Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen lasta naimisiin vai ei?

Vierailija
28.03.2023 |

Mieheni suhtautuu avioliittoon niin, että hänen puolestaan voimme mennä naimisiin, sitten kun haluan. Hän ei ole uskonnollinen vaan kuulemma menisi naimisiin muista syistä. Minä en osaa päättää, mennäkö/halutako naimisiin ennen ensimmäistä lasta. Mitä mieltä?

Mitä hyötyjä avioliitossa on lapsen hankkimisen kannalta? Paitsi yhteinen omaisuus

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuiko teidän parisuhde, kun menitte naimisiin? Pelkään sitä. Kauanko olitte seurustelleet? Me on nyt oltu yhdessä 2 ja puoli vuotta.

Ap

Vierailija
22/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoo aina että kyllä naimisiin pitää mennä ja siksi ehkä mulle on tullut pelko ja joku luontainen vastustus sitä kohtaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumista ei voi ostaa avioliitolla, mutta en au-lapsiakaan hankkisi tieten tahtoen. Lapsi ansaitsee ainakin kaksi vanhempaa, jotka ovat ihan oikeasti sitoutuneet perheeseensä.

Vierailija
24/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa tuo turvaa se, että on puolison lähiomainen ja perii puolison, jos ei ole lapsia, ja kuolema koskettaa. Leskeneläke ja lesken asumisoikeus yhteiseen kotiin on vain avioliitossa. Isoja asioita silloin, kun jotain puolisolle sattuu ja on se yhteinen asunto.

Vierailija
25/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti avoliitossa saadaan ihmisille samat oikeudet kuin avioliitossa. 

Miksi? En ymmärrä yhtään että avoliittoa on tehdään avioliiton kaltaiseksi. Avoliittoon alkaessa ihmiset hyväksyy, että eletään kuitenkin erillään, vaikka yhdessä. Halutessa voi solmia avioliiton. Se on vain sopimuspaperi.

Vierailija
26/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi vaikka parisuhteessa vaikeaa aikaa kun lapsia syntyy, nostaako avioliitto teistä kynnystä eroon? Vs. avoliitto..

Ap

Nostaa ja tästä on tehty tutkimuksiakin. Eli kyllä se vaikuttaa sitoutumisen laatuun.

Tämä voi olla totta mutta tutkitusti avioliitossa petetään useammin kuin avoliitossa.

Vierailija
27/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti naimisiin ennen lapsen syntymää muuten lapsi on valitettavasti ä p ä _ ä ja sellaisena pysyy vaikka myöhemmin menisitte naimisiin.

Vierailija
28/43 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? En ymmärrä yhtään että avoliittoa on tehdään avioliiton kaltaiseksi. Avoliittoon alkaessa ihmiset hyväksyy, että eletään kuitenkin erillään, vaikka yhdessä. Halutessa voi solmia avioliiton. Se on vain sopimuspaperi.

Avoliitossa eletään erillään? Mitä ihmettä sä sekoilet? 

Avoliitto on yksi parisuhteen muoto ja kyllä siinäkin sitoudutaan toiseen. Monella on yhteinen asuntolaina ja lapset ja kyllä ne sitouttaa enemmän kuin avioliitto. Kyllä avioliitostaki voi helposti lähteä. Sen kun lähtee ja laittaa eron vireille. Ei se puoli vuotta niin pitkä aika ole eikä se estä uutta parisuhdetta jne.

Mä ja mies otettiin yhteinen talolaina kun oltiin avopari. Ihan oltiin yhdessä eikä mitenkään erillään. Naimisiin mentiin parin vuoden päästä tuosta, mutta ei se kyllä meidän parisuhteeseen ja arkeen mitenkään vaikuttanut. 

Vierailija
30/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti naimisiin ennen lapsen syntymää muuten lapsi on valitettavasti ä p ä _ ä ja sellaisena pysyy vaikka myöhemmin menisitte naimisiin.

Millä oikeudella sä haukut viattomia lapsia? Normaalilla järjellä varustettu ihminen tietää, että ä**rä on haukkumasana. Sen lisäksi tervetuloa uudelle vuosituhannelle jossa on täysin normaalia elää avoliitossa ja saada lapsia. Ei ole sulta pois toisten avoliitot. Mun mielestä kummallista, että joidenkin mielestä heillä on oikeus haukkua rumasti muita ihmisiä vain sen vuoksi, että nämä eivät mene naimisiin. Tai haukkua heidän lapsiaan. 

Mä olen naimisissa eikä mua kiinnosta peen vertaa onko muut naimisissa vai ei, saako lapsia avoliitossa vai ei. 

Vierailija
31/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitoisi itseään lahkouskonnollisten rukousloitsujen avulla yhteen kirkon tai valtion kautta? Jos tuntuukin että pitää erota joskus, se menee mutkikkaaksi, ellei suju helposti. Siunauksia saa muutenkin.

Vierailija
32/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat eivät ole keskenään naimisissa, mutta saavat lapsia niin lapset ovat äpä riä.

Mikä sun ongelma on? Kerro vain rohkeasti huolesi meille! 

Kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen ei enää nykypäivänä hauku viattomia lapsia tuolla sanalla. Se on haukkumasana. Eikä sillä ole ulkopuolisille mitään merkitystä onko jonkun lapset syntyneet avo- vai avioliitossa. Se on heidän asiansa.

Vierailija
33/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sanoo aina että kyllä naimisiin pitää mennä ja siksi ehkä mulle on tullut pelko ja joku luontainen vastustus sitä kohtaan.

Ap

Anteeksi nyt jo etukäteen, mutta sä kuulostat hyvin nuorelta ja/tai kypsymättömältä. Kyllä sinun pitää ihan itse tietää ja päättää mitä elämältä haluat. Et voi keskustelupalstalta kysyä että mitäköhän minä haluan. Ota myös selvää avioliiton juridisesta puolesta ihan asiantuntijapalstalta, ei tällaiselta höpöhöpöhumpuukipalstalta. Kannattaisi varmaan vähän odotella vielä sen lapsenteon kanssa.

Vierailija
35/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoliitto on yksi parisuhteen muoto ja kyllä siinäkin sitoudutaan toiseen. Monella on yhteinen asuntolaina ja lapset ja kyllä ne sitouttaa enemmän kuin avioliitto. Kyllä avioliitostaki voi helposti lähteä. Sen kun lähtee ja laittaa eron vireille. Ei se puoli vuotta niin pitkä aika ole eikä se estä uutta parisuhdetta jne.

Mä ja mies otettiin yhteinen talolaina kun oltiin avopari. Ihan oltiin yhdessä eikä mitenkään erillään. Naimisiin mentiin parin vuoden päästä tuosta, mutta ei se kyllä meidän parisuhteeseen ja arkeen mitenkään vaikuttanut. 

Tarkoitan sitä, että ei olla lähiomaisia ja raha-asioita ei haluta välttämättä sekoittaa. Nyt avoliitto ei ole enää niin helppo, kun voi joutua maksamaan erossa korvausta vähävaraisemmalle.

Avoliittokin siis velvoittaa, vaikka ihmiset ei välttämättä näin haluaisi ja ovat syystä valinneet avoliiton.

Vierailija
36/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, pidä kiirettä jos aiot mennä ennen tytärtäsi naimisiin.

Vierailija
37/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että ei olla lähiomaisia ja raha-asioita ei haluta välttämättä sekoittaa. Nyt avoliitto ei ole enää niin helppo, kun voi joutua maksamaan erossa korvausta vähävaraisemmalle.

Avoliittokin siis velvoittaa, vaikka ihmiset ei välttämättä näin haluaisi ja ovat syystä valinneet avoliiton.

Kyllä meillä oli jo avoliiton aikana sairaalan tiedoissa lähiomaisena avopuolison. Yhteinen talolaina otettiin eikä ole laskettu sitä kuka maksaa mitäkin. Jos toisella rahat vähissä, niin toinen antaa sitten rahaa. Eikä muuttanut mitään asioita näiden suhteen kun mentiin naimisiin. 

Mä en oikeasti ymmärrä miksi joitakin niin kovasti häiritsee muiden avoliitot ja suorastaan halveksutaan ja pidetään vähäpätöisinä näitä suhteita. Ei voi omassa avioliitossa olla asiat hyvin, jos pitää tuolla tavalla rääpiä muiden suhteita. Tämä siis yleisenä huomiona näihin tällaisiin keskusteluihin. 

Vierailija
38/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallekaan ei ole mitään järkiperusteita.

Mutta mene naimisiin ensin, nauti siitä hääjuttutouhusta ilman lapsia. Koska lasten tultua kuvioon sun prioriteetit on ihan toiset ja aika ei riitä turhanpäiväiseen häähössötykseen.

Itsehän tein lapset ilman avioliittoa, ja naimisiin menin vasta myöhemmin (enkä edes lasten isän kanssa). Nautin kovasti häätouhuista mutta onhan se ihan eri juttu kun tekisi asiat ns oikeassa järjestyksessä.

Viittasin häähössötykseen - vaikka menisitte kahdestaan ja salaa maistraatissa vihille, siihen kannattaa silti panostaa vähän. Edes häämatkan muodossa.

Vierailija
39/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette niin kuin haluatte, mutta helpompi on järjestää ja juhlia juhlat, sekä erilaista olla häämatkalla ilman vauvaa.

Jos ei mene naimisiin ennen lasta, niin voi olla että "ei löydä sopivaa hetkeä" häille myöhemmin ja sitten asia jää tekemättä.

Jotkut yhdistävät kastajaiset ja häät, mutta itse en ehtinyt edes hiuksia kihartaa vauvani kastajaispäivänä.

Vierailija
40/43 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on jo syntynyt. Jos tahdot lapsia, ehdit varmistaa, että geeninne saavat aikaan elinkykyisen lapsen.

Tunnen useita, joilla lisääntyminen onnistui molemmilla uusissa suhteissa, vaikka yhdessä olivat olleet selittämättömistä syistä lapsettomia. Hedelmöityshoidoistakaan ei ollut ollut apua, mutta uusissa suhteissa ei tarvittu edes hedelmöityshoitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi