Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsut itseäsi yksinhuoltajaksi, vaikka teillä on viikko-viikko?

Vierailija
29.03.2023 |

Oikeasti yksinhuoltajan lapsena en ymmärrä, miten joku sanoo itseään yksinhuoltajaksi, kun on yhteishuoltajuus.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella moni yhteishuoltaja on käytännössä yksinhuoltaja. Ei ehkä rahan puolesta, mutta muuten. Toinen ei oikeasti osallistu lasten arkeen.

Silloinkin, kun ollaan vuoroviikoin vanhemmilla, voi leijonanosa vastuusta olla silti toisella osapuolella. Yleensähän se on äiti, joka pitää huolta yhteydenpidosta kouluun, kokeisiin lukemisesta, uusista luistimista ja vaatteista, harrastuksista, matkoille viemisestä, kaverisynttäreistä jne. Isälle kyllä mennään välillä ja syödään siellä jääkaapista, mutta siihen se saattaa jäädä.

Kun ei ole käytännössä eikä teoriassa yksinhuoltaja. Yksinhuoltaja on yksin huoltaja. Silloin ei saada lapsesta rahaa siltä toiselta osapuolelta, eikä silloin saada tukea toiselta osapuolelta edes sen vertaa, että lasta katsoisi. Ketään ei kiinnosta jonkun mamman tunteet siitä, kuinka mikromanagerointi, ja mikä se toinen trendisana on siitä kun pitää kaikki mahdolliset muka huolehtia, vei suhteen lapsen isään ja sitä kuinka on muka yh. Kukaan ei käske sua puuttumaan sen lapsen elämään kun on isällään. Jos joskus osaisit antaa olla niin huomaat, että siitä elämästä voi myös nauttia. Jopa ne sun pullauttamat lapset. Elämä kannattelee kyllä, vaikka sä et ole sitä kontrolloimassa jatkuvasti ja yllättäen ne lapsetkin saattaa päästä erosta paremmin yli kun annat heidän tutustua toiseen vanhempaansa ja hänen toimintatapoihinsa.

Näin naisena olisi aivan kamala ajatuskin, että joku ohjailisi mun elämää vaikka olisin eronnut. Se, että meidän lapsi on isällään ei tarkoita, että mun pitäisi lapsen lääkäriaikoja alkaa sille viikolle varailemaan tai juuri sillä viikolla saada se lapsi sinne luistinkauppaan. Kyllä lapsi osaa isälleen sanoa jos uudet luistimet tarvitsee ja isä osaa mennä lapsen kanssa sinne luistinkauppaan. Samoin osaavat mennä sinne kaverisynttäreille ja ostaa lahjan. Silloin kun lapsi on mun luona niin ei isä sitä mitenkään kontrolloi niin miksi ihmeessä kommentoisin mitään muuta kuin "siistiä" kun mies on lapsen kanssa. 

Vierailija
22/22 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ajanhengen mukaisesti olen yh-curious.

Todellisuudessa olen ihan tavallinen ydinperheen isä.

Mutta annas olla kun sanon mimmille et olen kolmen pienen lapsen totaaliyyhoo ja leskimies, niin kyllä mammain pöksyt kastuu!

M42

Mä oon trans-yh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä