oon koko ajan ollu hankkimassa stetareita, kun meillä tota astmaa tytöillä on. Ois huomattavasti helpompi kuunnella rohinat ja lääkitä, kun ei tarvi pelkästä ilmeestä aina päätellä... x) (Kärjistetysti...) Mut kuuntelitko sydänääniä millaisilla stetareilla? Ihan sellaiset alkeelliset hoitaja-stetarit vai jotku tarkemmat? *ostaa tietenkin heti sellaiset, vaikkakin pääsääntöisestihän niiden tehtävä on toi astma* x)

Pellavan nimi-kyselyyn: Meillä pojalle on yks ainoa nimi keksitty. Se on ainoa josta oikeesti tosissaan tykätään. Tytölle on montakin ihan kivaa nimeä, mut ei sellaista yhtä ylitse muiden...

Hulda 12+0

Vierailija
30/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään neuvola,ja huonoja uutisiahan sieltä tuli.Eli hemoglobiini pudonnu tosi alas,ja verenpainekkin tosi alhainen..mahtaakohan mussa veri kiertää ollenkaan=)Nyt hevoskuuri rautaa ja lakuja,niin jospa tepsii.

Maha oli tietysti yli käyrien eli liian suuri..huokaus.4kg tullu painoa raskauden alusta asti...Terkkari pelotteli,että mulla voi alkaa kertyä liikaa lapsivettä..en oo kyllä kuullut,että jollain ois liikaa lapsivettä,mutta nyt seurataan mahan kasvua.Vaavi oli maanantain ultrassa 352g eli sopivan kokoinen.

Menen petiin lepäämään,kun huomenna on työkeikka,ihme,että äiti ollu vähän väsy,kun arvot pielessä.mies lähti onneksi viemään lapset harrastuksiin.

väsynyt huiskutin 21+2

Vierailija
31/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut molemmissa raskauksissa isot mahat ja terkkari mullekin esikoisen kohdalla epäili, että liekö lapsivettä liikaa. Ultrien mukaan lapsen koko ok ja lapsiveden määrä ok. Siis ollut kummassakin raskaudessa. Maha vaan kasvaa isoksi.

Mut tietty kait se on hyvä tarkistaa, mut mites sul aiemmissa raskauksissa on ollut?

AIHA

Vierailija
32/47 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä omistamani stetarit ovat usein sairaalassa nähdyt perusmallit, esim tummat turkoosin väriset / musta vartiset.n 7v. sitten tilasimme edustajalta 12 euroa kappale. ovat olleet vuosia kotona.tytöt kuuntelee kissamme kehräystä ja puhaltavat niihin säikytysmielessä.meillä tytöt ovat olleet tosi terveitä.ompa hyvä, sillä voisko olla niin hyvä säkä että kolmaskin välttyisi korvatulehduksilta ja allergioilta kokonaan.niillä tosiaan voikin kuunnella mahdolliset röhinät....olisi muuten aika surkeaa jos joutuisimme luopumaan kissasta joka saa kyllä meidän perheessä parhaan kohtelun.palvelu pelaa....

Vierailija
33/47 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä flunssa ja huomenna pitäisi lähteä matkaan (ihanaa) Pojalla vaan korvatulehdus joten hieman hirvittää mennä koneeseen, lääkäri kyllä sanoi että Nasoliini ja Panadolin pitäisi auttaa, ostin vielä sellaiset paineen tasaisena pitävät korvatulpat, saa sitten nähdä kuinka käy.

Masu on hieman kasvanut, normi farkut mahtuu mutta hameet ei. Kävin lääkärineuvolassa tiistaina kaiki oli ok, sydänäänet kuului. Veri oli 113 ja paineet alhaiset joten rautaa, olenkin ollut tosi väsynyt ja huimaa hieman. No kaksi viikkoa auringossa, kypsiä hedelmiä ja lepoa tekee varmasti hyvää =)

Lapsille ollaan kerrottu vauvasta, ja poika oli varsinkin innokas...minusta tulee isoveli tyyliin. Esikoinen ei aluksi niin ollutkaan mielissään, mutta nyt jo rupeaa tottumaan ajatukseen. Niinhän siinä sitten kävi kuin ajattelin, lapset ovat kertoneet kaikille mahdollisille ihmisille... postinjakajasta lähtien =) Mutta ei se haittaa.

Nimestä ei olla keskusteltu, mutta työ nimenä on Aatto-Alma (juontaa kummankin isovanhemman nimestä). Katsotaan sitten kun vauva syntyy miltä hän näyttää ja kumpaa " merkkiä" on.

Mukavaa odotusta kaikille ja palataan parin viikon päästä asiaan...meikä peruuttaa Thaimaan lämpöön.

JB72 & Aatto-Alma 13+3

Vierailija
34/47 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen shoppailemassa Jumbossa ja tarttuihan sieltä matkaan vaikka mitä ;) Lapset oli mukana kyllä, joten joululahjoja ei kamalasti voinut ostaa. Mua ei sais päästää Hennesille ;) Siellä on niin paljon kaikkea ihanaa varsinkin lapsille. Ostin sieltä itselleni äitiysvaatteitakin ;) Ja stockalta löysin ihanan mamalicious hupparin :)

Tänään kuopuksen kanssa käytiin kaupassa ja ostin vikat joululahjat meidän lapsille, toivottavasti ;) Ajattelin kohta vähän pakatakin, kun esikoinen on leikkimässä mun pikkusiskon kanssa. Ihan hirvittää vaan taas se tavaramäärä mitä jouluna tulee! Meidän lapset on isovanhempiensa ainoat lapsenlapset, joten lahjoja tulee. Täytys varmaan kattoo taas vanhoja leluja myytäväks ennen kun hukutaan niihin.

Meillä oo nimeä valmiina tulokkaalle. Mä olen molemmissa aiemmissa raskauksissa ihastunut yhteen nimeen. Ja sen nimisiä meidän lapset on :) rfdeere Toiset nimet on olleet ongelmallisempia. En oo edes kauheasti koskaan miettinyt pojan nimeä valmiiksi, kun ultrissa on aina veikattu vaan tyttöä.

Itselle ei sen erikoisempia! Enää viikko ultraan, jeee! :)

PP 11+5

Vierailija
35/47 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maanantaina rakenneultra yksityisellä,ja siellä sanoivat,että vaavi vastaa viikkoja ja lapsivettä normaali määrä=)Aikaisemmin mahat ollut käyrillä,mutta kai nyt paikat niin levinny,että pullahtanu enempi esiin=)

4kg painoa tullu alusta,ja kaikki taitaa olla tossa mahassa.Normaalipainoinen olen kyllä muuten.Hyvää viikonloppua kaikille!

Huiskutin 21+3

Vierailija
36/47 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi yökötys, joten kai se totta on, joku siellä mahassa mönkii.

Mä olen tällä hetkellä kotona kun toinen pojista aloitti syksyllä koulun ja nuorempi täytti just vuoden. En tiedä mikä siinä on mutta mä kyllä tykkään olla kotona lasten kanssa, tosin ei nyt olis varmaan varaakaan laittaa lapsia hoitoon. Tämä on meille ainakin näillä puheilla se viimeinen lapsi, joten ajattelin olla kotona siihen asti kun tämä tuleva (toivottavasti kestää loppuun asti) olis 2v. Jos vaan miehen kukkaro kestää. Ehdin sit tehdä töitä vielä yli 30 vuotta, joten eiköhän siihenkin ehdi kyllästyä.

Mulla on paino noussut ekassa raskaudessa 15 ja tokassa 20 kg. Ekassa th huomautteli, ettei pitäis syödä liikaa, ettei vauva kasva liian isoksi. Mä mitään liikaa syönyt, poikakin mahtui ulos 4470g. Th meinas pudottaa silmät päästään kun jälkitarkastuksessa paino oli pudonnut lähtöä alemmas! Tokassa eivät sitten viitsimneet kommentoida. Tosin toisella pojalla oli todettu sikiöaikana sydänvika ja luulen että mulla olis ollut hermot aika herkässä jos joku olis jotain painosta sanonut. Nyt on tullu ehkä pari kiloa, joten kyllä tää varmaan samaa rataa menee.

Nimikin olis tytölle valmiina, kun olen molemmat joskus aikoinaan miettinyt, mutta tyttöä ei ole meille kuulunut. Jenna se varmaan olis, vaikka viimeksikin nimi vaihtui syntymän jälkeen. Mies nimittäin ajoi nimiasiaa yhdessä mun äidin kanssa ja vanhempi poika ryhtyi remmiin mukaan. Ihan hyvä siitäkin nimestä tuli... Pojasta olen Joonaa halunnut molemmilla kerroilla, mutta ei ole mennyt läpi, katotaan nyt jos vielä kolmas poika tulis.

Mun piti ruveta tekeen joulukortteja, mut tässä sitä taas ollaan, kohta varmaan alkerrassa heräillään...

Helpa+pojat 6 ja 1v sekä masukki 6+

Vierailija
37/47 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut tosi laiska kirjottelemaan tällä viikolla. Eipä tässä keskiraskaudessa vaan tapahdu oikein mitään ja sitten oon vielä ollut tän viikon hirveän väsynyt. Nytkään en ensin meinannut jaksaa mitään kirjoitella, mut piti tulla toivottamaan huomenna matkaan lähteville JB72 ja LapaLepalle hyvää matkaa! Nauttikaa olostanne siellä lämmössä ja valossa oikein viimeisen päälle ja meidänkin puolesta!

Mä oon kanssa aikamoinen kotihiiri, olisin ihan mielelläni vaikka vallan kotona lasten kanssa jos vaan taloudellinen tilanne antais myöten. Esikoisen kanssa olin tosin vaan yhden vuoden kotona, kun aloitin sitten koulun, mutta kyllä se sit jäikin mua kaivelemaan kun sen niin pienenä pistin tarhaan... Vaikka se siellä hyvin viihtyikin. Mutta kakkosen kanssa olinkin sitten kotosalla neljä vuotta, tai kävin mä yhden 4kk kurssin siinä välissä ja poika 3v. oli silloin perhepäivähoitajalla. Ja vieläkin tuo on niin äitin poika, että tuntuu ettei ole napanuora vieläkään katkennut :) Haluaisin olla pitkään kotona myös tän kolmosen kanssa, mutta alustavasti on miehen kanssa sovittu, että menisin jo vuoden päästä töihin. Toivon vaan, että miehen mieli sen suhteen vielä muuttuu, itselläni ei kyllä olis mitään hinkua töihin... Eikä ole kyllä mitään työtäkään odottamassa mihin palaisin, että sikäli...

Hyvät viikonloput kaikille!

Luna ja " Aarre" rv 23+0

Vierailija
38/47 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tämä tyttö poistuu takavasemmalle Lanzaroten lämpöön ja palaan asiaan sitten ensi viikon sunnuntaina!

Se on moro!

LapaLepa rv 23+1

Vierailija
39/47 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä palsta on mulle vähän niinkuin henkireikä. Alkuraskauden väsymyksen ja pahoinvoinnin jälkeen jopa jaksaa muutakin kuin vain käydä lukemassa... Ja vielä mennään niin monen kanssa samoilla raskausviikoilla, eli vertaistukea parhaimmillaan! Huomaa, että ei ole yksin kaikkien kremppojen kanssa. Jokaisella on omat huolet ja murheet -ja ilot! Miten sitä onkaan joka kerta ihanaa lukaista ultrakuulumisia?!? Ja monet asiat selkiintyvät omassa mielessä kummasti, kun niitä käy vähän kirjoittelemassa tänne. Mun kun ei ainakaan tulisi kirjoitettua päiväkirjaa...

Mulla nyt tasan rv 21! Ja tämä vauva on kyllä näistä kolmesta ihan mahottomin liikkumaan! Vaikka istukka on etuseinässä, niin tunnen liikkeet todella hyvin, ja tasaisesti koko päivän. Ei tarvitse todellakaan rauhoittua tunteakseen liikkeet. Kerhossa, kaupoilla, siivoillessa, lasten kanssa leikkiessä huomaan, että potkuja satelee... Näin hyvin liikkeet ovat tuntuneet edellisillä raskauskerroilla vasta toisen lääkärikäynnin jälkeen. Millainenkohan vilistäjävilma sieltä tuleekaan, nämä kaksi lasta kun ovat melko rauhallisia tapauksia. Hauska sitten nähdä ;o)

Nimistä oli puhetta. Meillä on lapsilla olleet ihan omat kutsumanimet heti syntymän jälkeen käytössä (tämä tieto oli hyvin järkyttävää miehen puolen sukulaisille, koska nimen KUULUU olla salaisuus ristiäisiin asti. Eikä kuulu, ja onneksi mies suostui minun suvun vanhaan perinteeseen, että lapsella on heti synnyttyään oma nimensä).

Nyt taitaa tulla aika vääntö, että huhtikuuhun keksitään nimi. Onneksi ensi perjantain 3d-ultran jälkeen saadaan sataprosenttiseti miettiä vain tytön nimeä ;o) Kyllä sieltä sisko tulee, pohti esikoinen toissapäivänä! Nyt on ainakin vahva usko siihen... Miten voi olla, että nimen keksiminen on koko ajan vaikeampaa? Meillä on oikeasti niin erilainen nimimaku miehen kanssa, että jos joku nimi on keksitty mistä molemmat tykkää niin se on sitten annettu. Ei olla kyselty sukulaisilta, että mistä tykkäisivät, koska aina se on niin, että kun toiseen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää! Esikoisen nimestä ei anoppi tykännyt yhtään, ja yritti monta kertaa ennen ristiäisiä kysellä, että mikä pojan nimeksi oikeasti tulee... Oma isäni taas piti nimestä kovasti. Kuopuksen nimestä tuli sama juttu, että toiset pitivät toiset eivät. Ovat kai jotenkin erikoisia nimiä, kun tuntuu että jakavat mielipiteitä. Mutta olisi helppoa jos nimi olisi jo valmiina! Tai edes ehdotuksia. Mutta kyllä se vielä keksitään :o)

Ensi viikko on kiva! Tiedossa monta mukavaa kyläpaikkaa, miehellä yksi ylimääräinen vapaapäivä, neuvolakäynti ja ultra. Vau! Näitä odotellessa vietetään rauhaisa viikonloppu.

Terkuin Anttuli rv21+0

Vierailija
40/47 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

En oikein tunne oloani kotoisaksi vielä tällä palstalla, muut on jo niin pitkällä ja itsellä on epävarma olo.

Varasin juuri alkuraskauden ultran kun on semmonen tunne, ettei kaikki ole kunnossa kun pahoinvointi puuttuu tyystin. Tytöistä kun se alkoi ennen positiivistä testiä ja jatkui oksenteluna kuukausia. Parin viikon päästä ollaan viisaampia. Koska teillä alkoi pahoinvointi??

Oliko täällä jokin gallup mitä tekee parhaillaan? No itse olen töissä, hankin uuden duunin kun muutettiin ulkomaille. Ehdin olla kotona 4 vuotta kahden kanssa. Nyt on suunnitelmana, että jos palataan Suomeen mies jää kotiin ja minä jatkan sen pakollisen äitiysloman jälkeen töitä. Käytännössä saa nähdä kykenenkö siihen;) No mieheni ansaitsee pienen huilin joka tapauksessa.

Asunnosta: täällä meillä on unelma talo, tömmöinen on haaveissa joskus kotimaassakin, pk-seudulla vaan torpan ostaminen on naurettavan kallista.

Lumituuli rv6