Raskautuminen 40-vuotiaana
Haluaisin kuulla kokemuksia raskaaksi tulemisesta nelikymppisenä. Kauanko kesti, että onnistui? Miten raskaus sujui? Miten vauvan kanssa mennyt? Itselläni on ennestään jo kaksi lasta. Huomaan salaa haaveilevani vielä yhdestä lapsesta uuden kumppanin kanssa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Raskaaksi 39v, synnytys 40v. Raskaus meni loistavasti, synnytys sectiolla pelkopolin kautta kuten meni esikoisellakin.
Kaikki hyvin, kuopus 16v.
Vielä lisäksi, että raskaaksi 4kk.
40v raskaaksi heti kun ehkäisyn jätti pois. Helppo raskaus, todella hyvä olo koko ajan ja fyysisesti pystyin ihan viime metreille harrastamaan. Synnytys helppo ja nopea.
Vauva ajan jaksoin hyvin ja edelleenkin vaikka pientä vaivasi refluksi ennen kuin tajusin että on maidolle allerginen. Imetysdietti auttoi tähän hyvin ja maitoallergia väistyi 2v mennessä.
Mä sain nuorimmaiseni juuri ennenkuin täytin 40-v.
Hyvin meni kaikki, en osaisi kuvitella elämää ilman tätä kolmatta lasta
Raskaaksi 39v, oli down ja keskeytys. Uusi yritys 40v ja synnytys 41v. On jo teini ja kaikki mennyt loistavasti.
Toinen lapseni syntyi kun olin jo täyttänyt 40v. Raskaus oli helppo ja tein kolmivuorotyötä loppuun asti ennen äitiyslomaa. Lapsi terve, ainut, että oli koliikkia ja myöhemmin korvatulehduksia isänsä suvun "korvarakenteen vuoksi". Imetin pitkään.
25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää.
https://aamuset.fi/artikkeli/4745605
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40, on kuitenkin
P = ( 1 - 0,94^12 )* 100 % = 52,4 %
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 52,4 %
Jos 40 vuotias nainen mittaa tarkasti ovulaation, tämä todennäköisyys nousee 10-20 % asti per kierto
P = ( 1 - 0,85^12 )* 100 % = 85,7 %
Sillon Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 85,7 %
En yrittänyt vaan huomasin olevani raskaana 41-vuotiaana. Sitä ennen kaksi hoidoilla saatua lasta. Yhteensä siis kolme lasta ja kaikki saman miehen kanssa.
Nähtävästi hedelmällisyyyteni parani 40-vuotiaana, kun nuorempana en meinannut tulla raskaaksi sitten millään.
Lopetin ehkäisyn 37 vuotiaana toiveena tulla nopeasti raskaaksi. Nyt olen 39, takana yksi viime syksyinen keskenmeno. Miehen kanssa on puhuttu, et enää ei yritetä vaan mennään näin, tulee sitte jos tullakseen.
Kaksi lasta, molemmat teini-ikäisiä meillä on ennestään joista eka saatiin aluilleen heti kun pillerit lopetin. Jälkimmäistä yritettiin vajaat puolivuotta ja sitten tärppäsi.
Vierailija kirjoitti:
25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää.
https://aamuset.fi/artikkeli/4745605
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40, on kuitenkin
P = ( 1 - 0,94^12 )* 100 % = 52,4 %
Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 52,4 %
Jos 40 vuotias nainen mittaa tarkasti ovulaation, tämä todennäköisyys nousee 10-20 % asti per kierto
Sillon Todennäköisyys tulla raskaaksi sen vuoden aikana kun on 40 vuotias on 85,7 %
Jos 40 vuotias nainen mittaa tarkasti ovulaation, tämä todennäköisyys nousee 10-20 % asti per kierto. Jos oletamme sen olevan sama kuin jäädytetyistä siittiöistä tehty inseminaation naisen ovuloidessa. Inseminaation onnistumisen todennäköisyys yhtä hoitokertaa kohti vaihtelee 1020 % välillä. Jäädytetyistä siittiöistä kuolee puolet, jota voidaan pitää positiivisena asiana, jos sitä verrataan luonnollisesti tehtyyn hedelmöitykseen.
https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/lapsettomuushoidot/hoitotuloks…
Olen itse neljäkymppinen, eikä tuollainen kävisi enää mielessäkään. Olen vanhentunut ihan hirveästi ja vanhuuden merkkejä alkaa olla jo ilmassa sekä selkeästi vaihdevuosioireitakin on jo ilmaantunut. Aika vanha nainen alan jo olemaan ja elämäni ehtoopuolella. Odotettavissa oleva elinikäni on lyhyt ja kaipa se on sitten helpostuskin, että oikeasti vanhana ei tarvitse kitua kun vanhustenhoitoa ei tuolloin varmaan enää edes ole. Noin 10 vuoden kuluessa sairastun erittäin suurella todennäköisyydellä vakavasti.
Olin kuukautta vaille 40 kun tyttö syntyi. Yllätysvauva, ei siis suunniteltu.
En voinut uskoa että raskaustesti näytti oikein, menin gynekologille ja hän sanoi että kyllä se sitten totta on jos testi on +. Miinusta voi näyttää väärin. Lähetti sitten ultraan ja siellähän se pieni herne sitten oli.
Poika oli ennestään, 12-vuotias.
No meille kävi niin että lasten kanssa jäätiin keskenään, mies lähti kun en aborttiin suostunut. Synnnytys sujui hyvin kuten ensimmäiselläkin kerralla, tyttö oli terve ja hyvän kokoinen; 3993 g ja 52 cm. Pitkät tummanruskeat hiukset, hymykuopat poskissa joita lähtötarkastuksen tehnyt lääläri ihasteli :)
Vauva -aika meni hyvin, tyttö oli temperamenttinen kuten on vieläkin. Hyvin pärjäsimme kolmistaan enkä uutta miestä edes ajatellut - enkä ajattel vieläkään.
Tulin "vahingossa" raskaaksi 40-vuotiaana. Esikoinen on 2-vuotias. Nyt olen rv. 13 ja kaikki hyvin. Voi siis onnistua todella helposti. En ehtinyt yrittää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse neljäkymppinen, eikä tuollainen kävisi enää mielessäkään. Olen vanhentunut ihan hirveästi ja vanhuuden merkkejä alkaa olla jo ilmassa sekä selkeästi vaihdevuosioireitakin on jo ilmaantunut. Aika vanha nainen alan jo olemaan ja elämäni ehtoopuolella. Odotettavissa oleva elinikäni on lyhyt ja kaipa se on sitten helpostuskin, että oikeasti vanhana ei tarvitse kitua kun vanhustenhoitoa ei tuolloin varmaan enää edes ole. Noin 10 vuoden kuluessa sairastun erittäin suurella todennäköisyydellä vakavasti.
Valtaosa nelikymppisistä elää elämänsä parasta vaihetta niin fyysisesti kuin henkisesti.
Raskaaksi 39v, synnytys 40v. Raskaus meni loistavasti, synnytys sectiolla pelkopolin kautta kuten meni esikoisellakin.
Kaikki hyvin, kuopus 16v.