Raskautuminen 40-vuotiaana
Haluaisin kuulla kokemuksia raskaaksi tulemisesta nelikymppisenä. Kauanko kesti, että onnistui? Miten raskaus sujui? Miten vauvan kanssa mennyt? Itselläni on ennestään jo kaksi lasta. Huomaan salaa haaveilevani vielä yhdestä lapsesta uuden kumppanin kanssa.
Kommentit (75)
Kai uusi kumppanikin haluaa sitä lasta
Hitto mitä aiheita tällä palstalla oikein käsitellään, ketä kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenoriski on suuri.
Keskenmenoriski on aina olemassa, äidin iästä huolimatta.
Kannattaisi varmaan ensin puhua sen uuden kumppanin kanssa aiheesta, eikä vain salaa haaveilla. Jos mies on 40+ myös, tulet hoitamaan lasta aika yksin. Tuon ikäiset miehet eivät ole enää mitään parin tunnin unilla selviytyjiä. Äidillä uneen auttavat luontaiset hormonit.
Olet vain rakastunut ja mielesi syöttää vauva-ajatuksia. Odota puoli vuotta (vaikka sinun iässäsi odottaminen on vähän niin ja näin) että alkuhuuma laskeutuu ja otapa sitten kumppanin kanssa asia puheeksi, jos olet vielä samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa joka osa-alueella. Raskaaksi ensimmäistä kierrosta, näytänkin muita paremmin säilyneeltä, se selittänee. Menojalka ei vipata kun on saanut elää nuoruuden lapsettomana. Uraa on saanut tehdä, joten nyt nelikymppisenä oli hyvä vaihe heittää se roskakoriin. Minua luullaan usein lapseni isosiskoksi. Parisuhde kukoistaa, olemme mieheni kanssa kuin vastarakastuneita vaikka tunnemme toisemme tarpeeksi pitkältä ajalta. jne jne jne. Eikun tuumasta toimeen ja maha pystyyn, ap!
t. av-mamma
0/5 trollaus
Viikonloppuna baariin ja sieltä joku urho mukaan. Korkkarit kattoon!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse neljäkymppinen, eikä tuollainen kävisi enää mielessäkään. Olen vanhentunut ihan hirveästi ja vanhuuden merkkejä alkaa olla jo ilmassa sekä selkeästi vaihdevuosioireitakin on jo ilmaantunut. Aika vanha nainen alan jo olemaan ja elämäni ehtoopuolella. Odotettavissa oleva elinikäni on lyhyt ja kaipa se on sitten helpostuskin, että oikeasti vanhana ei tarvitse kitua kun vanhustenhoitoa ei tuolloin varmaan enää edes ole. Noin 10 vuoden kuluessa sairastun erittäin suurella todennäköisyydellä vakavasti.
Mitä kauheaa sun geeneissä sitten on?
Kymmenen minuuttia meni ja olin tiineenä.
Voisi tuo jotenkin talkoilla onnistua nopsaankin.
Toinen lapsi 40v. Hyvin meni. Sattumien kautta tuli vielä luomusynnytys, kun vauva päättikin tulla vauhdikkaammin maailmaan. Hormonit on ihmeelliset; kahden kuukauden huonot yöunet eivät tuntuneet missään. Salaa joskus haaveilen kolmannesta, mutta taitaa tulla kuitenkin nyt jo ikä vastaan. Onnellinen silti näistä kahdesta.