Rikkaat ja rahattomat 2023 OFFICIAL
Kommentit (872)
Vierailija kirjoitti:
Mä niin arvasin että haukut tulee tämän viikon köyhille. Naista haukutaan ulkonäön takia ja perhettä muutenkin siitä että he eivät näytä kunnolla köyhiltä. Kunnon köyhän kuuluu juoda kahvinsa muovikiposta ja elää pelkän ryönän keskellä. Kuulkaa haukkujat, ne kivat tavarat on varmasti ostettu silloin kun molemmat on ollut töissä.
Minä olen köyhänä joutunut myymään jo aikapäiviä niitä tavaroita joita olen työasäoloaikoina hankkinut. Myös korut jne.
Kun on tarpeeksi köyhä ei ole vaihtoehtoja.
Nämä eivät vielä ole. Taikasarjasta esimeriksi saisi kyllä rahaa ja voisi ostaa ne talvikengät.
Näin oikeasti köyhä joutuu toimimaan.
Minusta näytti, ettei köyhän perheen mies kovin ilahtunut kun Petri esitti mahdollista työpaikkaa.
Miten mahtoi se juttu mennä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta näytti, ettei köyhän perheen mies kovin ilahtunut kun Petri esitti mahdollista työpaikkaa.
Niin, työttömänä voi vain oleilla. Ja mikä hitto on kosketusherkkyys?
Vierailija kirjoitti:
No tuossa Iltasanomien jutussahan Petri kertoo, että Jussi kävi tutustumassa, millaista myyntitiimin vetäjän homma on, ja asia eteni.
Suunnilleen viimeiseksi itse laittaisin myyntiin astiaston vaikka köyhä olenkin. Olen aikoinaan lahjaksi saanut joten arvostan niin korkealle etten myisi. Vaikka mistä muusta tahansa säästäisin ennemmin.
Tuollakin naisella oli microblading kulmat ja tekoripset. Köyhillä näin aivan järjestäin. Vauvan tarvikkeet oli kalliita myös, samoin TV ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtoi se juttu mennä.No tuossa Iltasanomien jutussahan Petri kertoo, että Jussi kävi tutustumassa, millaista myyntitiimin vetäjän homma on, ja asia eteni.
Mutta ei sanottu että otti työn vastaan. Kuvauksista on jo monta kuukautta.
Eikös jollain edellisellä kaudella ollut vähän vastaava tapaus, olikohan se se jossa oli rikkaina mies ja ulkomaalainen nainen jossain siivousfirmassa ja köyhä työtön vanhempi nainen. Rikkaat tarjosi työtä ja rahaton otti ohjelmassa ilolla työn vastaan, mutta tosielämässö työstä ei tullutkaan mitään.
Matero kertoo Iltalehdelle, että ohjelman tuotantotiimi oli useampaan kertaan pyytänyt häntä mukaan ohjelmaan. Pienen epäröinnin jälkeen hän suostui.
Rikkaat ja rahattomat oli Materolle ikimuistoinen kokemus.
– Se oli juuri niin avartava ja mukava kokemus, mitä olin ajatellut. Sain kurkistaa ”roolipelimäisesti” toisten ihmisten arkeen ja tilanteeseen, Matero toteaa iloisena.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/61adb61d-dd81-4748-b5b3-1a94325…
Vierailija kirjoitti:
Ei uskois että noi köyhät on köyhiä ainakaan asunnon perusteella. Nätti ja viihtysän näkönen kämppä, ei mikään kämänen mörskä. Siistit huonekalutki. Kalliin näkönen tietsikka.
Aina rasahtaa kun tullaan arvostelemaan kuka on oikeasti köyhä kun "joku näyttää kalliilta". Nuohan sanoi että saivat tonnin sohvan satasella. Eivät nämä rikkaatkaan tässä ole rikkaita, vaan velkalampaita tai keskituloisia,- hyvin toimeentulevia korkeintaan. Onhan se köyhää jos on 70€ viikossa ruokaan ja työttömyys vaivaa.
Hiukan ihmetyttää köyhien jutut ja perustelut välillä.
Itse olen köyhänä aina löytänyt kirppareilta, torista ym. ihan uusia kenkiä, vaatteita ym. kierrätettynä edullisesti.
Paljon ihmiset ostavat vääriä kokoja, tai joku jää käyttämättä. Esim. Uffin euron päiviltä löytyy aina vaikka mitä.
Ei varmaan ole talvikenkiä, jos niiden pitää olla merkkikengät suoraan Stockalta.
Lapsikin oli jo sen verran iso että hoitoon vain ja äiti takaisin töihin.
Todella kauniit kasvot ja hiukset 19.4 olleen jakson rahattoman perheen äidillä, hänellä myös selkeä puheääni.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI KOPIOIT LEHTIUUTISEN OSAN SUORAAN!
Ei sanaakaan omaa kirjoitusta!
Ihan höpö höpö ohjelmaa. Onko edes rikkaitta tai köyhiä ? Näytetään kuinka vanhoista vaatteissa vaikka äiti kulkee , mutta totuus voi olla ihan toinen kameroiden sammuttua.
Facebookin roskalavalta saa välillä erinomaisia löytöjä tai sitten kirppissivulta missä hyvätuloisemmat myyvät lähes kahvipaketin hinnalla. Haluavat vain päästä eroon saadakseen vaivattomasti tilaa uudelle ostokselleen. Niin meille on tullut keittiön pöydät ja tuolit sekä sohva samoin kuin monta muutakin asiaa. Vaikka joku näyttää kalliilta ei se välttämättä ole sitä sille jonka kodissa.
Päätoimittaja rouva perusteli jotenkin ihmeellisesti kuivausrummun ekoloogisuutta. Leukemian vuoksi liikuntaan kykenemätön äiti tanssahteli varsin vaivattoman näköisesti superparkissa.
Ne lapset oli jakson parasta antia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskois että noi köyhät on köyhiä ainakaan asunnon perusteella. Nätti ja viihtysän näkönen kämppä, ei mikään kämänen mörskä. Siistit huonekalutki. Kalliin näkönen tietsikka.
Aina rasahtaa kun tullaan arvostelemaan kuka on oikeasti köyhä kun "joku näyttää kalliilta". Nuohan sanoi että saivat tonnin sohvan satasella. Eivät nämä rikkaatkaan tässä ole rikkaita, vaan velkalampaita tai keskituloisia,- hyvin toimeentulevia korkeintaan. Onhan se köyhää jos on 70€ viikossa ruokaan ja työttömyys vaivaa.
Totta. Miksi ihmeessä köyhän asunnon pitäisi olla "kämänen mörskä" epäsiisteine huonekaluineen? Niitä vähänkäytettyjä huonekaluja esimerkiksi saa halutessaan todella halvalla tai jopa ilmaiseksi kun näkee vähän vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Päätoimittaja rouva perusteli jotenkin ihmeellisesti kuivausrummun ekoloogisuutta. Leukemian vuoksi liikuntaan kykenemätön äiti tanssahteli varsin vaivattoman näköisesti superparkissa.
Ne lapset oli jakson parasta antia.
Rikkaan rouvan suu meni mutruun, kun joutuikin paremman väen Lauttasaaresta vaihtoviikon ajaksi itä-Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan ihmetyttää köyhien jutut ja perustelut välillä.
Itse olen köyhänä aina löytänyt kirppareilta, torista ym. ihan uusia kenkiä, vaatteita ym. kierrätettynä edullisesti.
Paljon ihmiset ostavat vääriä kokoja, tai joku jää käyttämättä. Esim. Uffin euron päiviltä löytyy aina vaikka mitä.
Ei varmaan ole talvikenkiä, jos niiden pitää olla merkkikengät suoraan Stockalta.
En ainakaan minä' menisi ehdoin tahdoin hankkimaan itselleni kynsisientä, jos vaikka kirpparikenkien edellisellä omistajalla on sellainen ollut saa kenkien seuraavakin käyttäjä sen. Köyhä olenb, mutten silti laita jalkaani toisten käyttämiä kenkiä eikä minun kenkiä voi minun jälkeen kukaan muu käyttää. Kengät kuluvat ihmisillä eri tavalla.
Lopussa sanoi ettei opiskele vielä missään, merkonomitutkinto taisi olla tähtäimessä. Se nyt ei yksinään työllistä ja luulisi että sitä voisi ihan työttömyyspäivärahallakin opiskella. Köyhä pariskunta ei ikävä kyllä vaikuttanut kovin välkyltä. Keskustelu Petrin ystävän kanssa kuulosti ja näytti ihan koomiselta, toinen tenttaa ulkoa opeteltuja fraaseja ja toinen istuu kädet puolustusasennossa tuppisuuna. Eli voi olla ettei Petrin hyvätkään kontaktit tässä ole ihmeitä tehneet. Pelivehkeet ja astiasto näytti olevan kunnossa eikä vauvan tarvikkeet tainnut olla sieltä halvemmasta päästä.