Työllistymisen vaikeus
On niin turhauttavaa lukea ja kuulla työttömien suuresta määrästä ja siitä että työttömät pitäisi potkia sohvilta töihin. Tuliski potkasemaan jos sillä töihin pääsis.
Mut ei, jos oot sattunut saamaan elämässä huonot kortit ja sairastanut jotain sairautta,minun tapauksessa tules sairautta niin et tule pääsemään työmarkkinoille takasin vaikka kuinka yrität koska on aukko cv:ssä. Ainaista selittelyä miksi ja miten ym. Vaikka kuinka hyvin olisi asiat tällä hetkellä niin aina on joku parempi hakija joka on sitten palkattu. Töihin olisi mahtava päästä mut miten sinne pääsee enää. Ennen sairastumista olen aina päässyt hakemaani paikkaan töihin joten pakko on liittyä terveyteen ettei enää työllisty. Mikä avuksi?
Kommentit (3)
Olen päivittänyt työhön kuuluvat koulutukset, ajantasalla ovat siis.
Tahattomasti työttömänä ollessa ei ole mitään herkkua, mieluummin olisin työelämässä hyödyntämässä osaamistani kun nostamassa "etuutta" jonka olemassaolemisesta raportoidaan että saisit sen pitää. Sitäkään kun ei ikuisesti makseta ja jos et työllisty tietyssä ajassa niin putoaa loukkuun josta vielä vaikeampi nousta.
Työnantajilla on suuri päätäntävalta. Suomen työllisyysluvut ei tuu näyttämään koskaan hyviltä niinkauan kun työkyvyttömät ja osatyökykyiset ovat samalla linjalla työttömien kanssa.
Työkyvyttömiä ja osatyökykyisiä pyöritetään byrokratian pyörässä ja roikotetaan samoissa tilastoissa mutta palkkatyöhön harva niistä pääsee koskaan. Ikävää mutta totta.
Kouluttaudu lisää niin saat osaamisen ajan tasalle?