Postin automaatit muuttui
Moi.
Kokeilen tätä paikkaa.
Posti muuttaa näitä automaatteja. Oon lähetellyt paljonkin, mutta nyt lähimmät automaatit on korvattu sellaisilla joista pitäisi etukäteen varata lokero. Oikein mistään ei selviä miten se tehdään.
Osaako joku tämän, vai seisooko ne automaatit nyt tyhjinä?
Jos on jo helposti-koodi, niin voiko sillä sen varauksen jossain tehdä?
En ymmärrä miksi pitää muuttaa näitä jatkuvasti.
Kommentit (10)
Maksun jälkeen voi valita haluamansa lokeron ja varata sen. Jos olet jo maksanut niin sähköpostiin tulleessa tilausvahvistuksessa on linkki josta voi varata.
Postin systeemi on aivan idioottimainen. Et voi varata sitä lokeroa enää mitenkään.
Lokero pitää varata samalla, kun ostat lähetyksen, ja se on varattu sinulle 24 tuntia. Eli jos meinasit lähettää paketin parin päivän päästä, ei käy. Noilla surkeilla uusilla automaateilla korvataan ne kaikki vanhan malliset. Minä vien nykyään paketit aina toimipisteeseen Helposti-koodilla, niin ei tarvitse ihmetellä rikkinäisten automaattien ja huonojen systeemien kanssa.
Huomaattehan, että myös postimerkkien ja kirjelähetysten hinnat nousevat huhtikuussa!
Vierailija kirjoitti:
Postin systeemi on aivan idioottimainen. Et voi varata sitä lokeroa enää mitenkään.
Lokero pitää varata samalla, kun ostat lähetyksen, ja se on varattu sinulle 24 tuntia. Eli jos meinasit lähettää paketin parin päivän päästä, ei käy. Noilla surkeilla uusilla automaateilla korvataan ne kaikki vanhan malliset. Minä vien nykyään paketit aina toimipisteeseen Helposti-koodilla, niin ei tarvitse ihmetellä rikkinäisten automaattien ja huonojen systeemien kanssa.
Huomaattehan, että myös postimerkkien ja kirjelähetysten hinnat nousevat huhtikuussa!
Jää sitten kirjeet historiaan.
Raivostuttavinta on se, että vaikka tilaa pakettinsa automaattiin X, niin se viedään paikkaan Y.
Itse tilaan aina kaikki paketit lähikauppani eteisessä olevaan lokeroon. Pari kertaa paketti on todella tullut sinne, pääsääntöisesti tulee tekstari, että paketti onkin viety parin kilometrin päähän eri lokeroon. Jonne minulla ei ole mitään kulkua.
Ihmettelin tätä joskus lähikauppani myyjälle, sillä tiedän melko varmasti, että lähikauppani lokerot eivät ole täynnä, eikä sen takia pakettia jätetä toimittamatta. Myyjä sanoi suoraan, että postin kuskit eivät viitsi ja vaivaudu tyhjentämään kuormaa joka pisteellä, vaan hakevat vain lokerikossa lähtemistä odottavat paketit ja tyhjäävät sitten samaan, hiukan isompaan lokeropaikkaan koko saapuneiden pakettien kuorman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi varata myös jälkikäteen. Sähköpostiin tulee tilausvahvistus/kuitti, jossa on linkki josta voi varata milloin haluaa.
Kaikkiin lokeroautomaatteihin ei tehdä varausta. Helposti-koodia luotaessa, tieto siitä onnistuuko varaaminen vai ei, tulee näkyviin ko. automaatin tietoihin/kohdalle, kun olet ensin sen valinnut vaihtoehtolistasta.
Jos varausta ei tehdä, niin paketin voi vain viedä sinne valitsemaansa automaattiin. Paikan päällä selviää onko lokeroita vapaana.
No, voi hemmetti kun kuulostaa tyhmältä idealta.
Minulta lähtee välillä useampi paketti, joihin maksan netissä kuljetuksen ja mies autolla sitten vie niitä automaattiin työpäivänsä aikana ja siis automaattiin joka sattuu parhaiten matkan varrelle. Nyt menee vaikeaksi tämäkin.
Tää on ollut pitkään ongelma. Aina täynnä oma lokero.
Ja ilmeisesti nämä uudet automaatit sitten sitoo mut lujemmin matkahuoltoon, sillä itse ostan paketit huutonetin kautta, kun myyn siellä. Siinä vahvistusviestissä ei ole mitään mahdollisuutta varata automaattia, vaikka ihan postin paketin ostankin.
Ärsyttävää, kun juuri oppii asiat, niin sitten ne sekoitetaan ja yleensä huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavinta on se, että vaikka tilaa pakettinsa automaattiin X, niin se viedään paikkaan Y.
Itse tilaan aina kaikki paketit lähikauppani eteisessä olevaan lokeroon. Pari kertaa paketti on todella tullut sinne, pääsääntöisesti tulee tekstari, että paketti onkin viety parin kilometrin päähän eri lokeroon. Jonne minulla ei ole mitään kulkua.
Ihmettelin tätä joskus lähikauppani myyjälle, sillä tiedän melko varmasti, että lähikauppani lokerot eivät ole täynnä, eikä sen takia pakettia jätetä toimittamatta. Myyjä sanoi suoraan, että postin kuskit eivät viitsi ja vaivaudu tyhjentämään kuormaa joka pisteellä, vaan hakevat vain lokerikossa lähtemistä odottavat paketit ja tyhjäävät sitten samaan, hiukan isompaan lokeropaikkaan koko saapuneiden pakettien kuorman.
Lähetin viime viikolla paketin ja tosiaan oli, että osa automaateista oli sellaisia että piti varata (osassa luki netissä että ei tilaa). Se, mihin halusinkin paketin viedä, oli sellainen ettei ole etukäteen varausta.
Oli kiire joten en tutkinut asiaa tarkemmin, mutta homma varmaan selviää kun valitset sen automaatin sieltä Postin "pakettikaupasta ja etenet sivulla siihen kohtaan jossa lokero varataan.