Kertokaa nännilävistyksenne paranemisesta
Kauan paraneminen kesti?
Erittääkö lävistyksesi kudosnestettä (kuulemma monilla erittää vielä vuosien jälkeenkin). Ja vaikuttaako tähän esim. tiukat vaatteet?
Miten hoidit lävistystä ja kuinka pitkään?
Kiitos!
Kommentit (9)
Mitä ihmettä sä ajattelit?
Miten sitä nyt imasee?
Erittää kudosnestettä pitkään, eikä minulla ainakaan vaikuttanut siihen vaatetus (materiaali, istuvuus tai laatu). Itse paranemisvaihe oli ehkä n. 4-6 kk, tosin eipä noita tule kovinkaan usein vaihdeltua. Joudoin lopulta ottamaan pois n. 10 vuoden jälkeen kun alkoi tapahtumaan ulos kasvua ja toinen jossain kohden repesikin hieman. Ja kudosnestettä tuli oikeastaan vähäisissärin koko sen ajan, kun noita pidin.
Kannattaa valita hieman paksumpi tappi, sillä mitä ohuempi, sen "epävakaampi" se lävistys on jostain syystä. Omat taisi olla alkuun 1,6 mm, myöhemmin vaihdoin paksumpiin, olisikohan ollut 2 mm tai siitä seuraava paksuus.
#3 jatkaa ja pahoittelen typoja edellisessä viestissä. Hoito alkuun suolaliuoksella ja suihkuttelemalla 2x päivässä, muuten ei tarvinnut mitään erityistä. En itse käytä itse liivejä muutoin kun juostessa, mutta kannattaa alussa varmaan kokeilla olla mahdollisimman paljon ilman liivejä, ettei hiosta/haudo ja lävistys saa "ilmaa". Jos siis normaalisti olet jatkuvasti liivit päällä.
Kutisivat muuten aivan hitokseen jossain vaiheessa paranemista, mikä oli pahuksen ärsyttävää :)
Kiitos paljon vastauksesta nro 3!
En onneksi tarvitse rintsikoita, mikä varmaan tosiaan on ihan hyvä juttu paranemisen kannalta.
Mulla ollut kahdesti samassa nännissä. Välissä muutamia vuosia lasten saamisen ja imettämisen vuoksi.
Molemmilla kerroilla parani ihan ok. En muista että olisi ollut pitkää eritystä.
Toisella kerralla alkoi hieman erittämään. siivoilin sitä desinfinoitiaineella, kunnes pamahti kauhea paise rintaan. Siinä yhteydessä poistin korun enkä ole uskaltanut enää ottaa kolmatta kertaa.
Paise puhkaistiin ja sain suonen sisäisesti AB kuurin. mammografiat ja syöpätutkimukset pelottivat eniten.
Kertokaa tissien väliin panemisesta.
Minun on parantuneet jo reilu vuosi sitten.
Säilytän koruja miesystäväni Antin penaalissa silloin kun en käytä niitä.
Olli Kujala
Ei parantunut ollenkaan, otin loppujen lopuksi sen takia kokonaan pois. Mikään muukaan lävistys mulla ei parantunut kunnolla.
Up