Milloin olet viimeksi käynyt snägärillä?
Mitä ostit?
Minä varmaan 8 v sitten ja ostin porilaisen.
Kommentit (25)
Mä olen käynyt joskus 20vuotta sitten. Söin Vedyn.
Lihis, voi, savukinkku, keitetty muna ja sitä sun näitä mausteita.
Oli se HYVÄÄ! Rasva oikein tirsu suupielistä.
Mutta epäterveellistä.
En ole koskaan käynyt, mutta ehkä pitäisi joskus kokeilla.
En koskaan enkä aio myöskään koskaan mennä. Sama koskee kebabia.
Kerran kuussa nyt ainakin ja joskus enemmän.Jaskan grilli ja ravintolaillan jälkeen ennen nehr u taksia kotiin.Mies 47 v naimisissa.
Varmaan 15 vuotta sitten ja ostin lihapiirakan.
Millä nimellä snägäriä sanotaan muualla Suomessa? Snägäri on kai Hesan murretta.
Hesassa ovat vain iltaisin ja öisin auki, muuten voisi.
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä snägäriä sanotaan muualla Suomessa? Snägäri on kai Hesan murretta.
Minä sanon grilliksi. Paitsi Nakkifakiirin koppia Keskustorilla.
Pirkanmaa
snägäri on stadis ja muualla nakkikioski tai grillikioski (hesaa ei ole olemassa) :)
Muistan Arkun grillin stadissa 90 luvun puolivälissä!Tultiin yöllä ravintola Arcadiasta tai muusta kultaisen kolmion ravintoloista.Siinä oli duunissa sellanen kehitysvammainen mies mikä teki aivan älyttömän hyviä burgereita ja muita annoksia.Oli hirveä jono kyseiseen paikkaan jo puolilta öin.Toasti Part II oli meikän lempi annos.Seuraavana päivänä kyllä pieru haisi ja ei suudeltu tyttöystävää.. :)
En kyllä millään muista. 10+ vuotta sitten ja varmaankin raskalaiset, koska oon kasvissyöjä
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käynyt joskus 20vuotta sitten. Söin Vedyn.
Lihis, voi, savukinkku, keitetty muna ja sitä sun näitä mausteita.
Oli se HYVÄÄ! Rasva oikein tirsu suupielistä.
Mutta epäterveellistä.
Se oli sitten Lappeenrannassa. Muuallakin myydään lihapiirakoita, mutta ei tällä nimellä eikä juuri näillä täytteillä. Mausteet ovat sinappi, ketsuppi, kurkkusalaatti, sipulisilppu ja valkosipulimajoneesi.
En ikinä. En ole koskaan nähnyt "snägäriä". Kaikenlaisia grillejä ja kebabkojuja kyllä löytyy.
Kerran pari kesässä tulee käytyä. Vanhalla kotipaikkakunnalla on grilli josta saa isot hampurilaiset riittävän monella pihvillä, paikallisen leipomon sämpylöissä.
Joskus 80-luvun loppupuolella. Ostettiin kuumat koirat.
Viime kesänä. Alkoi tehdä mieli perinteista grilliruokaa niin sinne sitten.
Vierailija kirjoitti:
Snägäri on snägri Satakunnassakin
terv Savolainen Satakunnassa.
Jouluaaton aattona hampurilaisen kaikilla mausteilla
Joskus nuorempana humalaisen yön päätteeksi. Eipä noihin muuten tule eksyttyä.
Pari kuukautta sitten. Ihan makkaraperunat otin varmaan.