Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ärsyttää

Jane
28.03.2023 |

Analysoi ihan kaiken, tietää kaikesta kaiken. Puhuu kaikki asiansa. Arvottaa ihmisiä. Pidän työstäni, mutta joskus ei vaan jaksaisi. Ois ees joskus normaalisti, mutta aina on ongelmaa jossain. Harmittaa, kun vaikuttaa omaan hyvään mieleen ja työviihtyvyyteen. Arvostan kyllä, kun ihmiset ovat omia itsejään, ehkä myö vaan ollaan eri planeetoilta. Suurin harmi on tuo, kun jää tunne, että kuvittelee olevansa muiden yläpuolella. En mä pahalla. Ihan aina ei vaan jaksa olla solidaarinen. Anteeksi. On ihan tietopohjaakin, ei siinä, mutta miksi jotkut naiset tuovat hormonihirviönsä paikalle niin näyttävästi. Tajuaako rationaalisuutta kaiken kaikkiaan harjoittaa, jos tunne on, että on kaikkien yläpuolella. No joo, tästä pohdittavaa omaan käytökseen jokaiselle.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there. Kiva työ, mutta se raskas ihminen

Vierailija
2/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meitä on moneksi työpaikalla ja pitäs yrittää tulla toimeen.

Minäkään en ymmärrä sitä että jotkut katsoo oikeudekseen käyttäytyä miten sattuu.

Et voi muutakin kestää ja sivuuttaa. Jos sinusta tuntuu että hän luulee olevansa pätevämpi tai parempi kuin muut niin anna olla. Sehän on muuten vain sinun tunne jolla ei ole faktapohjaa. Tiedän että se on ärsyttävää mutta ignooraa hänet, ole mahdollisimman vähän hänen kanssa tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vihjailemaan hänelle, et "vooooiiiii eeeeeiiii, taasko meillä on nyt joku ongelma tässäKIN, mites meillä on näin huonosti asiat aina, voi käääääk".

Vedä överiks. Katso tajuaako veettuilua.

Usein ihmiset ei tajua omaa käytöstään, me toistetaan samoja maneereita, kun joku herättää meidät niin ehkä ainakin vähäksi aikaa jättää analysoinnin ja arvostelun.

Vierailija
4/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hänelle heippalappu, jossa lukee t. eräs työntekijä. Jotenkin asiallinen lappu, joka ei säikäytä.

Vierailija
5/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala vihjailemaan hänelle, et "vooooiiiii eeeeeiiii, taasko meillä on nyt joku ongelma tässäKIN, mites meillä on näin huonosti asiat aina, voi käääääk".

Usein ihmiset ei tajua omaa käytöstään, me toistetaan samoja maneereita, kun joku herättää meidät niin ehkä ainakin vähäksi aikaa jättää analysoinnin ja arvostelun.

En suosittelisi tätä, koska ei ole mitenkään kypsä tai aikuinen ratkaisu asiaan.

Vierailija
6/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittelisi tätä, koska ei ole mitenkään kypsä tai aikuinen ratkaisu asiaan.

Pelkuri.

Vierailija
7/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa yks (tai useampikin) työkaveri, joka on toisaalta ihan mukava, mutta sitten kuitenkin hän saa mulle välillä todella epämukavan olon.  Kun tulee kahville, sanoo usein " aamulla olin ihan pirtee, mutta nyt kun tänne tulin niin kauhea väsymys ja lamaannus iski" .  Hän on vähän sellainen huumorinainen, vaikkakin huumori monesti on pelkästään muiden haukkumista tai ärsyyntymiskohteidensa arvostelua.   

Se on pitemmän päälle jotenkin tosi raskasta.  

Tiedän että jos alan miettiä tätä enemmän niin hän saa mut ärsyyntymään lisää. Siksi yritänkin muistutella itselleni hänen hyviä puoliaan ja keskittyä niihin. 

Yleensäkin ihmiset, joiden täytyy omaa epävarmuuttaan tai ikäviä tunteitaan paikkailla muiden haukkumisella, ovat raskaita.  Näkisin että heillä on puutteelliset tunteiden käsittelytaidot.

Vierailija
8/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa nimenomaan sellaiselta mitä ärsyttävä työkaveri tekisi. Ehkä ap puhuu itsestään.

Vierailija
9/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että turpa kiinni et jaksa kuunnella.

Vierailija
10/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itselläsi on alemmuuden tunne, joka johtuu omista sisäisistä ongelmista. Siksi toinen ärsyttää ja kuvittelet hänen pitävän itseään ylempänä. Suosittelen peiliin katsomista.

Vierailija
11/27 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä yhteisiä hetkiä. Töitähän siellä on tarkoitus tehdä.

Vierailija
12/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin ärsyttää ja pidän häntä vähän hassuna.

Yrittää peittää osaamattomuuttaan ja sitä ettei oikeasti tiedä mistään mitään, sillä että matkii muiden puheita ja toistaa esim minun lauseitani. Kerää irtopisteitä ihan valehtelemalla, tässä hetkessä sanoo ettei tiedä jostin asiasta ja jää pohtimaan mistä tietoa saadaan. Hetken päästä kun kolmas osapuoli on läsnä, hän olikin tiennyt tuon jutun. Siis mitä hittoa, puhuu ihan ristiin kun valehtelee vaikuttaakseen osaavammalta.

Yrittää myös saada muita kyselemän asioita joita ei tiedä, jottei itse vaikuttaosi tietämättömältä. Tyhmä. Luulee ettei muut huomaa tuota hasdua piirrettä.

Hänen alaisiltakin on kuulunut, etteihän häntä näy koskaan kohteissa, hoitaa asiat s postilla ja etänä jostain mökiltä ja harvoin osaa vastata mihinkään, aina sanoo että kysy joltain xx henkilöltä..... aina sama virsi.

Vierailija
13/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap ihan mun työkaverilta (mies) joka oli ilmeisesti valittut pomolle minusta tänään. Aika raskas tyyppi, näsäviisas, aina tietoviisas-oikeassa, ei ikinä väärässä, olevinaan vähemmistöä vaikka on ihan kaukana siitä, perus etuoikeutettu jantteri jne. Alkanut huomautteleen asioista, jotka ei hänelle kuulu ja sitten ei kuitenkaan käy rehdisti keskustelua loppuun. Onneksi pomoni oli ymmärtäväinen ja meidän keskustelu päättyi hyvin.

Vierailija
14/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alottanu muutama kk sitten uudessa yrityksessa. Olen melko avoin ja tykkään nauraa ja jutella ihmisten kanssa kuin olisin ollut pidempään firmassa ja tuttu jo kaikkien kanssa.....

miksi minun pitäisikään olla joku hiljanen hissukka joka ei saa näkyä eikä kuulua.... vaikka niin minun ehkä oletetaan olevan.

Eräs kollega otti minut ihan heti hampaisiinsa, hän on ulkoisestikin ihan eri kaliperia, ärsytän häntä olemuksellani koska laittaudun duuniin, hän ei yhtään.

Muutenki ärsyttää kun koko tiimi on ollu tyyliin 15v samassa firmassa ja kauheen sisäänlämpiävää pikkusielusia nillittäjiä joilla on aikaa vatvoo kuka sano ja mitä ja millon ja miks. Kipitellään vinkumaan pomolle millon mitäki ja sanoppas jollekin poikittainen sana ni pomo kutsuu huoneeseensa puhutteluun.

Voitasko vaan keskittyä businekseen eikä vinkumiseen ja toisten mustamaalaamiseen.

Vi....u mikä mesta.

Vierailija
15/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, onko se mie? Kuulosti vähän miulta, mutta teen tätä vain yhdelle työkavereistani, koska ollaan, ainakin oman kuvitelmani mukaan, tässä suhteessa samanlaisia. Teeskenteletkö sie, etkä olekaan?

Vierailija
16/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pitkästä aikaa hyvä ketju. Pystyn samaistumaan moneen kommenttiin. Ja näin pikkasen viikosta nuhjaantuneena kiva huomata, ettei ole tällaisten työissä tapahtuvien asioiden kanssa yksin.

Vierailija
17/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei vaan kestä niitä osaavia työtekijöitä vaan haluavat itse olla se parempi. Sitten kuitenkin valitaan itse, mikä asia halutaaan hoitaa ja mikä jättää sille osaajalle, Ehkä ap:kin on näitä kateellisia.

Vierailija
18/27 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuspöitä on kaikkialla. Varsinkin työyhteisöissä.

Sivuuta tämä kuspää

Vierailija
19/27 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sattukaan la aamun kunniaks ensimmäisenä tämä ketju silmiin.

Minkähänlaiselle kurssille pitäs mennä että oppis olemaan välittämättä ja ylipäätään ees huomioimatta ympärillä olevien ihmisten ärsyttäviä tai kummallisia piirteitä.

Neuvokaa.

Olen itse ihminen joka kiinnitän kaikkialla huomiota muihin ihmisiin ja heidän käytökseen, sanomisiin, tekemisiin ja jopa kehonkieleen, joka kertoo usein enemmän kun 1000 sanaa. Joissain tilanteissa tästä piirteestä on suuri hyötyä mutta usein haittaa.

Miten oppisi olemaan kuin tuo vastakkainen sukupuoli, sorry, jotka useinkaan ei hoksaa yhtään mitä ympärillä tapahtuu. Ja ihan huumorilma nyt kirjoitan.

Tykkään työstäni ja haluaisin keskittyä vain siihen, koska noiden ärsyttävien (eteenkin ilkeiden) työkavereiden tyyli kohdella muita latistaa työmotivaatiota.

Työpaikallakin ois paljon helpompaa kun ei ees huomais näitä määräävällä äänensävyllä kollegoita käskyttävvää viisastelijaa, narsistisia piirteitä omaavaa pomoa jota vähän jopa varon tai sitä ärsyttävää pisteidenkeräilijää joka papukaijan tavoin toistaa muilta kuulemiaan lauseita ja pomomme puhuessa usein kuulee lauseen

"ihan just samaa olin sanomassa", sanoo tämän vaikuttaakseen fiksummalta tai edes siltä että on edes jotain sanottavaa. Koska yleensä ei sano mitään mihinkään kun ei oo mitään sanottavaa.

Vierailija
20/27 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä ärsyttävintä, mutta monta sellaista joiden kohdalla vaan voi huokaista, pyörittää silmiään ja erään kohdalla mietin mistä ihmeesyä toi ihminen saa palkkansa kun ei se tee itse juuri mitään, delegoi lähes kaikki tehtävät esihenkilöalaisilleen, ei käy alueensa kohteissa juuri koskaan johtaa toimistolta tai vähintään 2pv vko etänä (kesäaikaan mökiltä)....joopa joo, ihan varmaan ei tee 7,5h työpäiviä, toisaalta mitäpä hän tekisikään kun ei häneltä ilmeisesti odoteta samoja asioita kuin esim minulta.

Häneltä jotain kysyttäessä hyvin hyvin harvoin saa muuta vastausta kuin sen ettei osaa sanoa ja kehottaa kysymään joltain muulta tai etsimään teams kansioista asiaa koskevaa tietoa. Kalenteri on meihin muihin nähden puolityhjillään, silti usein valittaa miten kiire on ja varmasti jos kerran kuussa joutuu tekemään klo 16 saakka työtä niin sen tietää koko avokonttori miten kiire on ja palaverista toiseen pitää juosta. Omg.....

Hän yrittää kompensoida osaamattomuuttaan (osaaminen ollut huipussaan jossain 2000 luvun alussa) sillä että kun tässä hetkessä joku asia on epäselvä (hänkään ei tiedä) ja myöhemmin kun asia selviää niin hän kuuluttaa kaikille kuinka hän oli kyllä huomannut ja tiesi ko asian.

Kuuntelee meidän koulutetumpien puhumista esim busines asioissa ja ihan seuraavassa hetkessä hän toistaa nämä samat lauseet jollekin muulle ihan niinku omana agendanaan. Hän on sen verta yksinkertanen ettei tajua että me muut kyllä tajutaan tämä hänen tyyli yrittää vaikuttaa muiden ns "siivellä" fiksummalta.

Muuten hän ei esim palavereissa sano koskaan mitään muutakun on "ihan just samaa mieltä" pomon kanssa, hänellä ei ole omia mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme