Mitä numeroa äänestit eduskuntavaaleissa?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
69
Mulla on aina sama 69 ehdokkaasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on voimassa vaalisalaisuus, joten LOPETTAKAA tällaiset kyselyt, ne ovat lain vastaisia.
Sinä et ymmärrä edes mitä vaalisalaisuus tarkoittaa. Se ei kiellä ketään kertomasta äänestämäänsä henkilöä jos niin haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on voimassa vaalisalaisuus, joten LOPETTAKAA tällaiset kyselyt, ne ovat lain vastaisia.
Oman äänestyspäätöksensä kertominen ei tietenkään ole kiellettyä. Tämä on osa sananvapautta ja poliittisia vapauksia. Vaalilakiin on kuitenkin säädetty äänestäjälle velvoitteita nimenomaan äänestäjän itsensä eduksi. Nämä velvoitteet varmistavat, että äänestäjä voi tehdä äänestyspäätöksensä ilman painostusta.
https://www.kpflaki.com/post/saako-%C3%A4%C3%A4nestyslipukkeesta-ottaa-…
Ihmiset ovat todella tyhmiä sillä huutavat suut soikeina vaalisalaisuutta vaikkeivat edes ymmärrä mitä se tarkoittaa. Jotenkin kerta toisensa jälkeen ei voi kuin hämmästellä tietämättömyyden määrää asiasta riippumatta. Tällä kertaa on vaalisalaisuuden merkitys monelle täysin ylivoimainen asa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jokaisen oma asia kertooko vai ei ketä on äänestänyt. Kertominen ei ole lain vastaista. Vaali salaisuus on vain siksi ettei esimerkiksi voi ostaa ääniä, eli vaikka annat rahaa jollekulle että äänestäisi sinua et voi varmistaa asiaa menemällä mukaan äänestys koppiin. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalisalaisuus ei ole vaarassa.
No onpas! Modet näkee suoraan IP osoitteella osoitteen, kun ette kuitenkaan käytä vpn:ää. Ja minäkin näen sen mitkä viestit tulevat samasta IP:stä eli esim. kun aloittaja vastailee itselleen, kuten 90% aloituksista tapahtuu. Eikä paljon vaatisi käyttää sniffer softaa niin voisin tulla koputtamaan oveanne.
No se on jokaisen oma valinta, siihen ei voi enää kukaan vaikuttaa kuka on ketäkin äänestänyt. Ajatella että olen itse kertonut jopa ehdokkaalle itselleen että häntä äänestin. Vaali salaisuus on vain siksi ettei kukaan voi pakottaa äänestämään tiettyä ihmistä, ei siksi ettei kukaan saa kertoa ketä on äänestänyt. Kannattaa vaikka Googlea käyttää.
69 koska tykkään siitä asennosta.👵
Mitä ideaa tällä kysymyksellä on?
olen aina ollut voittajien puolella ja äänestän aina no: 1
Ei ole.
Pirkanmaa: 208 Gauffin, Minnamaaria, EOP, henkilökohtainen avustaja, Orivesi
Helsinki: 208 Rydman, Wille, PS, kansanedustaja, valtiotieteiden maisteri, Helsinki
Uusimaa: 208 Kaimio, Tuire, SDP, eläintenkouluttaja, tietokirjailija, djurtränare, författare, Vantaa
Varsinais-Suomi: 208Nurmela, Ville, SML, hitsaaja, Uusikaupunki